    Date: Mon, 29 Jun 2009 19:53:25 +0200
    From: sylwia <s...@g...at>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: za dobry monitor?

    Witam!

    J.F. schrieb:
    > A co konkretnie Ci sie nie podoba na innych monitorach ?

    Dzieki wszystkim za uwagi i sorry ze nie mialam do tej pory czasu odpisac.

    Postawilam sobie teraz notebooka obok i mowie co widze ;)
    Najwieksze zastrzezenia mam do tych trzech fotek:
    - zdjecie z wypalonym sloncem i klosami
    na eizo mi sie podoba, przechodzi plynnie wypalenie, zlota/zolta otoczka
    po lekko szare brzegi
    na mac'u otoczka jest jakas zolto-rozowo-brzoskwiniowa, bee..
    - dmuchawiec
    na eizo tlo czarne, wyrazny kontrast na "glowce" (ld) dmuchawca
    mac: czarne tlo nie jest wcale takie czarne, sporo slabszy kontrast.
    - statek
    na macu zdecydowanie inny blekit, cieplejszy.

    Ogolnie nie robie problemu, poki co galeria w necie to tylko hobby ;)
    Tylko taka naszla mnie wlasnie refleksja przy ogladaniu wlasnych zdjec
    na na innym monitorze czy do prezentacji w necie nie powinno sie zdjecia
    troche przedobrzyc, przeostrzyc, przekontrastowac... ale pewnie jak
    napisal dominik "nie warto przygotowywac' specjalnie zdje;c' pod cos'
    popsutego" ;) (ojej czy moj macbook jest popsuty :O )

    > Swego czasu musialem rozjasniac zdjecia, bo jak sie okazalo - za
    > bardzo profesjonalny sprzet i zwykly ogladacz takiego nie ma :-)
    > No ale to dawno temu bylo.
    >
    > Obejrzyj sobie np
    > http://www.drycreekphoto.com/Learn/Calibration/monit
    or_gradient.htm
    > http://www.lagom.nl/lcd-test/
    >
    > Szczegolnie sprawa gammy monitora
    > http://www.lagom.nl/lcd-test/gamma_calibration.php
    >
    > U mnie czerwony ma ok 2.1, zielony 2.0, niebieski 1.8, a na bialym
    > to tylko oczoplasu mozna dostac.
    > A wszystko jeszcze silnie zalezy od kata patrzenia.

    dzieki za linki. potestuje sobie :)

    pozdrawiam wszystkich,
    sylwia