  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zarowki
    Date: Fri, 4 Sep 2009 09:21:24 +0200

    news:slrnh9vl0k.qfi.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Ale dlaczego do jasnej cholery się czepiać i regulować takie rzeczy?
    > Ekonomika oświetlenie mieszkania bardziej zbliżona jest do ekonomiki
    > odżywiania się, niż na przykład do ekonomiki transportu, gdzie zawsze
    > dobrze jest policzyć ile kosztuje przewiezienie jednej tony na odległość
    > jednego kilometra. Tu nie chodzi o to, by było jak najjaśniej za jak
    > najmniejsze pieniądze. Ktoś może lubić jakiś typ żyrandola, pewien
    > rodzaj oświetlenia i nie można mieć mu tego za złe. To tak jakby uważać,
    > że jedzenie kawioru i ostryg popijanych szampanem jest nieekonomiczne
> [...]
    Nie mówimy o ekonomii tylko o ochronie środowiska, a to może uzasadnić pewne
    działania nie koniecznie na bazie argumentów ekonomicznych.
    Wolę żyć w czystym środowisku, ale akurat nie bardzo chce mi się wierzyć,
    aby zastępowanie klasycznych żarówek było w tym momencie uzasadnione,
    dlatego zasugerowałem, że większy pozytywny skutek (zmniejszenie emisji
    gazów cieplarnianych) byłby gdyby zrezygnować z żyrandoli a nie z żarówek.
    Światło to też środowisko mające wpływ na zdrowie ludzi. Mi się wydaje, że
    zwykłe żarówki dają bardziej czyste światło niż inne jego źródła czyli mniej
    zanieczyszczają to środowisko.
    P.G.