  • Data: 2011-11-23 10:47:46
    Temat: Re: żarówka 100W vs LED
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W łazience miałem 4 halogeny, to nawet nie widać różnicy, w kuchni 6 lamp
    > nad blatem, jest wyraźnie ciemniej ale wystarczająco jasno, o ile w
    > świetle dziennym wyraźnie było widać światło halogenów to teraz ledwo co,
    > aczkolwiek doświetla wystarczająco, jak chcesz to zrobię parę fotek, może
    > będzie widać o co chodzi.

    Interesuje mnie porównanie. Musiałbyś do zdjęcia montować halogeny :-)
    Wystarczy słowny opis.

    > Nie przy tym zużyciu prądu,

    Ja właśnie tak kombinuję. Chciałem zmniejszyć zużycie prądu, a dokładniej
    koszty bo cena ledów jest jak na razie odstraszająca. Na razie chciałem
    poeksperymentować z oświetleniem w pokoju gdzie mam 4300lm (2x150W) i mam
    wrażenie że mogłoby być jaśniej. Chociaż dużo czasu światło jest ustawione
    na minimum (ściemniacz), ale jak wiadomo oszczędności to nie daje.
    I pomysł: aby od 0-1000lm świecić na ledach a potem dopiero żarówki.

    Pomysł ledów wysokoprądowych nie podoba mi się z tego względu, że zasilacz
    też ma sprawność mniejszą od 100% i jakąś cenę. Taśmy led mają wadę że w
    każdym segmencie jest rezystor, co zabiera około 25% z doprowadzonej mocy.
    Wydaje mi się że najbardziej optymalnym zasilaniem będzie szeregowe
    połączenie ledów i regulacja prądu (straty szacuję na mniej niż 1W).
    Dokładając kondensator (pewnie ze 100u, no może 47u) można będzie
    wyeliminować migotanie.

    --
    Desoft