  • Data: 2011-09-04 22:54:12
    Temat: Re: zarowki LED
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > P.S. Czy naprawde to "cieple swiatlo 3000K" jest takie przyjemne ?
    > Chetnie bym sobie przetestowal cos prawdziwie bialego .. ale takich nie ma.
    > Tzn w sklepach nie ma, wszyscy lubia zoltawe ?

    Dawniej (10lat temu) miałem w mieszkaniu kilka świetlówek, tradycyjnych
    rur 36W ale kupowałem wyłącznie Philipsa TLD82/cośtam w katalogu
    Philipsa były one dedykowane do sklepów z odzieżą i nawet w dużej
    hurtowni były tylko na zamówienie bo kosztowały kilkukrotnie więcej,
    miały niższą sprawność, światło wydawało się dość żółte ale odwzorowanie
    kolorów było rewelacyjne, jak przy żarówce halogenowej. Niestety po
    kilku latach były już tylko TLD82 bez /cośtam i już nie było tak
    rewelacyjnie. Jak oglądałem katalog to podawano już tylko temperaturę
    barwową, jakby znikły świetlówki z dedykowaną charakterystyka widmową, a
    dawniej były nawet specjalne do gablot z mięsem:)