  • Data: 2014-09-05 12:27:20
    Temat: Re: zakaz zawracania
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-09-05 11:54, m pisze:

    > Tak czy inaczej - wiele jest skrzyżowań gdzie jest albo światło
    > kierunkowe albo wprost zakaz zawracania i nie ma to większego sensu.

    Trochę sensu może być.

    Przykład: ;)
    http://img30.olx.pl/images_tablicapl/108042179_1_100
    0x700_skrzyzowanie-lego-brzesko.jpg

    Załóżmy że jadąc z dołu mamy lewoskręt ze światłem kierunkowym w lewo
    (czyli zakaz zawracania).
    W czasie jak świeci się to zielone w lewo, na drodze z lewej strony
    można zapalić zieloną strzałkę, lub światło kierunkowe zielone w prawo,
    bo kierunki są bezkolizyjne.
    Dodając możliwość zawracania na sygnalizatorze trzeba zagwarantować że
    kierunek zawracający jest bezkolizyjny, a to może być większa szkoda niż
    pożytek.

    A przepisy tak wprost nie pozwalają na konfigurację taką, że w lewo jest
    zielone, a zawracanie jest dozwolone na zasadach ogólnych.

    Chociaż ja tam jestem zdania że skrzyżowania bez świateł działają
    lepiej, a najlepiej równorzędne :-)