  • Data: 2012-08-26 13:38:50
    Temat: Re: zabezpieczenie kabla ziemnego przed kradzieżą
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:5034e18a@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:k1289m$1so$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Pamiętam, ze już Wojciechowski w swej książce "Nowoczesne zabawki"
    > opisywał takie rozwiązanie, jak właśnie opornik o określonej wartości.
    > Napisał nawet, że złodziej może to podpatrzyć i spróbuje pobawić się
    > potencjometrem, jeśli oporność wyjdzie poza przewidziany zakres, to
    > wyzwoli alarm, nie pamiętam, czy to miała być nierównowaga mostka, czy
    > ustawienie czułości układu na konretny zakres płynącego prądu.

    Obecnie prawie wszystkie centrale alarmowe mają domyślnie włączoną opcję
    pomiaru rezystancji linii sygnałowej z czujki i zmiana rezystancji poza
    ustalony zakres wyzwala alarm sabotażu.

    > A zbliżeniowy? Nie da się tego np. ogłupić dymem, jeśli tylko czujnik
    > ruchu? Pardon, nie bardzo umiem teraz to określić - ruch - na poruszenie
    > się, zbliżeniówka - wyczuwająca obecność obiektu nieruchomego... No,
    > mniej-więcej tak... Nie wiem, czy dobrze kombinuję...?

    Czujnik ruchu dualny to zestaw czujki PIR i mikrofalowej w jednej obudowie.
    Część PIR wykrywa nagłe zmiany temperatury w pobliżu, a część mikrofalowa
    wykrywa zmianę poziomu sygnału odbitego od przeszkód. Więc jeśli coś dużego
    i cieplejszego od otoczenia będzie się poruszać przed czujką, to suma
    logiczna sygnałów z obu części daje sygnał alarmu. Zasięg działania to około
    15 metrów, więc takie dwie czujki powinny pokryć trasę kabla. Oczywiście do
    tego centrala alarmowa i powiadomienie SMS.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba