eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik wspomagany wodorem?Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
  • Data: 2012-03-11 20:32:18
    Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > On 03/11/2012 07:46 PM, kogutek wrote:
    > >
    > > Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.
    > >
    > Pedałem otwierasz przepustnicę/zmieniasz dawkę paliwa a ile z tego mocy
    > jest to zalezy od krzywej momentu
    > > Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy ż
    > e
    > > silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
    > > kilometrów.
    > >
    > Dobre, dobre! Czyli nadal nie wiesz co to jest moc. Czyli wg. Ciebie na
    > wyjściu silnika nie da się wytworzyć w mocy ~80kW w postaci prądu?
    > > Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.
    > >
    > To już sobie sam obzdurałeś.
    > > Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
    > > rozproszenia mocy jak idzie na straty. Każdy silnik może być krótko czasowo
    > > przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
    > > czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa t
    > o
    > > jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
    > > maksymalną jakaś wartość, to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu raz
    > y
    > > więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
    > > większą moc mechaniczną.
    > Czyli nigdy nie jechałeś samochodem V-max bo byś nie gadał takich głupot.
    > >
    > > Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącego
    > > przekroczenia maksymalnej ciągłej mocy cieplnej w zasadzie nic się silnikowi
    > > nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i
    > > oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech
    > > Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na
    > > pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc a nawet ją przekroczyć
    > > kosztem większego zużycia paliwa. A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować
    > > 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika.
    > >
    > Ale zrozumiałeś co napisałem? Od biegu zależy prędkośc obrotowa silnika
    > a silnik ma konkretną charakterystykę przy danej prędkości obrotowej -
    > maksymalna moc jaką może wygenerować.
    >
    Kto powiedział że na wyjściu silnika nie da się wytworzyć 80 kW prądu? Chyba
    Ty tak twierdzisz. Jak weźmiesz silnik benzynowy o mocy tak z 260-280 kW mocy
    cieplej to się da. Zużyje wtedy ok 30 litrów benzyny na godzinę. Takim co ma
    100 kW mocy cieplnej, spala 10 litrów na godzinę, się nie da.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: