-
Data: 2012-03-11 16:42:57
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Czeslawek <c...@g...pl> napisał(a):
> W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
> > Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
> > ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
> > wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałe
> k
> > równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
> > Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
> > 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
> > paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
> > temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada
> z
> > nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
> > pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
> > potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
> > miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
> > 50kW .......
> >
>
> Jeśli chodzi o zużycie paliwa to wychodzi, że moc na kołach to nie
> więcej niż 20kW
> Przy założeniu, że 3kW pochłania osprzęt silnika (alternator,
> klimatyzacja, wspomaganie), a sprawność jest stała i silnika wynosi
> 0,33, a dla skrzyni biegów wynosi 0,95.
>
I to jest właśnie I zasada termodynamiki praktycznie. Nie można ze spalania
uzyskać tyle samo albo więcej energii niż ma spalone paliwo. Zawsze jest
mniej. Piszesz o stałej sprawności silnika benzynowego. Trochę ponad 30% ma w
warunkach laboratoryjnych. Sprawność użytkowa to od kilku do dwudziesty kilku
procent. Przy jeździe miejskiej nigdy nie pracuje w optymalnym zakresie
obrotów odpowiadających dużej sprawności. Szacuję że przy jeździe miejskiej
sprawność silnika benzynowego jako urządzenia zamieniającego energię ze
spalania na pracę użyteczną jest na poziomie 5-8%. Niejedna lokomotywa parowa
mogła mieć większą sprawność. Przy sprawności 10% każde jej podniesienie o 1%
będzie skutkowało znaczącym zmniejszeniem zapotrzebowania na paliwo. Temat o
wytwornicy wodoru. Nie wiem czy działa czy nie działa. Ale rozpatrywanie jej
działania pod względem energetyczności powstałego w wyniku elektrolizy Wodoru
i Tlenu może być błędem. Taka mieszanka ma wybitną tendencję od zapalania się
i wybuchania od byle czego. Na dodatek doskonale miesza się z powietrzem a nie
miesza z rozpylonym paliwem. śladowa ilość Wodoru i Tlenu w cylindrze może
ułatwiać zapłon ubogiej mieszanki. Producenci silników poszli tą drogą. Do
pewnej proporcji paliwa do powietrza da się zapalić mieszankę w cylindrze.
Poniżej się nie da albo będą z tym poważne problemy. To wykombinowali system
że w pobliżu świecy jest bogatsza mieszanka a w cylindrze uboga. Od zapalonej
bogatej mieszanki ta uboga, co sama by się nie zapaliła, zapali się. Jeśli
miałbym rozpatrywać jaki może być mechanizm działania wytwornicy Tlenu i
Wodoru to pasuje mi tylko taki jaki opisałem. Na pewno nie brałbym pod uwagę
wartości opałowej Wodoru bo jest go za mało żeby miał w bilansie jakiś udział.
Ale jako inicjator pasuje. Nie można poprzez zubożenie mieszanki uzyskać
oszczędności powyżej 10%. To znaczy że może i można tylko będzie to nie
opłacalne bo silnik wykończy się bardzo szybko. Ale w granicach 10% może być
to możliwe. Dokąd nie zobaczę zamontowanej instalacji do wytwarzania wodoru i
sam nie sprawdzę czy faktycznie spowoduje obniżenie zużycia paliwa to nie mam
na ten temat żadnego zdania. Wtrąciłem się w temat bo pierdoły tutaj pisali
tacy różni. A powoływać się na I zasadę termodynamiki w przypadku urządzenia
mającego szczytowo 30% sprawności było głupotą bo w takim urządzeniu jest 70%
rezerwy do wykorzystania.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.12 19:00 AZ
- 11.03.12 19:06 Cavallino
- 11.03.12 19:12 AZ
- 11.03.12 19:44 BUNIEK
- 11.03.12 19:46 kogutek
- 11.03.12 19:50 kogutek
- 11.03.12 19:53 kogutek
- 11.03.12 19:55 BUNIEK
- 11.03.12 20:07 J.F.
- 11.03.12 20:16 Shrek
- 11.03.12 20:18 AZ
- 11.03.12 20:32 kogutek
- 11.03.12 20:41 AZ
- 11.03.12 20:52 Sebastian Biały
- 11.03.12 21:38 v...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual