-
11. Data: 2011-06-08 22:03:03
Temat: Re: zagadka - długie
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 21:58:28 +0200 osobnik zwany krzyss
wystukał:
> W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:
>
>>> W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do
>>> auta które ma 141, a powinno mieć 163 KM.
>>
>> a niby dlaczego?
>
> Bo zaden szanujacy sie tuner nie robi chipow w niesprawnym aucie. Chyba
> ze klient nalega...
a chyba, że tak
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
12. Data: 2011-06-08 22:18:50
Temat: Re: zagadka - długie
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-06-08 21:59, Marek Giżyński pisze:
> W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:
>> Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:39:25 +0000 osobnik zwany to wystukał:
>>
>>> begin megrims
>>>
>>>> Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
>>>> jakieś 190. Po "przegonieniu" POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
>>>> (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.
>>>
>>> W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
>>> które ma 141, a powinno mieć 163 KM.
>>
>> a niby dlaczego?
>>
>
> Najpierw zdrowa seria - potem tuning. Zaaplikujesz szczepionke na grype
> pacjentowi, ktory ma przeziebienie?
>
> m.
535d też zaczipowałem. Przebieg 18kkm i był jeszcze na gwarancji.
Wg książki to powinien mieć 272KM, a na hamowni wyszło 251.
535d po zaczipowaniu ma 306 na hamowni i jedzie :D
Czipowałem też Vectre C 1.9 CDTI. Wg książki powinna mieć 150
a na hamowni wyszło 151. Po czipie 195 i jedzie.
Tyle, że Vectra ma manualną skrzynie, a beemki, które dłubałem
ASB. Podobno ciężko się hamuje skrzynie ASB, bo na konwerterze
są jakieś jajca, co fałszują pomiar.
Tak czy inaczej uważam, że z tym E91 coś jest.
ale nie mam koncepcji co. ASO powiedziało, że wszystko
jest OK i się czepiam :|
-
13. Data: 2011-06-08 22:27:00
Temat: Re: zagadka - długie
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-06-08 21:36, to pisze:
> begin megrims
>
>> Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika: "za wysoka temperatura
>> spalin" (coś około 750 st.)
>
> Turbina pada, jakaś nieszczelność w dolocie, coś w tych okolicach myślę.
>
No dobra. Może z czystej inżynierskiej ciekawości chciałbym
wiedzieć co mu dolega, ale jednak zadam pytanie bardziej
precyzyjnie:
Może ktoś polecić kogoś na prawdę dobrego w Poznaniu,
kto by zajrzał do tej E91 i zrobił aby to auto tyle
nie chlało i zaczeło jechać?
-
14. Data: 2011-06-09 02:17:21
Temat: Re: zagadka - długie
Od: to <t...@a...xyz>
begin megrims
> Może ktoś polecić kogoś na prawdę dobrego w Poznaniu, kto by zajrzał do
> tej E91 i zrobił aby to auto tyle nie chlało i zaczeło jechać?
Niestety w tym Ci nie pomogę, ale radzę Ci nie upalać tego auta do czasu
naprawy (zbyt wysokie EGT źle działa na turbinę i sam silnik), a po
naprawię pojechać na poprawkę programu do tunera (chyba, że wiesz, że
wgrał jakiegoś gotowca).
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
15. Data: 2011-06-09 11:16:08
Temat: Re: zagadka - długie
Od: Marek Giżyński <_...@g...pl>
W dniu 2011-06-08 22:18, megrims pisze:
> Tak czy inaczej uważam, że z tym E91 coś jest.
> ale nie mam koncepcji co. ASO powiedziało, że wszystko
> jest OK i się czepiam :|
ASO zawsze tak powie... Znajdz jakies forum BMW, popytaj ludki o
jakiegos dobrego magika od tej marki w Twojej okolicy. To jest IMO o
wiele lepsze rozwiazanie niz ASO.
m.