  • 31. Data: 2012-08-21 12:52:04
    Temat: Re: zabezpieczenie kabla ziemnego przed kradzieżą
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.08.2012 18:24, Anerys wrote:
    > (na priv dostałem maila typu "nie rozumiem", z prośbą o rozjaśnienie, od
    > nikogo z obecnych; dla uproszczenia złodzieja, bandytę, innych, wrzucam
    > w jedno hasło "złodziej", tam gdzie trzeba, słowo to należy odpowiednio
    > zastąpić)

    Jesteś w sumie sztandarowym przykładem na to, żeby nie było w Polsce
    dalszych ułatwień w dostępie do broni.

    > Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > (ciach - i tak wiadomo, co było)
    >
    > A więc w skrócie:
    >
    > 1. Nie rajcuje mnie robienie krzywdy złodziejowi
    Z twoich wypowiedzi wyłania się inny obraz - za włamanie do twojego domu
    najchętniej ukarałbyś włamywacza śmiercią.

    > można było raz dziennie ukarać... nie wiem, na ile to
    > prawda, jakiś policjant w telewizorze to mówił... to po otrzymaniu
    > mandatu powiedział mniej-więcej "to proszę teraz o abonament na miesiąc,
    > bo będę tu parkować"
    Można by go odholować i obciążyć kosztami holowania + parkingu policyjnego.

    > Jednak w sytuacji,
    > gdy stosowane w .pl prawo bardziej chroni sprawcę, niż
    > ofiarę/poszkodowanego
    Powtarzasz bzdury. Prawo dość wyraźnie (patrz orzeczenia SN) chroni
    poszkodowanego. Zdarzają się błędy/pomyłki/[*], ale gdzie indziej jest
    to samo, tylko w drugą stronę - człowiek przez 10 lat udowadnia, że jest
    niewinny (już siedząc).

    [*] czy zwykłe, ludzkie skurwysyństwo ze strony prokuratora (ale nie prawa)

    >, to aż się prosi o samosądy, czy inne takie...
    Z powodu takich poglądów prawo musi też chronić przestępcę. W naszym
    ("europejskim") systemie wartości karanie śmiercią za włamanie do altany
    w ogrodzie nie jest słuszne.

    > 2. Na razie nie mam zamiaru podrzucać np. metanolu we flaszce po
    > gorzale, bo wiem, jakie to ryzyko, zwłaszcza, jak się ma trunkowych
    > znajomych.
    To "na razie" brzmi przerażająco.

    > Co do
    > mocnego złodzieja, jeśli mu do łba przyjdzie mi, albo moim bliskim
    > zagrażać, to trudno, do pierdla pójdę, ale pod nos mu podstawię flaszkę
    > z CH3OH, albo wyrżnę mu w facjatę i nie obchodzi mnie, czy to poseł, czy
    > inny dyplomata, czy Zdzisiek z sąsiednieg osiedla.
    Masz prawo się bronić, ale w sposób _współmierny_ do zagrożenia. Zabicie
    kogoś za to, że obraził twoją matkę jest be, zabicie kogoś za to, że się
    włamuje do mieszkania też. Zabicie kogoś za to, że się włamuje i na
    polecenie nie chce grzecznie spierdalać/poczekać na policję jest cacy.

    > Odsianie chwasta
    > będzie dla mnie korzystniejsze, niż ancel, poświęcę się.
    Naprawdę w to wierzysz? Lepiej zamiast odstraszyć bandytę (czy
    zabarykadować się przed nim z rodziną w jednym z pokojów) i liczyć, że
    policja go złapie a ty dostaniesz odszkodowanie z ubezpieczenia iść
    siedzieć i zostawić rodzinę samą sobie?

    > 3. Okazja czyni złodzieja - wiadomo.
    Naprawdę?

    Michoo

  • 32. Data: 2012-08-21 14:55:23
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś w sumie sztandarowym przykładem na to, żeby nie było w Polsce
    > dalszych ułatwień w dostępie do broni.

    Jestem, nie ukrywam. Bo by paru pożałowało swych niecnych czynów. I nie o
    politykach mówię, na nich są bardziej finezyjne sposoby, tylko o bandytach.

    > Z twoich wypowiedzi wyłania się inny obraz - za włamanie do twojego domu
    > najchętniej ukarałbyś włamywacza śmiercią.

    No, na pewno nie zamierzałbym poprzestać na pogrożeniu paluszkiem. Jeszcze
    zależy co zrobi, jak nic nie niszcząc i nie kradnąc dobrowolnie spyli, to
    może nawet kopa w dupę nie dostanie?

    > Można by go odholować i obciążyć kosztami holowania + parkingu
    > policyjnego.

    Załóżmy, mandat, to stówka. Holowanie 4 stówki (chyba tyle w Warszawie),
    parking 5, dla okrągłego rachunku. Razem koło. miesięcznie 30 koła.
    Biznesmen zarabia na czysto baniaka, więc 3% zarobków, to niewielki wydatek.
    Dobrym rozwiazaniem może być to, co w .ch, czy .se, gdzie OIDP, takie
    mandaty są procentowo do dochodów...?

    > Powtarzasz bzdury. Prawo dość wyraźnie (patrz orzeczenia SN) chroni

    Bajeczki (choć formalnie to prawda)

    > poszkodowanego. Zdarzają się błędy/pomyłki/[*], ale gdzie indziej jest to
    > samo, tylko w drugą stronę - człowiek przez 10 lat udowadnia, że jest
    > niewinny (już siedząc).

    Bo taka jest właśnie ochrona poszkodowanego.
    Przez granicę ruską do polski spylają zwierzeta. Biegnie zajączek, łapie go
    myśliwy i pyta
    - "gdzie tak spylasz zajaczku?"
    - "W ZSRR kastrują wielbłądy." - odpowiada zajączek.
    - "Ale ty jesteś zającem!"
    - "Ty to wiesz, ja to wiem, ale zanim się wytłumaczysz..."

    > [*] czy zwykłe, ludzkie skurwysyństwo ze strony prokuratora (ale nie
    > prawa)

    Tylko czemu tego tak dużo?
    Prawo nasze wcale nie jest złe. Ale często kuleje, niekiedy bardzo, jego
    poszanowanie, przestrzeganie, egzekucja... Ściganie...
    Co było we Włodowie? Ludzie chcieli w zgodzie z prawem. to nie było tak, że
    od razu Ciechanka zacukali...
    Dziś w nocy, czwarta, mieszkam przy trasie, pierwszy sen, bo późno zasnąłem,
    nagle budzi mnie gromkie JEB, JEB, JEB, wyglądam przez okno, jakichś 2
    dziwnych gości, nie wyglądających na robotników drogowych, targają jakąś
    skrzynię metalową i na pasie między jezdniami jeden z nich gromko wali
    młotem w to-to. Nieważne, że środek nocy. Dzwonię 112 ze Sferii. 5 minut
    musiałem kobiecie tłumaczyć, gdzie znajduje sie to miejsce, jakaś mało
    pojętna była, czy wywołanie trafiło np. do Bydgoszczy... choć Jane von
    Taperecorder gadała coś o komendzsie stolecznej...
    http://www.zumi.pl/,21.076118000000008:52.234016,,,,
    3,2,namapie.html

    > Z powodu takich poglądów prawo musi też chronić przestępcę. W naszym
    > ("europejskim") systemie wartości karanie śmiercią za włamanie do altany w
    > ogrodzie nie jest słuszne.

    Spoko, nie abiję gościa. Co nie znaczy, żebym mu odpuszczał.
    Usatysfakcjonuje mnie, jeśli, po prostu, odpowie za to (nawet niech to
    będzie tydzień aresztu. A nie zawiasy, czy telewizorki i wywczasy. To jest
    pierdel, nie dom wypoczynkowy.

    > To "na razie" brzmi przerażająco.

    Bo tak, jestem mściwy. Ale TYLKO wobec złych ludzi. Ale, jesli uzna swój
    błąd i choć troche spróbuje go naprawić, to dużo jestem w stanie wybaczyć.

    > Masz prawo się bronić, ale w sposób _współmierny_ do zagrożenia. Zabicie

    W tym uważam, ze powinienem mieć pełne prawo zatrzymać sprawcę na miejscu
    tak mocnymi środkami, jakie będą do tego niezbędne, czyli nawet włącznie z
    uszkodzeniem sprawcy. Mógł poczekać spokojniej, to by nie został uszkodzony.
    Celem oczywiście, natychmistowe dostarczenie go policji.

    > kogoś za to, że obraził twoją matkę jest be, zabicie kogoś za to, że się

    Ale podfonarzenie mu gałek już nie.

    > włamuje do mieszkania też. Zabicie kogoś za to, że się włamuje i na

    Ale dupę skopać, żeby przeleżał kwartał w szpitalu już tak.

    > polecenie nie chce grzecznie spierdalać/poczekać na policję jest cacy.

    Jeśli będzie trzeba, to nie zamierzam się krępować.
    Chyba, że nie będzie już spraw typu "sprawca nieznany", podczas gdy wszyscy
    inny są w stanie do sprawcy łatwo dotrzeć.

    > Naprawdę w to wierzysz? Lepiej zamiast odstraszyć bandytę (czy
    > zabarykadować się przed nim z rodziną w jednym z pokojów) i liczyć, że

    zanim nie wiadomo kiedy przyjadą... 15 minut czekałem rozbudzony, nikt sie
    nie pojawił, aż złomiarze po prostu dali w długą (Raczej mało kto taszczy o
    4 w nocy ciężką, metalową... no, nie bardzo było widać, ale słychać az
    nadto... szafę? skrzynię? i coś z niej wybija młotem...). Poszedłem spać. A
    władza pochwali się statystykami, że nie było przestępstwa :P (choć pani
    przyjmująca coś obficie palcowała w klawiaturę).

    > policja go złapie a ty dostaniesz odszkodowanie z ubezpieczenia iść
    > siedzieć i zostawić rodzinę samą sobie?

    Wolę pójść do pierdla, ale PRZEŻYĆ, niż mocno ryzykować, ze sprawca MNIE
    "odstrzeli".

    > Naprawdę?

    OK. Zostaw portfel z kasą na chodniku, chwal się, ze masz pieniądze w
    szufladzie i nie zamykasz drzwi do mieszkania, obnoś się z kosztownościami,
    etc...

    No dobra. Wiem, że chcę za mocno. Ale dobra, skoro władze działają słabo,
    lub w ogóle, to mam się potulnie dać zajebać Panu Złodziejowi? O NIEE!!! Jak
    trzeba będzie (nijak inaczej, tylko wtedy), to zabiję. Co oferujesz, abym
    nie musiał ubijać gada, bo wolałbym nie ubijać...? W sytuacji, gdy władza
    nie działa jak należy...?

  • 33. Data: 2012-08-21 20:33:23
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 21.08.2012 r. 14:55, Anerys pisze:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    Czyli pozą Polską spoko? Przykład taki, to Meksyk i USA. W pierwszym
    nie ma dostępu do broni, w drugim do innych towarów kontrolowanych. Tak
    więc kwitnie barter na granicy.

    Dziś broń palną legalnie może posiadać harcerz (sic!), celnik, strażnik
    miejski, leśny albo wodny, a policjanci regularni i skarbowi ubiegają
    się o prawo do odstrzału ciężarnych kobiet i dzieci w razie zagrożenia.
    Jak *to* zatrzymać?!

    Policji (wliczam do adwersarzy) jest kilkaset tysięcy i nie maleje,
    opryszków i gangsterów nie tak wielu, ale ponieważ systemy ze
    społeczeństwem nadzorowanym przejawiają raczej tendencję do
    rozbudowywania represji (i jeszcze trzebaby pisać[*]), to i stosunki
    społeczne przypuszczalnie się zaostrzą, a motywacje ku posiadaniu broni
    wzrosną.

> [...]
    > Jeszcze zależy co zrobi, jak nic nie niszcząc i nie kradnąc dobrowolnie
    > spyli, to może nawet kopa w dupę nie dostanie?
    Na podobne dictum ciśnie mi się na klawiaturę przypowieść o tym, jak
    niżej niepodpisanemu ukradli raz rower na mieście.
    Po jednośladzie zostały łańcuch i kłódka. Przeszedły się więc po
    okolicy, rozglądając po bramach, rower się znalazł, złodziej też --
    fakt, że odkryci zostali po półgodzinnym śledztwie raczej nie świadczył
    o ich profesjonalizmie. Ekspropriacją zajął się prawdopodobnie
    młodzieniec na oko przedgimnazjalny, którego ogarnął wprost stupor na
    mój widok, zdołał tylko wydukać, że "to nie on zrobił".
    Nic go ode mnie nie spotkało.
    Opowiedział za to, po co, według niego, mu ten rower, co z nim zamierzał
    zrobić i skąd jest. Ode mnie wziął naukę, że dla niektórych to jest
    jedyny indywidualny środek transportu, a nie kaprys hipstera. Na koniec
    powiedziałem mu "no to cześć" i odjechałem.

    Chciałbym mieć nadzieję, że przedpiśca nie pomyśli teraz o tym, że
    pomiłowany recydywista się utwardzi i za 5-10 lat przyjdzie do jego domu.

    [*] -- Naomi Klein, "Doktryna szoku".

  • 34. Data: 2012-08-22 11:20:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "K.K." <e...@u...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > grupie można nieraz otrzymać rady z różnych dziedzin:)
    > Padłem ostatnio ofiarą złomiarzy, którzy ukradli 25 m kabla YKY zakopanego
    > na głębokość 0,8 m. Ponieważ chciałbym zminimalizować ryzyko kolejnej
    > kradzieży, mam pytanie do Kolegów, czy macie może jakieś swoje sprawdzone
    > sposoby na zabezpieczanie takich kabli? Mi się teraz nasuwa tylko myśl
    > rozciągnięcia przy zasypywaniu wykopu, powiedzmy na głębokości folii
    > ostrzegawczej, cienkiego przewodu antysabotażowego, połączonego z alarmem,
    > który zostanie przerwany w momencie próby podkopania się do kabla.

    Dobrze myślisz. Kabel antysabotażowy podłączony do powiadomienia SMS i
    zwarty na końcu rezystorem parametrycznym, żeby zwykłe jego zwarcie też
    wywoływało alarm.

    Jeśli teren jest nieużywany w nocy, to możesz też dać czujkę ruchu dualną,
    która będzie obserwować teren nad kablem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 35. Data: 2012-08-22 15:35:54
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik <n...@m...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > jedyny indywidualny środek transportu, a nie kaprys hipstera. Na koniec
    > powiedziałem mu "no to cześć" i odjechałem.

    Nie ukrywam - przy takich sprawach tak bym rozwiązywał pierwszą styczność ze
    sprawcą. Ale już za drugim razem kopa w dupę, aż sraka będzie tydzień boleć.

    > Chciałbym mieć nadzieję, że przedpiśca nie pomyśli teraz o tym, że
    > pomiłowany recydywista się utwardzi i za 5-10 lat przyjdzie do jego domu.

    Miejmy też nadzieję, że to był jedynie szczeniacki wygłup (i mnie się w
    sklepie jako małe dziecko zdarzyło rąbnąć paczkę dropsów...), a ta drobna
    rozmowa przekonała dzieciaka, że działanie obrasta w konsekwencje, że
    dzieciak sobie przemyśli, że po co zycie sobie zjebać? Ale to też od
    rodziców zależy, żeby np. skutecznie nauczyć dzieciaka "nie dotykaj nie
    swojego bez pozwolenia". Właśnie media przerabiają tragedię wynikłą m.in. z
    takiego nieposłuszeństwa (a może z dziecięcej niewiedzy) - dziewuszka
    dotknęła wiszącego przewodu, nie chcę wnikać, czy na zasadzie, mama
    zakazała, to zrobię to, czy może rodzice nie nauczyli, że wiszących drutów
    się nie dotyka. No i stała się straszna tragedia (i gdybym ja mógł, to bym
    ją odkręcił). Ale za wcześnie mówić o winie.

  • 36. Data: 2012-08-22 15:41:23
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:k1289m$1so$1@inews.gazeta.pl...
    > Dobrze myślisz. Kabel antysabotażowy podłączony do powiadomienia SMS i
    > zwarty na końcu rezystorem parametrycznym, żeby zwykłe jego zwarcie też
    > wywoływało alarm.

    Pamiętam, ze już Wojciechowski w swej książce "Nowoczesne zabawki" opisywał
    takie rozwiązanie, jak właśnie opornik o określonej wartości. Napisał nawet,
    że złodziej może to podpatrzyć i spróbuje pobawić się potencjometrem, jeśli
    oporność wyjdzie poza przewidziany zakres, to wyzwoli alarm, nie pamiętam,
    czy to miała być nierównowaga mostka, czy ustawienie czułości układu na
    konretny zakres płynącego prądu.

    > Jeśli teren jest nieużywany w nocy, to możesz też dać czujkę ruchu dualną,
    > która będzie obserwować teren nad kablem.

    A zbliżeniowy? Nie da się tego np. ogłupić dymem, jeśli tylko czujnik ruchu?
    Pardon, nie bardzo umiem teraz to określić - ruch - na poruszenie się,
    zbliżeniówka - wyczuwająca obecność obiektu nieruchomego... No, mniej-więcej
    tak... Nie wiem, czy dobrze kombinuję...?

  • 37. Data: 2012-08-22 15:41:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.08.2012 20:33, n...@m...invalid wrote:

    > Dziś broń palną legalnie może posiadać harcerz (sic!), celnik, strażnik
    > miejski, leśny albo wodny,
    Lepiej - od kilku lat broń palną czarnoprochową może mieć każdy
    pełnoletni, taką na naboje zespolone od początku tego roku każdy kto
    zapisze się do klubu i zda egzamin (oraz spełni resztę wymagań -
    niekarany, zdrowy psychicznie).

    > a policjanci regularni i skarbowi ubiegają
    > się o prawo do odstrzału ciężarnych kobiet i dzieci w razie zagrożenia.
    Prawo do obrony. Policjantowi (etc) nie wolno "odstrzelić" ma strzelać
    tak aby obezwładnić a nie zabić. W sumie aktualna sytuacja to tylko źle
    pojęty "humanitaryzm" - co ma zrobić policjant gdy gówniarz, czy menelka
    wystartuje do niego z nożem? Dać się pociąć?

> [...]
    > rozbudowywania represji (i jeszcze trzebaby pisać[*]), to i stosunki
    > społeczne przypuszczalnie się zaostrzą, a motywacje ku posiadaniu broni
    Broni w rękach "cywilnych" (czyli na pozwolenie a nie w związku z
    pracą)[*] jest oidp w Polsce ~300k jednostek.

    Już ABW kombinowała zmianę w ustawie tak, żeby "noszenie broni" to było
    dowolne przemieszczanie się z bronią a nie tylko z załadowaną. (Czyli np
    w czasie imprezy sportowej na terenie całego miasta na strzelnicę się by
    się nie dało wybrać.) Jak będzie więcej wypowiedzi w rodzaju Anerysa to
    znowu coś wykombinują a "społeczeństwo" jeszcze przyklaśnie.

    [*] policjanci co ciekawe (przynajmniej ci o których słyszałem)
    zazwyczaj unikają posiadania broni w domu - duży problem a nie widzą
    potrzeby

    Michoo

  • 38. Data: 2012-08-23 00:35:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2012 15:41:30 +0200, Michoo napisał(a):
    > Broni w rękach "cywilnych" (czyli na pozwolenie a nie w związku z
    > pracą)[*] jest oidp w Polsce ~300k jednostek.

    http://www.statystyka.policja.pl/portal/st/930/50841
    /Bron__pozwolenia.html

    24k "palnej bojowej", 30k "palnej sportowej", 278k mysliwskiej,
    151k "palnej gazowej". Pozwolen troche mniej - niektorzy maja po dwie.

    Wiec owszem - mysliwych duzo (148k), ale juz posiadaczy normalnego
    pistoletu to tylko ~20k .. a moze polowe sportowcow trzeba doliczyc ..

    Liczby od lat podobne.

    J.

  • 39. Data: 2012-08-23 11:54:13
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.08.2012 00:35, J.F. wrote:

> [...]
    > 151k "palnej gazowej". Pozwolen troche mniej - niektorzy maja po dwie.
    >
    > Wiec owszem - mysliwych duzo (148k), ale juz posiadaczy normalnego
    Do obrony w domu przed włamywaczem strzelba jest chyba najlepszym
    rozwiązaniem. No i broń myśliwska jest znacznie bardziej "niebezpieczna"
    od pistoletu. (np jako myśliwską daje się zarejestrować
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_SKS )

    > a moze polowe sportowcow trzeba doliczyc ..
    Kiedyś to był podobno podstawowy sposób dostania pistoletu (bo "do celów
    obrony osobistej" są dość ostre kryteria).

    No i jednak nie należy zapominać o gazowej - co oznacza, że 0.4%
    obywateli ma jakiś karabin i drugie tyle pistolety gazowe. Jak się
    uwzględni średni rozmiar gospodarstwa domowego (oidp 3 osoby) to
    wyjdzie, że w 1.5% polskich domów jest broń.

    A mimo to jakoś wypadków i przestępstw nie ma dużo ;)

    Michoo

  • 40. Data: 2012-08-24 01:37:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2012 11:54:13 +0200, Michoo napisał(a):

    /Bron__pozwolenia.html
    > Do obrony w domu przed włamywaczem strzelba jest chyba najlepszym
    > rozwiązaniem.

    Hm, przed wlamywaczami to raczej wystarczy swiatlo zapalic. Choc bywaly
    przypadki gdy sie zlodzieje nie bali i trzeba bylo czynnie bronic "swojego"
    transformatora.

    > No i broń myśliwska jest znacznie bardziej "niebezpieczna"
    > od pistoletu. (np jako myśliwską daje się zarejestrować
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_SKS )

    Ale do czego to ma sluzyc ?

    > Kiedyś to był podobno podstawowy sposób dostania pistoletu (bo "do celów
    > obrony osobistej" są dość ostre kryteria).

    Raczej wychodze z zalozenia ze przy tej ilosci to polowa moze byc naprawde
    sportowa - choc i karabinkiem od biathlonu mozna zabic.

> [...]
    > wyjdzie, że w 1.5% polskich domów jest broń.
    > A mimo to jakoś wypadków i przestępstw nie ma dużo ;)

    No wiesz, przy gazowcu to juz o wypadek i przestepstwo trudno, wiec mozesz
    odliczyc :-)
    Z dubeltowka z kolei trudno sie np na kantor napada. Zreszta byle komu nie
    wydaja pozwolenia, wiec tez nie dziwne.
    A przestepcy to sobie bron zalatwia nielgalna. Ta legalna tylko o tyle
    istotna ze moze byc latwiej zalatwic nielegalna.

    J.