eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik wspomagany wodorem? › Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
  • Data: 2012-03-11 20:07:47
    Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 11 Mar 2012 18:50:17 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
    >>> Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
    >>> 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną.

    > Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.

    a w zalozeniach co bylo ?

    > Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że
    > silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
    > kilometrów. Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.

    Kogutku, nie p* o czyms, o czym nie masz zielonego pojecia.

    A najlepiej to po prostu nie p*, bo przeciez wiem ze masz troche pojecia,
    tylko najpierw pomysl, potem policz a potem pisz.

    > Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
    > rozproszenia mocy jak idzie na straty. Każdy silnik może być krótko czasowo
    > przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
    > czasie ostrego ruszania.
    > Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to
    > jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
    > maksymalną jakaś wartość, to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy
    > więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
    > większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącego
    > przekroczenia maksymalnej ciągłej mocy cieplnej w zasadzie nic się silnikowi
    > nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i

    A moze sie myle - i faktycznie nie masz zielonego pojecia.
    Innymi slowy - stek bzdur. Z lokomotywa ci sie chyba pomylilo.

    > oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech
    > Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na
    > pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc

    Mozna. Ale jakie byly zalozenia zadania ?

    > a nawet ją przekroczyć kosztem większego zużycia paliwa.

    Zademonstrujesz to przekroczenie ?

    > A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować
    > 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika.

    podziwiam twoje auto. Ferrari czy dragster ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: