  • Data: 2011-11-23 12:06:10
    Temat: Re: żarówka 100W vs LED
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To nie jest wielki problem, znajdę chwilkę to zrobię fotki w obu wersjach

    Jeżeli to nie problem, to proszę. Oczywiście przy manualnym ustawieniu
    aparatu.

    > Problem w tym że każdy ma inne preferencje, dla mnie jest ok, małżonka nie
    > narzeka, ale zawsze znajdzie się malkontent.

    Poprostu chciałem zasięgnąć informacji przed zrobieniem. Te 100zł to nie są
    wielkie pieniądze, ale jak mówi Murphy: jak coś ma źle pójść, to pójdzie.
    Dlatego wolałem popytać.

    > Czy ja wiem, na ebay'u kupiłem 10-ciopak za mniej niż 20 funtów (~100zł),
    > biorąc pod uwagę 25 razy mniejszy pobór mocy oraz praktycznie wieczna (mam
    > nadzieję) trwałość to chyba nie tak drogo?

    Zawsze jest drogo w porównaniu do żarówki (1zł) Jak świetlówki stały się
    hitem, to po testach wyszło mi że są droższe od żarówek. Trwałość świetlówek
    jest bardzo niska, a w moim przypadku świeciły krócej niż żarówki. Ledy
    powinny świecić dłużej, ale nie przegrzewać.

    > Rozwiązania hybrydowe zawsze mi się podobały (priusa mam), tylko że
    > przypuszczam że całkowicie dasz radę z oświetleniem LED, chyba że masz
    > jakieś specyficzne wymagania.

    Na razie muszę zrobić eksperyment z oświetleniem ledowym. Jak dotychczas na
    rynku spotyka się doświetlenie i oświetlenie dekoracyjne. To co naprawdę
    świeci jest jeszcze drogie.

    > Popatrz ile bierze mocy jako całość i porównaj z tym co masz teraz, nie ma
    > się co rozdrabniać który opornik ile mocy traci.

    Sprawność ledów nie jest wysoka (do 100% to daaaaaleko), Jeżeli dołożę
    jeszcze na wymianę/naprawę zasilacza (mam nadzieję że ledy będą "na zawsze")
    to mogę zbliżyć się kosztowo (globalnie) do kosztów oświetlenia żarowego.
    Tak właśnie miałem ze świetlówkami.

    Wiem, że bez spróbowania niczego nie wyteoretyzuję. Jak na razie - jak
    pojawiła się taka koncepcja - spróbowałem z superfluxami i jestem pozytywnie
    zaskoczony. Dlatego drążę temat.

    --
    Desoft