  • 81. Data: 2009-09-03 12:04:15
    Temat: Re: zarowki
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:slrnh9vbdu.pt9.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Chyba wypływów. Z wpływów utrzymują swoją sieć ci od ścieków.

    Chodziło o środków pieniężnych

  • 82. Data: 2009-09-03 12:13:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Dla równowagi proponuję świetlówka żarówkowa :)
    > Żarówki świecowe już są, a także świece żarowe.
    > Nie ma świec żarówkowych, świec świetlówkowych ale są świetlówki świecowe.

    Powszechnie używana jest nazwa "żarówka". Z jakimś przymiotnikiem,
    najczęśćiej "energooszczędna", bo on dobrze brzmi. Z marketingowego
    punktu widzenia nazwa jest w porządku, bo ludzie mają skojarzenia:
    "żarówka - dobrze", "świetlówka - źle". Dlatego "żarówka świetlówkowa"
    jest gorzej, a "świetlówka żarówkowa" wprost fatalnie. Nie przyjmie się.

    > Gromnice...
    > Eeee

    Też mają być energooszczędne? Jest jakiś projekt nowej dyrektywy?
    Można prosić o link?

    --
    Jarek

  • 83. Data: 2009-09-03 12:20:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Chodziło o środków pieniężnych

    Środki pieniężne też im muszą gdzieś nadmiernie wypływać, skoro nie
    potrafią związać końca z końcem.

    --
    Jarek

  • 84. Data: 2009-09-03 12:52:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Thursday, September 3, 2009, 1:49:09 PM, you wrote:

> [...]
    > one powinny mieć większą sprawność, ale ogólna i dobrze znana zasada,
    > że duże żarówki świecą oszczędniej, jest zachowana.
    > Tymczasem idioci z Komisji Europejskiej jeszcze przez kilka lat nie
    > mają nic przeciwo żarówkom 25W. A one w tabeli mają sprawność dwa razy
    > gorszą (8lm/W) od nielegalnej żarówy 100W! Ludzie dość często oświetlają
    > pomieszczenia różnymi fikuśnymi żyrandolami w rodzaju 8x25W. Logiczne
    > by było zakazanie tego w pierwszej kolejności (oczywiście gdyby KE
    > chodziło o oszczędność energi, a nie o co innego),

    A Ty miałeś jakiekolwiek wątpliwości co do tego, że tu nie o
    oszczędność chodziło? Cena zwykłej żarówki w hurcie spadła do poziomu
    sporo poniżej 1 PLN. I tyle. Nie dało się zabić strupa metodami
    rynkowymi, trzeba było użyć biurokracji. Jedyne, co mnie cieszy, to
    potanienie halogenowych żarówek 230V z gwintem E27.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 85. Data: 2009-09-03 12:55:58
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > ze świecą szukać (oświetlenie pomieszczeń świecami jest jeszcze legalne?).

    Zamiast wycofywać żarówki lepiej by zakazali stosowania żyrandoli.
    W sypialni przez wiele lat miałem jedną matową 100W wiszącą na drutach.
    Gdy w końcu ze względów estetycznych zainstalowany został żyrandol (z
    białymi matowymi kloszami) to teraz mam 5x60W i jak włączę 3x60 to na pewno
    mam ciemniej niż poprzednio, a jak 5x60 to może trochę jaśniej, ale nie na
    pewno.
    P.G.

  • 86. Data: 2009-09-03 14:16:52
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Piotr Gałka pisze:
    > Zamiast wycofywać żarówki lepiej by zakazali stosowania żyrandoli.
    Albo pogonili te wszystkie "eleganckie" żyrandole, co w marketach
    obi/casto/liroj tego mnóstwo, niby śliczne, niby piękne, w sklepie po
    oczach razi, kobieta zobaczy i się napali - a się okazuje że tam wchodzą
    tylko i wyłącznie halogenowe żaróweczki-świeczki po 10 lub 20W maks,
    całe stado, razem zyrandol ciągnie 500W a światła daje tyle co 2
    świetlówki kompaktowe po 11W.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 87. Data: 2009-09-03 14:35:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Bartlomiej Kuzniewski napisał:

> [...]
    > tylko i wyłącznie halogenowe żaróweczki-świeczki po 10 lub 20W maks,
    > całe stado, razem zyrandol ciągnie 500W a światła daje tyle co 2

    Ale dlaczego do jasnej cholery się czepiać i regulować takie rzeczy?
    Ekonomika oświetlenie mieszkania bardziej zbliżona jest do ekonomiki
    odżywiania się, niż na przykład do ekonomiki transportu, gdzie zawsze
    dobrze jest policzyć ile kosztuje przewiezienie jednej tony na odległość
    jednego kilometra. Tu nie chodzi o to, by było jak najjaśniej za jak
    najmniejsze pieniądze. Ktoś może lubić jakiś typ żyrandola, pewien
    rodzaj oświetlenia i nie można mieć mu tego za złe. To tak jakby uważać,
    że jedzenie kawioru i ostryg popijanych szampanem jest nieekonomiczne
    i powinno zostać zakazane. Bo można kaszankę popić jabcokiem i tak samo
    się najeść i nawalić przy tym.

    -- Jarek

    PS
    Kiedyś powiedziano Wiesławowi Gomułce o tym, że kiszona kapusta ma
    więcej witaminy C niż cytryny. Tow. Wiesław podziękował za cenną
    informację, a następnie zakazał importu cytrusów do Polski.

  • 88. Data: 2009-09-03 16:39:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Importer ? Importer przedstawi zaswiadczenie podpisane przez
    > producenta. Producent zmieni nazwe i przysle ponownie.

    Importer moze przedstawiac, tylko on jest partnerem dla unii i tylko on
    dostanie w leb.

  • 89. Data: 2009-09-03 16:41:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To twierdzenie o tym, że celowo skracano zywotnośc zwykłych
    > potwierdza moim zdaniem tezę powyższą.

    Ojacie, ale waryjatow w usuencie...

  • 90. Data: 2009-09-03 17:05:30
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    > Ciekawe kiedy zostanie uruchomiona produkcja żarówek
    > o mocach 99 W, 74 W i 59 W.

    Nie wiem czy to żart ale znalazłem coś takiego:

    http://www.joemonster.org/art/12317/Polski_sposob_na
    _Unie_Europejska

    G.B.