  • 51. Data: 2009-07-02 10:20:46
    Temat: Re: za dobry monitor?
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Typowy polski grafik... to tak jak fotografowie, albo kamerzyści :D Te ż
    > mają "staż". Całe szczęście nigdy nie będę miał grafiki pod internet
    > zrobionej przez Ciebie.
    Typowemu polskiemu grafikowi często brakuje doświadczenia i wiedzy, a
    już nader często nie ma pojęcia o CM i żyje w naiwnej wierze, że
    istnieje jedna, święta przestrzeń RGB i jednen błogosławiony CMYK nie
    pojmując, że są to tylko cyferki.

    > Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak kalibrator i proofing koloru? Po to
    > to jest abyś miał odniesienie do średniej  czego nie potrafisz pojąć, bo
    > widać nie miałeś z nimi doczynienia.
    Pudło. Posiadam na własny użytek spektrofotometr i1pro wraz ze sporą
    kolekcją oprogramowania do tworzenia i analizy profili - i potrafię
    się nim posługiwać. A koordynatów chromatycznych kolorantów monitora
    szerokogamutowego nie da się skalibrować (z wyjątkiem HP 2480zx, gdzie
    również nie daje to jakichś arcycudnych rezultatów).

    > Symulacja symulacją - to podczas projektowania! Ale zapisywać nie możesz
    > z profilem pod internet. Szczególnie z profilem sRGB. Dlaczego -
    > przykład dostałeś. Mam nadzieję, że ktoś postronny kto będzie to czytał
    > w poszukiwaniu informacji to zrozumie sam analizując przykład, bo z całą
    > pewnością nie będę się tu z Tobą przegadywał (bo pod internet robi się
    > dla LUDZI a nie dla 1% osób które mają oprofilowany monitor i ustawioną
    > przeglądarkę).  Przykład jest - można go analizować. Dla mnie EOT.
    Żadnej symulacji nie będzie, jeśli ustawisz aplikacje zgodnie z
    cytowanym przez Ciebie schematem, bo aplikacje mechanicznie wyświetlą
    wartości RGB w przestrzeni monitora. I nie wspominałem nic o
    konieczności otagowywania treści, tylko o konieczności konwersji
    treści do przestrzeni sRGB oraz konieczności korzystania z aplikacji
    wyposażonych w moduł zarządzania barwą w celu uzyskania poprawnego
    wyglądu projektowanej treści na monitorze szerokogamutowym. Jak już
    ktoś wcześniej zwrócił Ci uwagę, bądź łaskaw czytać ze zrozumieniem.

  • 52. Data: 2009-07-02 10:40:37
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-02 12:06:31 +0200, Kaiko <s...@s...pl> said:

    > Jakby nie było strony robi się dla większości a nie mniejszośći -
    > zasada nr. 1 sprowadzić stronę i jej treść do takiego poziomu aby na
    > wszystkim przeglądarkach działała TAK SAMO!

    Marzyciel.

    > Po to są kalibratory aby sprowadzić obraz nad którym pracujesz do
    > średniej, co nie zmienia faktu, że zapisywanie grafiki pod internet z
    > profilem to zbrodnia i świadczy o kompletnym braku świadomości.

    Naprawdę - idź do jakiegoś dobrego salonu czy kolegi, posiedź chwilę
    przed monitorem SZEROKOGAMUTOWYM, zajrzyj w inernet, polataj po GUI, a
    później wróć i pokajaj się za wypisywanie głupot.

    de Fresz

  • 53. Data: 2009-07-02 10:48:15
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Że wam (Czornyj, Fresz) się chce rzucać tym grochem... ;)

    GC

  • 54. Data: 2009-07-02 11:30:50
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    de Fresz wrote:

    > Naprawdę - idź do jakiegoś dobrego salonu czy kolegi, posiedź chwilę
    > przed monitorem SZEROKOGAMUTOWYM, zajrzyj w inernet, polataj po GUI, a
    > później wróć i pokajaj się za wypisywanie głupot.

    jeszcze zeby było śmiesznie :D

    http://kaiko.pl/photos/pozdro_zza_szerokogamutowca/

    tak, że trochę wam nie poszło...

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 55. Data: 2009-07-02 11:53:48
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > jeszcze zeby było śmiesznie :D
    >
    > http://kaiko.pl/photos/pozdro_zza_szerokogamutowca/
    >
    > tak, że trochę wam nie poszło...

    Na taaaak - to tłumaczy, dlatego dystans kolorymetryczny pomiędzy
    kwadracikami, które nam tu tak pięknie zaprezentowałeś był tak duży :D
    Trzeba przyznać, że jesteś jeszcze większym jajcarzem, niż mi się
    wydawało. Z ciekawości - porównywałeś sobie aby wygląd stron na Twoim
    cudzie z czymś normalnym, czy po prostu przyrżnąłeś go trybem pseudo-
    sRGB?

  • 56. Data: 2009-07-02 12:20:51
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-02 13:30:50 +0200, Kaiko <s...@s...pl> said: