  • 41. Data: 2012-08-24 19:45:07
    Temat: Re: zabezpieczenie kabla ziemnego przed kradzieżą
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 19 Aug 2012 13:11:54 +0200, wowa napisał(a):

    > Bo trza było do kabla podłączyć prąd! Miałbyś rano nieżywy dowód kto chciał
    > ukraść :)

    Kradną kable niskiego napięcia, kradną elementy kolejowej sieci
    trakcyjnej będącej pod napięciem, kradną kable ją zasilające (3000V DC),
    był nawet kiedyś przypadek kradzieży linii napowietrznej SN łącznie z
    połamaniem słupów na których ta linia była poprowadzona. Czasem któremuś
    się nie uda i kończy się zejściem, niestety za rzadko...
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 42. Data: 2012-08-25 05:04:08
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > połamaniem słupów na których ta linia była poprowadzona. Czasem któremuś
    > się nie uda i kończy się zejściem, niestety za rzadko...

    Takowoż i ja uważam. Prosty, choć teoretyczny przykład (żaden nie zdarzył
    się naprawdę), dlaczego:
    1. Robię jakąś bardzo ważną pracę, mam niedużo do skończenia, a nagle taki
    fiut kradnie kabel i odłącza mi prąd, zasilanie idzie w pizdu, uwaga - fiuta
    zamierzam stosownie zmaltretować.
    2. Pracuje sobie respirator, podpierany wprawdzie baterią, ale... Podobnie,
    jak w 1. skutkuje to brakiem zasilania, a jak bateria zdechnie, to to samo
    stanie się z pacjentem. Załóżmy, że jest to ktoś z moich bliskich (nie daj
    Boże).

    1 - straciłem dużą kasę (a bonusowo mogłem zyskać tez wysokie kary umowne,
    stracilem renomę, czy pracę w ogóle. Nie zarabiam.
    2 - straciłem bliską osobę, która była dla mnie wszystkim. Bo jakiś kutas
    zechciał sobie sprzedać pare kiko miedzi, akurat na flaszkę, dwie...
    w obu przypadkach sprawca jest zagrożeniem dla mnie i mojej rodziny, gdyż
    przez niego nie mam jak np. utrzymać swoich dzieci, albo wręcz, trace te
    rodzinę. Zagrożenia należy eliminować, więc nie widzę najmniejszego choćby
    powodu litować się nad chujem. Co innego, gdy np. ktoś wrzepi autem w słup z
    kablem, bo np strzeliła mu opona, bo pijany Zdzichu rozbił butelkę na drodze
    i auto najechało na nią jednym z kół, co poskutkowało przekłuciem,
    wystrzałem i wypadkiem. Jasne, ze wtedy do odstrzału powinien pójść nie
    kierowca, lecz pijany Zdzichu (tu nie rozwinę, by się zanadto nie
    rozdrabniać). Oczywiście, tyiąckroć lepiej, żeby prawo się wypowiedziało,
    ale jeśli ma być jak we Włodowie, to prawu trzeba pomóc.

    Co do punktów skupu... hmm... gromada myśli wszelakich, od dobrych (wala mi
    się jakieś żelastwo po chacie, to sobie je spylę i parę groszy dostanę), po
    złe (chuj ukradnie kabel, a skupujących gówno to obchodzi, kot śpi, myszy
    harcują...

  • 43. Data: 2012-08-25 05:13:58
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Hm, przed wlamywaczami to raczej wystarczy swiatlo zapalic. Choc bywaly
    > przypadki gdy sie zlodzieje nie bali i trzeba bylo czynnie bronic
    > "swojego"
    > transformatora.

    Pewna pani Ela (o ile imienia nie pomyliłem, kobieta napewno), pewnych 2
    panów na gorącym (właściwie, to już nie takim bardzo, bo zdążyli odłączyć)
    odstrzeliła. Mądry sąd odpimpał się od pani Eli. Był taki przypadek w
    Polsce.

  • 44. Data: 2012-08-25 16:40:33
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 25.08.2012 r. 5:13, Anerys pisze:

> [...]
    > panów na gorącym (właściwie, to już nie takim bardzo, bo zdążyli
    > odłączyć) odstrzeliła. Mądry sąd odpimpał się od pani Eli. Był taki

    Z tego co pamiętam, była taka sprawa, ale ta kobieta twierdziła, że nie
    wiedziała, że broń męża była załadowana ostrą amunicją (tak jak policja
    z Łodzi po Juwenaliach).

  • 45. Data: 2012-08-25 18:27:13
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik <n...@m...invalid> napisał w wiadomości

    > Z tego co pamiętam, była taka sprawa, ale ta kobieta twierdziła, że nie
    > wiedziała, że broń męża była załadowana ostrą amunicją (tak jak policja

    Przyjmijmy, że prawdę prawiła...

    > z Łodzi po Juwenaliach).

    No cóż... Zdecydowanie złe to było, ze "nie wiedzieli", czym walą. Ale, wina
    chyba była, w rożnym stopniu, po obu stronach, policja, bo walili nie tym,
    co trzeba, młodzi, bo rozrabiali. Mleko się rozlało niestety, to pozwolę
    sobie powiedzieć, niezależnie od osobistego stosunku do sprawy, że gdyby
    rozrabiaki czuli bata na dupie, tu w postaci możliwości odstrzału gdy nie
    uciszą się na wezwanie, to może mniej by jednak rozrabiało i ostrożniej by
    to robili? A hasło "CISZA" było by święte. Z drugiej strony, dobrze, aby nie
    popaść w paranoję z niektorych krajów "zachodnich", gdzie jak nocą głośniej
    pierdniesz, to policja przyjedzie zbadać sprawę... (bo sąsiedzi wezwą)

  • 46. Data: 2012-08-25 19:51:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 18:27:13 +0200, Anerys napisał(a):

    > Przyjmijmy, że prawdę prawiła...

    Ja bym tam raczej przyjal ze adwokata miala dobrego :-)

    > No cóż... Zdecydowanie złe to było, ze "nie wiedzieli", czym walą. Ale, wina
    > chyba była, w rożnym stopniu, po obu stronach, policja, bo walili nie tym,
    > co trzeba, młodzi, bo rozrabiali.

    Mnie sie tam co innego nie podobalo ... dlaczego postrzelili niewinnych.
    Strzelac nie umieja, strach im nawet gumowe kulki dawac :-)

> [...]
    > uciszą się na wezwanie, to może mniej by jednak rozrabiało i ostrożniej by
    > to robili? A hasło "CISZA" było by święte.

    Nie byloby. Gdzies tak od 1789 wiadomo ze to sie zle skonczy :-)

    J.

  • 47. Data: 2012-08-25 19:54:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 05:04:08 +0200, Anerys napisał(a):
> [...]
    > stanie się z pacjentem. Załóżmy, że jest to ktoś z moich bliskich (nie daj

    Ale wiesz ... awarie pradu sie zdarzaja. Wiec czy to wina tego kogos, czy
    twoja, ze nie bylo odpowiedniej baterii, dwoch generatorow, i ich probnego
    odpalania co tydzien.

    J.

  • 48. Data: 2012-08-25 20:03:21
    Od: badworm <n...@p...pl>

> [...]

    > fiut kradnie kabel i odłącza mi prąd, zasilanie idzie w pizdu, uwaga - fiuta

    Jaka różnica, czy do restartu komputera (do którego wystarczy krótki
    przysiad napięcia w trakcie "przerzucania" zasilania na poziomie SN)
    dojdzie z winy złodzieja czy dowolnej innej przyczyny? Mogło coś paść
    gdziekolwiek po drodze w zasilaniu, mogło dojść do planowego
    wyłaczenia/przełączania zasilania (przeglądy kiedyś trzeba robić).
    Poczytaj sobie stosowne rozporządzenie nt. jakości energii - jest tam
    mowa do jak długich przerw (sumarycznie) w ciągu roku ma prawo zakład
    energetyczny. Jeśli Twoja umowa przyłączeniowa nie przewiduje zasilania
    ciągłego (bezprzerwowego) to utrata danych z komputera na skutek zaniku
    zasilania to tylko Twoje gapiostwo - albo się robi odpowiednio często
    save albo inwestuje w UPSa.
> [...]
    > stanie się z pacjentem. Załóżmy, że jest to ktoś z moich bliskich (nie daj

    Wybacz ale jeśli ktoś podłącza respirator albo inne urządzenie
    podtrzymujące funkcje życiowe pod źródło nie gwarantujące ciągłości
    zasilania albo nie ma pod ręką agregatu to jest więcej niż niepoważny.
    Nie bez powodu szpitale mają rozbudowane systemy zasilania z własnymi
    generatorami prądotwórczymi - nawet jeśli zasilanie jest rezerwowane to
    ten ułamek sekundy gdy następuje przełaczanie źródła może zakłócać pracę
    urządzeń nie mających podtrzymania bateryjnego.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 49. Data: 2012-08-26 00:10:09
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Ja bym tam raczej przyjal ze adwokata miala dobrego :-)

    Z pewnością, do tego jeszcze duże poparcie społeczne.

    > Mnie sie tam co innego nie podobalo ... dlaczego postrzelili niewinnych.
    > Strzelac nie umieja, strach im nawet gumowe kulki dawac :-)

    A to swoją drogą.

  • 50. Data: 2012-08-26 00:23:13
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Ale wiesz ... awarie pradu sie zdarzaja. Wiec czy to wina tego kogos, czy

    Oczywiście, że wiem.

    > twoja, ze nie bylo odpowiedniej baterii, dwoch generatorow, i ich probnego

    Tak możemy się w nieskończoność licytowac "A gdyby plama na słońcu wybuchła,
    to kto winien, że źle zabezpieczony aparat narażony na PEM dał ciała?"...

    > odpalania co tydzien.

    Do mnie należy zadbanie (1), żeby awaryjne zasilanie było sprawne. Wiem
    jednakże, ze nic wiecznego nie ma, urządzenia się psują... ale załóżmy, że
    się nie zepsuły, zasilanie jedzie z zapasu, ten się wyczerpuje, bo awaria
    poważna...
    Czyja wina? To, ze ja np. zaniedbałem zasilanie awaryjne, nie zdejmuje winy
    z tego, co rozwalił słup... Apropo słupa...
    http://www.se.pl/wydarzenia/kronika-kryminalna/walbr
    zych-mieszkaniec-ukradl-maszt_275453.html,
    życzę, aby mu jarał się (TYLKO JEMU) cały dobytek, a był to jedyny słup w
    okolicy, a stacjonarne nie działały...

    (1) (qrva, tym ... z reklamy GG, że mi na przód przed inne, wpieprzają swoje
    okienko (megawkurwiające ad -archiwum, chyba postąpie wbrew licencji i
    patchem go potraktuję, mam takowy) z jakąś debilną reklamą...) Wpieprzyli
    się, gdy pisałem wiadomość na grupę, w miejscu, gdzie (1) akurat stoi...
    Wqrzyłem się...