    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zabezpieczenie kabla ziemnego przed kradzieżą
    Date: Sat, 25 Aug 2012 05:04:08 +0200

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:16d2fjr581n7e$.dlg@badworm.pl...
    > Kradną kable niskiego napięcia, kradną elementy kolejowej sieci
    > trakcyjnej będącej pod napięciem, kradną kable ją zasilające (3000V DC),
    > był nawet kiedyś przypadek kradzieży linii napowietrznej SN łącznie z
    > połamaniem słupów na których ta linia była poprowadzona. Czasem któremuś
    > się nie uda i kończy się zejściem, niestety za rzadko...

    Takowoż i ja uważam. Prosty, choć teoretyczny przykład (żaden nie zdarzył
    się naprawdę), dlaczego:
    1. Robię jakąś bardzo ważną pracę, mam niedużo do skończenia, a nagle taki
    fiut kradnie kabel i odłącza mi prąd, zasilanie idzie w pizdu, uwaga - fiuta
    zamierzam stosownie zmaltretować.
    2. Pracuje sobie respirator, podpierany wprawdzie baterią, ale... Podobnie,
    jak w 1. skutkuje to brakiem zasilania, a jak bateria zdechnie, to to samo
    stanie się z pacjentem. Załóżmy, że jest to ktoś z moich bliskich (nie daj
    Boże).

    1 - straciłem dużą kasę (a bonusowo mogłem zyskać tez wysokie kary umowne,
    stracilem renomę, czy pracę w ogóle. Nie zarabiam.
    2 - straciłem bliską osobę, która była dla mnie wszystkim. Bo jakiś kutas
    zechciał sobie sprzedać pare kiko miedzi, akurat na flaszkę, dwie...
    w obu przypadkach sprawca jest zagrożeniem dla mnie i mojej rodziny, gdyż
    przez niego nie mam jak np. utrzymać swoich dzieci, albo wręcz, trace te
    rodzinę. Zagrożenia należy eliminować, więc nie widzę najmniejszego choćby
    powodu litować się nad chujem. Co innego, gdy np. ktoś wrzepi autem w słup z
    kablem, bo np strzeliła mu opona, bo pijany Zdzichu rozbił butelkę na drodze
    i auto najechało na nią jednym z kół, co poskutkowało przekłuciem,
    wystrzałem i wypadkiem. Jasne, ze wtedy do odstrzału powinien pójść nie
    kierowca, lecz pijany Zdzichu (tu nie rozwinę, by się zanadto nie
    rozdrabniać). Oczywiście, tyiąckroć lepiej, żeby prawo się wypowiedziało,
    ale jeśli ma być jak we Włodowie, to prawu trzeba pomóc.

    Co do punktów skupu... hmm... gromada myśli wszelakich, od dobrych (wala mi
    się jakieś żelastwo po chacie, to sobie je spylę i parę groszy dostanę), po
    złe (chuj ukradnie kabel, a skupujących gówno to obchodzi, kot śpi, myszy
    harcują...