  • From: badworm <n...@p...pl>
    Subject: Re: zabezpieczenie kabla ziemnego przed kradzieżą
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 25 Aug 2012 20:03:21 +0200

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 05:04:08 +0200, Anerys napisał(a):

    > 1. Robię jakąś bardzo ważną pracę, mam niedużo do skończenia, a nagle taki
    > fiut kradnie kabel i odłącza mi prąd, zasilanie idzie w pizdu, uwaga - fiuta
    > zamierzam stosownie zmaltretować.

    Jaka różnica, czy do restartu komputera (do którego wystarczy krótki
    przysiad napięcia w trakcie "przerzucania" zasilania na poziomie SN)
    dojdzie z winy złodzieja czy dowolnej innej przyczyny? Mogło coś paść
    gdziekolwiek po drodze w zasilaniu, mogło dojść do planowego
    wyłaczenia/przełączania zasilania (przeglądy kiedyś trzeba robić).
    Poczytaj sobie stosowne rozporządzenie nt. jakości energii - jest tam
    mowa do jak długich przerw (sumarycznie) w ciągu roku ma prawo zakład
    energetyczny. Jeśli Twoja umowa przyłączeniowa nie przewiduje zasilania
    ciągłego (bezprzerwowego) to utrata danych z komputera na skutek zaniku
    zasilania to tylko Twoje gapiostwo - albo się robi odpowiednio często
    save albo inwestuje w UPSa.
    > 2. Pracuje sobie respirator, podpierany wprawdzie baterią, ale... Podobnie,
    > jak w 1. skutkuje to brakiem zasilania, a jak bateria zdechnie, to to samo
    > stanie się z pacjentem. Załóżmy, że jest to ktoś z moich bliskich (nie daj
    > Boże).

    Wybacz ale jeśli ktoś podłącza respirator albo inne urządzenie
    podtrzymujące funkcje życiowe pod źródło nie gwarantujące ciągłości
    zasilania albo nie ma pod ręką agregatu to jest więcej niż niepoważny.
    Nie bez powodu szpitale mają rozbudowane systemy zasilania z własnymi
    generatorami prądotwórczymi - nawet jeśli zasilanie jest rezerwowane to
    ten ułamek sekundy gdy następuje przełaczanie źródła może zakłócać pracę
    urządzeń nie mających podtrzymania bateryjnego.
    GG#2400455 ICQ#320399066