  • Date: Sun, 26 Aug 2012 12:52:40 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zabezpieczenie kabla ziemnego przed kradzieżą

    W dniu 25.08.2012 05:04, Anerys pisze:

    > Takowoż i ja uważam. Prosty, choć teoretyczny przykład (żaden nie
    > zdarzył się naprawdę), dlaczego:
    > 1. Robię jakąś bardzo ważną pracę, mam niedużo do skończenia, a nagle
    > taki fiut kradnie kabel i odłącza mi prąd, zasilanie idzie w pizdu,

    Robisz bardzo ważne prace i nie masz własnego zasilania awaryjnego na
    wypadek awarii?

    Bardzo głupio robisz.

    > uwaga - fiuta zamierzam stosownie zmaltretować.

    I idziesz do pierdla i jeszcze płacisz za wszelkie leczenie "fiuta". I
    bardzo dobrze. Potem powinieneś dostać jeszcze rachunek za odsiadkę.

    > 2. Pracuje sobie respirator, podpierany wprawdzie baterią, ale...
    > Podobnie, jak w 1. skutkuje to brakiem zasilania, a jak bateria
    > zdechnie, to to samo stanie się z pacjentem. Załóżmy, że jest to ktoś z
    > moich bliskich (nie daj Boże).

    Awarie po burzy mogą trwać nawet kilka dni. Jak ktoś ma tak krytyczne
    urządzenie bez zabezpieczenia w postaci albo odpowiednio dużej baterii
    akumulatorów lub agregatu prądotwórczego, to jest nieodpowiedzialnym idiotą.

    > 1 - straciłem dużą kasę (a bonusowo mogłem zyskać tez wysokie kary
    > umowne, stracilem renomę, czy pracę w ogóle. Nie zarabiam.

    Jeśli ktoś jest na tyle nieodpowiedzialny, że robi bardzo ważne prace
    bez zabezpieczenia się na wypadek awarii zasilania (niezależnie od
    przyczyny awarii - zamiast złodzieja mogła być zwyczajna burza) to nigdy
    nie ma żadnej renomy, a tylko oszukiwał co do niej swoich klientów.

    > 2 - straciłem bliską osobę, która była dla mnie wszystkim. Bo jakiś

    Z widy idioty, który nie pomyślał o możliwości awarii zasilania nawet
    niezwiązanej z kradzieżą.

    A kto był w tym przykładzie tym idiotą, hmm?