  • Data: 2010-12-25 19:20:55
    Temat: Re: zarobki elektryka
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > [cut]

    > Wiesz co jest smieszne? Ze jest to grupa zawodowa, od ktorej najwiecej

    > sie wymaga poswiecenia i czlowieczenstwa, a z drugiej strony najbardziej

    > ich obsmarowywuje, bo to medialne i kazdy Polak wie od takiego

    > specjalisty lepiej jak leczyc. A przykladow takich afer jest multum

    > wszedzie, wiec czemu tu mialo by byc lepiej? Tyle, ze dyskutowalismy o

    > zarobkach i nakladach pracy w stosunku do tychze. Z niefachowym

    > elektrykiem nie pojdziesz do prasy.

    > Ostatnio spotkalem sie ze zdaniem, ze czemu lekarz nie zostanie w

> [...]

    Nie szukaj bohaterow tam gdzie ich nie ma. Bo moze sie okazac ze zabraknie
    miejsca na rzeczywistych bohaterow. Wspolczesne spoleczenstwa nie wymagaja od
    zadnej grupy zawodowej poswiecenia. Ale wymagaja po rygorem wykluczenia z
    okreslonej grupy zawodowej dotrzymania deklaracji jaka sie sklada wybierajac
    zawod. Przystapienie do studow medycznych to zlozenie deklaracji.
    Przypieczetowane zlozeniem przyrzeczenia ze nie wystapi sie przeciwko
    spoleczenstwu, oraz bedzie sie dazylo do jak najlepszego wykonywania pracy.
    Zadaniem reszty spoleczenstwa jest wynagradzanie w miare swich mozliwosci ludzi
    uprawajacych rowniez zawod lekarza. Bez tego nie mieli by z czego zyc bo nic nie
    produkuja. Sa w sferze uslug niematerialnych. W Polsce system wynagradzania
    oparty jest na powszechnie placonych skladkach. Dopuszcza rowniez praktyke poza
    systemem skladkowym. To uczciwy system. Promujacy chcacych sie doskonalic. Bo
    kazde potwierdzone podniesienie kwalifikacji jest nagradzane wyzszym
    wynagrodzeniem. Spoleczenstwo wymaga za to uczciwosci i rzetelnosci. Ale nie
    zadnej specjalnej, takiej samej jak od przedstawicieli innych zawodow. We
    wspolczesnych spoleczenstwach nie ma wyroznionych zawodow. Ksadz, lekaz i sedzia
    maja miec takie same prawa jak sprzataczka, sprzedawczyni i mechanik
    samochodowy. W tym rowniez prawo do szacunku w zwiazku z dobrze wykonywana
    praca. Praca dobrego lekarza nie jest latwa pomimo ze oprocz odpowiedzialnosci
    moralnej nie ponosi w zasadzie zadnej innej za niemozliwosc skutecznego
    wyleczenia wynikajacego z przyczyn od niego niezaleznych a spowdowanych na
    przyklad ograniczonym zakresem wiedzy ogolnej i szczegoloej w tym zakresie. Ale
    nie takiej ze on o czyms nie wie bo sie nie nauczyl, Tylko takiej ze nikt tego
    nie wie bo nauka jeszcze nie potrafila opisac. W przeciagu kilkudziesieciu lat
    mojej pracy zawodowej elektronika przeszla wielka ewolucje. Od lampy
    elektronowej wykonujacej jedna okreslona funkcje po procesory. Żeby byc na rynku
    pracy musialem przyswoic odpowiednia ilosc wiedzy. Wcale nie mala. Wielu lekarzy
    w moim wieku nie potrafi wlaczyc i poslugiwac sie komputerem. Cociaz to on
    powinien byc jednym z podstawowych narzedzi ich pracy. Ostatnim duzym
    osiagnieciem w medycynie stworzonym przy udziale lekarzy byly antybiotyki.
    Jakies 60 lat temu to sie stalo. Od tamtego czasu caly rozwoj medycyny oparty
    jest nie na pracy lekarzy tylko ludzi zwiazanych z technika. Oni stworzyli
    preparaty i narzedzia pozwalajace ratowac zycie i leczyc. Gdyby medycyna w
    przeciagu ostatnich 30 lat rozwijala sie tak dynamicznie jak technika to w tej
    chwili nowotwoty byly by takim samym zagrozeniem jak katar a przewidywany czas
    zycia w dobrej kondycji bylby na pewno powyzej setki. Wedlug mnie w tej chwili
    lekarze blokuja mozliwosc rozwoju medycyny. Wspolczesna medycyna powinna
    zajowmac się oprocz tradycyjnego leczenia, gromadzeniem danych. Bo jest cos co
    moze nieograniczona ilosc danych przetworzyc. Kazdy wywiad powinien znalezc sie
    w stosownej wspolnej bazie danych. Bo kto wie czy kobiety noszace srebrne
    kolczyki, chodzace na wysokich obcasach i majace jedno dziecko sa mniej odporne
    na zachorowanie na nowotory piersi. Oczywiscie to moze byc bledna droga. Ale
    skoro nie ma zadnej innej to powinni tego sprobowac. Niedawno bylo na onecie
    doniesienie orasowe pod tytulem" czy aspiryna leczy raka". A USA ktos sie bawil
    baza danych pielegniarek. Okazalo sie ze pielegniarki ktore zachorowalu na
    nowotwory piersi i poddane leczeniu zyly dluzej do nawrotu choroby pod warunkiem
    ze uzywaly aspiryny w duzych dawkach. Aspiryna jest tam lekarstwem od glowy
    bolenia do kuski stojenia. Nie byla elementem terapii tylko byla zazywana
    zwyczajowo. Czy jakis polski lekarz na rejonie o tym wie? Oczywiscie ze nie wie.
    Bo zeby to wiedziec trzeba poslugiwac sie komputerem na poziomie podstawowym.