  • Data: 2010-01-04 15:38:50
    Temat: Re: zamiast lustra
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-04 15:42:09 +0100, "Wojtekk" <u...@w...pl> said:

    > W znacznie mniejszym zakresie niż w lustrzankach, ale da się.

    W realnych sytuacjach to "da się" powinno być uzupełnione o "niekiedy,
    jeśli wogóle".

    > Jednak przysłona ma wpływ na głębie ostrości. Zakres zmian nie jest tak
    > duży jak w lustrzance, ale jest i da się to w praktyce wykorzystać.

    Jest to tak łatwe i wygodne, że aż prawie nieużywalne.

    > Zależy od sytuacji. Mam lustro D50 i hybrydę Lumix FZ38. Przy bardzo
    > ruchliwych obiektach faktycznie lustrzanka zauważalnie szybciej łapie
    > ostrość.

    To nie jest tylko kwestia ostrości, ale i opóźnienia na naciśnięcie
    spustu oraz częstotliwości pudłowania w średnich warunkach
    oświetleniowych (nawet nie bardzo słabych).

    > Na bardziej statycznych obiektach jest podobny czas. Przy robieniu
    > zdjęć z prefocusem różnicy w opóźnieniu nie ma.

    Mam zupełnie odmienne doświadczenia. Ale może to kwestia wymagań,
    zwłaszcza przy fotografii niepozujących obiektów.

    > Te nowsze, gdzie wchodzi 4xAA lub odpowiednio duży dedykowany akumulator.
    Które konkretnie?

    > Wizjer jest tu dodatkowym atutem.

    Wizjer w kompaktach jest paskudnym kompromisem pomiędzy "jest wogóle" a
    użytecznością, mocno w kierunku tego pierwszego.

    de Fresz