  • Data: 2012-03-11 16:42:57
    Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czeslawek <c...@g...pl> napisał(a):

    > Jeśli chodzi o zużycie paliwa to wychodzi, że moc na kołach to nie
    > więcej niż 20kW
    > Przy założeniu, że 3kW pochłania osprzęt silnika (alternator,
    > klimatyzacja, wspomaganie), a sprawność jest stała i silnika wynosi
    > 0,33, a dla skrzyni biegów wynosi 0,95.

    I to jest właśnie I zasada termodynamiki praktycznie. Nie można ze spalania
    uzyskać tyle samo albo więcej energii niż ma spalone paliwo. Zawsze jest
    mniej. Piszesz o stałej sprawności silnika benzynowego. Trochę ponad 30% ma w
    warunkach laboratoryjnych. Sprawność użytkowa to od kilku do dwudziesty kilku
    procent. Przy jeździe miejskiej nigdy nie pracuje w optymalnym zakresie
    obrotów odpowiadających dużej sprawności. Szacuję że przy jeździe miejskiej
    sprawność silnika benzynowego jako urządzenia zamieniającego energię ze
    spalania na pracę użyteczną jest na poziomie 5-8%. Niejedna lokomotywa parowa
    mogła mieć większą sprawność. Przy sprawności 10% każde jej podniesienie o 1%
    będzie skutkowało znaczącym zmniejszeniem zapotrzebowania na paliwo. Temat o
    wytwornicy wodoru. Nie wiem czy działa czy nie działa. Ale rozpatrywanie jej
    działania pod względem energetyczności powstałego w wyniku elektrolizy Wodoru
    i Tlenu może być błędem. Taka mieszanka ma wybitną tendencję od zapalania się
    i wybuchania od byle czego. Na dodatek doskonale miesza się z powietrzem a nie
    miesza z rozpylonym paliwem. śladowa ilość Wodoru i Tlenu w cylindrze może
    ułatwiać zapłon ubogiej mieszanki. Producenci silników poszli tą drogą. Do
    pewnej proporcji paliwa do powietrza da się zapalić mieszankę w cylindrze.
    Poniżej się nie da albo będą z tym poważne problemy. To wykombinowali system
    że w pobliżu świecy jest bogatsza mieszanka a w cylindrze uboga. Od zapalonej
    bogatej mieszanki ta uboga, co sama by się nie zapaliła, zapali się. Jeśli
    miałbym rozpatrywać jaki może być mechanizm działania wytwornicy Tlenu i
    Wodoru to pasuje mi tylko taki jaki opisałem. Na pewno nie brałbym pod uwagę
    wartości opałowej Wodoru bo jest go za mało żeby miał w bilansie jakiś udział.
    Ale jako inicjator pasuje. Nie można poprzez zubożenie mieszanki uzyskać
    oszczędności powyżej 10%. To znaczy że może i można tylko będzie to nie
    opłacalne bo silnik wykończy się bardzo szybko. Ale w granicach 10% może być
    to możliwe. Dokąd nie zobaczę zamontowanej instalacji do wytwarzania wodoru i
    sam nie sprawdzę czy faktycznie spowoduje obniżenie zużycia paliwa to nie mam
    na ten temat żadnego zdania. Wtrąciłem się w temat bo pierdoły tutaj pisali
    tacy różni. A powoływać się na I zasadę termodynamiki w przypadku urządzenia
    mającego szczytowo 30% sprawności było głupotą bo w takim urządzeniu jest 70%
    rezerwy do wykorzystania.