-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Date: Sun, 11 Mar 2012 15:42:57 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 61
Message-ID: <jjih61$b8m$1@inews.gazeta.pl>
References: <jjereq$mfj$2@news.task.gda.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<jjghp2$bmk$1@inews.gazeta.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<jjgo58$p8f$1@inews.gazeta.pl> <jji2od$rj7$1@inews.gazeta.pl>
<jji9ht$k38$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1331480577 11542 172.20.26.236 (11 Mar 2012 15:42:57 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Mar 2012 15:42:57 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 46.112.116.64
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2438593
[ ukryj nagłówki ]Czeslawek <c...@g...pl> napisał(a):
> W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
> > Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
> > ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
> > wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałe
> k
> > równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
> > Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
> > 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
> > paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
> > temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada
> z
> > nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
> > pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
> > potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
> > miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
> > 50kW .......
> >
>
> Jeśli chodzi o zużycie paliwa to wychodzi, że moc na kołach to nie
> więcej niż 20kW
> Przy założeniu, że 3kW pochłania osprzęt silnika (alternator,
> klimatyzacja, wspomaganie), a sprawność jest stała i silnika wynosi
> 0,33, a dla skrzyni biegów wynosi 0,95.
>
I to jest właśnie I zasada termodynamiki praktycznie. Nie można ze spalania
uzyskać tyle samo albo więcej energii niż ma spalone paliwo. Zawsze jest
mniej. Piszesz o stałej sprawności silnika benzynowego. Trochę ponad 30% ma w
warunkach laboratoryjnych. Sprawność użytkowa to od kilku do dwudziesty kilku
procent. Przy jeździe miejskiej nigdy nie pracuje w optymalnym zakresie
obrotów odpowiadających dużej sprawności. Szacuję że przy jeździe miejskiej
sprawność silnika benzynowego jako urządzenia zamieniającego energię ze
spalania na pracę użyteczną jest na poziomie 5-8%. Niejedna lokomotywa parowa
mogła mieć większą sprawność. Przy sprawności 10% każde jej podniesienie o 1%
będzie skutkowało znaczącym zmniejszeniem zapotrzebowania na paliwo. Temat o
wytwornicy wodoru. Nie wiem czy działa czy nie działa. Ale rozpatrywanie jej
działania pod względem energetyczności powstałego w wyniku elektrolizy Wodoru
i Tlenu może być błędem. Taka mieszanka ma wybitną tendencję od zapalania się
i wybuchania od byle czego. Na dodatek doskonale miesza się z powietrzem a nie
miesza z rozpylonym paliwem. śladowa ilość Wodoru i Tlenu w cylindrze może
ułatwiać zapłon ubogiej mieszanki. Producenci silników poszli tą drogą. Do
pewnej proporcji paliwa do powietrza da się zapalić mieszankę w cylindrze.
Poniżej się nie da albo będą z tym poważne problemy. To wykombinowali system
że w pobliżu świecy jest bogatsza mieszanka a w cylindrze uboga. Od zapalonej
bogatej mieszanki ta uboga, co sama by się nie zapaliła, zapali się. Jeśli
miałbym rozpatrywać jaki może być mechanizm działania wytwornicy Tlenu i
Wodoru to pasuje mi tylko taki jaki opisałem. Na pewno nie brałbym pod uwagę
wartości opałowej Wodoru bo jest go za mało żeby miał w bilansie jakiś udział.
Ale jako inicjator pasuje. Nie można poprzez zubożenie mieszanki uzyskać
oszczędności powyżej 10%. To znaczy że może i można tylko będzie to nie
opłacalne bo silnik wykończy się bardzo szybko. Ale w granicach 10% może być
to możliwe. Dokąd nie zobaczę zamontowanej instalacji do wytwarzania wodoru i
sam nie sprawdzę czy faktycznie spowoduje obniżenie zużycia paliwa to nie mam
na ten temat żadnego zdania. Wtrąciłem się w temat bo pierdoły tutaj pisali
tacy różni. A powoływać się na I zasadę termodynamiki w przypadku urządzenia
mającego szczytowo 30% sprawności było głupotą bo w takim urządzeniu jest 70%
rezerwy do wykorzystania.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.12 19:00 AZ
- 11.03.12 19:06 Cavallino
- 11.03.12 19:12 AZ
- 11.03.12 19:44 BUNIEK
- 11.03.12 19:46 kogutek
- 11.03.12 19:50 kogutek
- 11.03.12 19:53 kogutek
- 11.03.12 19:55 BUNIEK
- 11.03.12 20:07 J.F.
- 11.03.12 20:16 Shrek
- 11.03.12 20:18 AZ
- 11.03.12 20:32 kogutek
- 11.03.12 20:41 AZ
- 11.03.12 20:52 Sebastian Biały
- 11.03.12 21:38 v...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=