    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5030cf78$1@news.home.net.pl> <X...@l...net>
    <ims0dx8689g5$.18bshw3ztdgjs$.dlg@40tude.net>
    <503188c2$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <5031903b$1@news.home.net.pl> <50319b28$1@news.home.net.pl>
    <50322b89$1@news.home.net.pl> <503231df$1@news.home.net.pl>
    <5032585d$1@news.home.net.pl> <5...@n...home.net.pl>
    <k0vpg7$43g$1@mx1.internetia.pl> <5...@n...home.net.pl>
    <k10k9d$sv6$1@news.icpnet.pl>
    Subject: Re: [OT] Re: zabezpieczenie kabla ziemnego przed kradzieżą
    Date: Wed, 22 Aug 2012 15:35:54 +0200

    Użytkownik <n...@m...invalid> napisał w wiadomości
    news:k10k9d$sv6$1@news.icpnet.pl...
    > Opowiedział za to, po co, według niego, mu ten rower, co z nim zamierzał
    > zrobić i skąd jest. Ode mnie wziął naukę, że dla niektórych to jest
    > jedyny indywidualny środek transportu, a nie kaprys hipstera. Na koniec
    > powiedziałem mu "no to cześć" i odjechałem.

    Nie ukrywam - przy takich sprawach tak bym rozwiązywał pierwszą styczność ze
    sprawcą. Ale już za drugim razem kopa w dupę, aż sraka będzie tydzień boleć.

    > Chciałbym mieć nadzieję, że przedpiśca nie pomyśli teraz o tym, że
    > pomiłowany recydywista się utwardzi i za 5-10 lat przyjdzie do jego domu.

    Miejmy też nadzieję, że to był jedynie szczeniacki wygłup (i mnie się w
    sklepie jako małe dziecko zdarzyło rąbnąć paczkę dropsów...), a ta drobna
    rozmowa przekonała dzieciaka, że działanie obrasta w konsekwencje, że
    dzieciak sobie przemyśli, że po co zycie sobie zjebać? Ale to też od
    rodziców zależy, żeby np. skutecznie nauczyć dzieciaka "nie dotykaj nie
    swojego bez pozwolenia". Właśnie media przerabiają tragedię wynikłą m.in. z
    takiego nieposłuszeństwa (a może z dziecięcej niewiedzy) - dziewuszka
    dotknęła wiszącego przewodu, nie chcę wnikać, czy na zasadzie, mama
    zakazała, to zrobię to, czy może rodzice nie nauczyli, że wiszących drutów
    się nie dotyka. No i stała się straszna tragedia (i gdybym ja mógł, to bym
    ją odkręcił). Ale za wcześnie mówić o winie.