  • 91. Data: 2009-09-03 17:15:24
    Temat: Re: zarowki
    Od: "BoDro" <b...@l...pl>

    "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz" napisał:

    > Nie wiem czy to żart ale znalazłem coś takiego:

    > http://www.joemonster.org/art/12317/Polski_sposob_na
    _Unie_Europejska

    PILA - a właściwie Philips Lighting Poland S.A. - się odcina :-)

    "Okazuje się, że PILA jest własnością Philips Lighting poland S.A.
    Zadzwoniliśmy do przedstawicieli firmy w Polsce: - Pierwsze słyszę, żeby
    była taka żarówka. Nie planujemy także uruchomienia produkcji takich
    żarówek - powiedziała jedna z pracownic działu produkcji firmy Philips.
    Zapewnia także, że firma nie ma zamiaru w żaden sposób łamać unijnego prawa
    i zapewnia, że w sprzedaży ma jedynie żarówki 75 Watowe i niższe."

    http://tiny.pl/hqh1j

    --
    Bogdan

  • 92. Data: 2009-09-03 17:46:23
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > A ma gdzies napisane RoHS ?
    > Bo byc moze hub nie podlega, jako urzadzenie telekomunikacyjne.
    >
    > Tak czy inaczej - bedzie trzeba wystawic zaswiadczenie ze lead free -
    > Chinczyk wystawi, co mu tam ..

    Nie ma ROHS, jest tylko CE i FC. ROHS to nie trzeba oznaczać na obudowie,
    hub chyba jest urządzeniem powszechnego użytku. Zresztą, każdy z nas
    ma moćliwość rozrużnienia SnPb od Sn za pomocą lutownicy.
    K.

  • 93. Data: 2009-09-03 19:26:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Sep 2009 14:55:58 +0200, Piotr Gałka wrote:
    >Zamiast wycofywać żarówki lepiej by zakazali stosowania żyrandoli.
    >W sypialni przez wiele lat miałem jedną matową 100W wiszącą na drutach.
    >Gdy w końcu ze względów estetycznych zainstalowany został żyrandol (z
    >białymi matowymi kloszami) to teraz mam 5x60W i jak włączę 3x60 to na pewno
    >mam ciemniej niż poprzednio, a jak 5x60 to może trochę jaśniej, ale nie na
    >pewno.

    Trzeba by przemierzyc, ale tak w ogolnosci to matowy klosz pochlania,
    mat na zarowce tez pochlania, odbicie od sufitu pochlania ale jest
    zdrowe - nie w zyrandolu problem.

    Moze masz jakis specyficzny, bylo wybrac dobry a nie ladny :-)
    Fotke daj :-)

    A moze trzeba sufit na bialo pomalowac :-)

    J.

  • 94. Data: 2009-09-03 19:27:23
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > to co? ktos odwoła zakaz? juz w to wierzę
    >
    > bedzie jak z paliwami bio
    > w szwecji na szczecie wprowadzono system zachet do jazdy na mieszance
    > banzyny z alkoholem
    > i sporo ludzi wypróbowało tą możliwośc
    > teraz coraz mniej ludzi korzysta z tej opcji, bo zmiana nie była taka super
    > jak sie poczatkowo wydawalo
    > ale kazdy miał wybór i kazdy ma droge powrotną
    >

    > ciekawe kiedy zakażą produkcji białego pieczywa
    > żeby wszyscy jedli ciemne, jako zdrowsze i lepiej służące "społeczeństwu"...
    > przecież zdrowie jest ważniejsze niż mój prywatny rachunek za prąd?

    A zadałeś sobie pytanie. Czy oni chcą Twoich rad? Mnie się wydaje ze nie.
    Widocznie taka sytuacja komuś odpowiada. Idą za nią duże pieniądze. Ty ja i inni
    się w tej grze nie liczymy jako doradcy. Jesteśmy mięsem armatnim mającym ciągle
    dostarczać im świeżej kasy i następnych pokoleń robotników. Ktoś zadecydował że
    ma nie być zwykłych żarówek. I ten ktoś jest taki mocny że nie będzie. Nie ważne
    że jest w nich rtęć i luminofor. Lata to mu i powiewa. Każe dorobić ideologię i
    będzie ok. Jak będzie chciał to zabroni produkcji białego chleba. Albo nie
    będzie herbaty. 95% majątku Świata należy do jakiś 200 osób. Jeśli będą mięli
    kaprys to wprowadzą na jakimś obszarze komunizm, na innym system feudalny. Te
    gadki szmatki o demokracji równości i solidarności też wymyślili. W ramach
    demokracji możesz wybrać albo też wybrać tych co Ci podsuną.

  • 95. Data: 2009-09-03 19:29:31
    Od: "m." <m...@...interia.pl>

    .

    > Ale dlaczego zgłaszać? Kupować i cieszyć się, że choć z powodu lutowań
    > będzie odrobinę trwalsze...

    dokladnie.
    juz sie obawiałem że wymieramy,
    i że _każda_ bzdura wymyslona
    przez tzw. "władze" znajduje posłuch w narodzie.
    pozdrawiam.
    michal m.

  • 96. Data: 2009-09-03 21:36:39
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał:
    > Z tabeli na stronie http://en.wikipedia.org/wiki/Incandescent_light_bulb
    > wynika, że żarówka 100W ma efektywność 17lm/W, a żarówka 300W aż 20,7lm/W.

    tak mnie zastanowiło dla jakiego pasma częstotliwości mierzono te pasma?:O)

  • 97. Data: 2009-09-03 21:39:03
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
    > Jedyne, co mnie cieszy, to potanienie halogenowych żarówek 230V z gwintem
    > E27.

    zwykła żerówka 1zł, zwykły chalogen 1zł, a halogen w beńce żarówkowej 10zł,
    co oni chcieli wykombinować?:O)

  • 98. Data: 2009-09-03 21:53:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Trzeba by przemierzyc, ale tak w ogolnosci to matowy klosz pochlania,
    > mat na zarowce tez pochlania, odbicie od sufitu pochlania ale jest
    > zdrowe - nie w zyrandolu problem.

    Mat w żarówce pochłania, ale wymyślono go po to, by można było używać
    opraw półotwartych, które mają dużą efektywność. Jak zabraknie mlecznych
    żarówek, trzeba będzie stosować oprawy zamknięte, pochłaniające zazwyczaj
    dużo więcej światła niż matowa bańka.

    --
    Jarek

  • 99. Data: 2009-09-04 07:21:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > Ekonomika oświetlenie mieszkania bardziej zbliżona jest do ekonomiki
    > odżywiania się, niż na przykład do ekonomiki transportu, gdzie zawsze
    > dobrze jest policzyć ile kosztuje przewiezienie jednej tony na odległość
    > jednego kilometra. Tu nie chodzi o to, by było jak najjaśniej za jak
    > najmniejsze pieniądze. Ktoś może lubić jakiś typ żyrandola, pewien
    > rodzaj oświetlenia i nie można mieć mu tego za złe. To tak jakby uważać,
    > że jedzenie kawioru i ostryg popijanych szampanem jest nieekonomiczne
    > i powinno zostać zakazane. Bo można kaszankę popić jabcokiem i tak samo

    Nie mówimy o ekonomii tylko o ochronie środowiska, a to może uzasadnić pewne
    działania nie koniecznie na bazie argumentów ekonomicznych.
    Wolę żyć w czystym środowisku, ale akurat nie bardzo chce mi się wierzyć,
    aby zastępowanie klasycznych żarówek było w tym momencie uzasadnione,
    dlatego zasugerowałem, że większy pozytywny skutek (zmniejszenie emisji
    gazów cieplarnianych) byłby gdyby zrezygnować z żyrandoli a nie z żarówek.
    Światło to też środowisko mające wpływ na zdrowie ludzi. Mi się wydaje, że
    zwykłe żarówki dają bardziej czyste światło niż inne jego źródła czyli mniej
    zanieczyszczają to środowisko.
    P.G.

  • 100. Data: 2009-09-04 07:29:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Moze masz jakis specyficzny, bylo wybrac dobry a nie ladny :-)
    > Fotke daj :-)
    >
    > A moze trzeba sufit na bialo pomalowac :-)

    Sufity mam wszędzie białe. Wybierany był aby był dobry i ładny. Klosze
    matowe białe, gabaryty głębokiego talerza, tyle, że skierowane do góry -
    czyli większość światła obecnie z odbicia od sufitu.
    P.G.