eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik wspomagany wodorem?Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Date: Sun, 11 Mar 2012 15:42:57 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 61
    Message-ID: <jjih61$b8m$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jjereq$mfj$2@news.task.gda.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jjghp2$bmk$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jjgo58$p8f$1@inews.gazeta.pl> <jji2od$rj7$1@inews.gazeta.pl>
    <jji9ht$k38$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1331480577 11542 172.20.26.236 (11 Mar 2012 15:42:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Mar 2012 15:42:57 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 46.112.116.64
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2438593
    [ ukryj nagłówki ]

    Czeslawek <c...@g...pl> napisał(a):

    > W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
    > > Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
    > > ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
    > > wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałe
    > k
    > > równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
    > > Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
    > > 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
    > > paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
    > > temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada
    > z
    > > nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
    > > pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
    > > potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
    > > miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
    > > 50kW .......
    > >
    >
    > Jeśli chodzi o zużycie paliwa to wychodzi, że moc na kołach to nie
    > więcej niż 20kW
    > Przy założeniu, że 3kW pochłania osprzęt silnika (alternator,
    > klimatyzacja, wspomaganie), a sprawność jest stała i silnika wynosi
    > 0,33, a dla skrzyni biegów wynosi 0,95.
    >
    I to jest właśnie I zasada termodynamiki praktycznie. Nie można ze spalania
    uzyskać tyle samo albo więcej energii niż ma spalone paliwo. Zawsze jest
    mniej. Piszesz o stałej sprawności silnika benzynowego. Trochę ponad 30% ma w
    warunkach laboratoryjnych. Sprawność użytkowa to od kilku do dwudziesty kilku
    procent. Przy jeździe miejskiej nigdy nie pracuje w optymalnym zakresie
    obrotów odpowiadających dużej sprawności. Szacuję że przy jeździe miejskiej
    sprawność silnika benzynowego jako urządzenia zamieniającego energię ze
    spalania na pracę użyteczną jest na poziomie 5-8%. Niejedna lokomotywa parowa
    mogła mieć większą sprawność. Przy sprawności 10% każde jej podniesienie o 1%
    będzie skutkowało znaczącym zmniejszeniem zapotrzebowania na paliwo. Temat o
    wytwornicy wodoru. Nie wiem czy działa czy nie działa. Ale rozpatrywanie jej
    działania pod względem energetyczności powstałego w wyniku elektrolizy Wodoru
    i Tlenu może być błędem. Taka mieszanka ma wybitną tendencję od zapalania się
    i wybuchania od byle czego. Na dodatek doskonale miesza się z powietrzem a nie
    miesza z rozpylonym paliwem. śladowa ilość Wodoru i Tlenu w cylindrze może
    ułatwiać zapłon ubogiej mieszanki. Producenci silników poszli tą drogą. Do
    pewnej proporcji paliwa do powietrza da się zapalić mieszankę w cylindrze.
    Poniżej się nie da albo będą z tym poważne problemy. To wykombinowali system
    że w pobliżu świecy jest bogatsza mieszanka a w cylindrze uboga. Od zapalonej
    bogatej mieszanki ta uboga, co sama by się nie zapaliła, zapali się. Jeśli
    miałbym rozpatrywać jaki może być mechanizm działania wytwornicy Tlenu i
    Wodoru to pasuje mi tylko taki jaki opisałem. Na pewno nie brałbym pod uwagę
    wartości opałowej Wodoru bo jest go za mało żeby miał w bilansie jakiś udział.
    Ale jako inicjator pasuje. Nie można poprzez zubożenie mieszanki uzyskać
    oszczędności powyżej 10%. To znaczy że może i można tylko będzie to nie
    opłacalne bo silnik wykończy się bardzo szybko. Ale w granicach 10% może być
    to możliwe. Dokąd nie zobaczę zamontowanej instalacji do wytwarzania wodoru i
    sam nie sprawdzę czy faktycznie spowoduje obniżenie zużycia paliwa to nie mam
    na ten temat żadnego zdania. Wtrąciłem się w temat bo pierdoły tutaj pisali
    tacy różni. A powoływać się na I zasadę termodynamiki w przypadku urządzenia
    mającego szczytowo 30% sprawności było głupotą bo w takim urządzeniu jest 70%
    rezerwy do wykorzystania.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: