  • Data: 2009-06-29 20:26:07
    Temat: Re: za dobry monitor?
    Od: Kaiko <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sylwia wrote:
    > witam!
    > kupilam sobie jakis czas temu eizo z matryca s-pva i jestem z niego
    > bardzo zadowolona, gdyby nie fakt ze moje wszystkie zdjecia wygladaja na
    > innych monitorach fatalnie (np na macbooku) ;)
    > macie na to jakis patent? jakis specjalny profil gdy przygotowywujecie
    > zdjecia do internetu? czy moze mi sie po prostu wzrok rozleniwil?
    >
    > pozdrawiam, sylwia

    jak pracujesz na kalibrowanym monitorze z profilem to jest ważne abyś
    odpowiednio przygotowała pliki graficzne pod publikacje w internecie. Bo
    może ludziom różnie kolory wyświetlać. (Np. Safari korzysta z profili, a
    taki FF jeżeli mu tego nie włączysz to nie... tak samo IE - ten to już w
    ogóle). Efekt jest taki, że ten sam monitor i system, a na każdej
    przeglądarce obraz z profilem ma inne barwy. Musisz przygotowywać barwy
    odpowiednio pod internet, i zdjęcie pod internet zapisywać bez profilu.

    Polecam tego arta:
    http://www.viget.com/inspire/the-mysterious-save-for
    -web-color-shift/

    Kaiko