  • Data: 2009-07-01 13:34:30
    Temat: Re: za dobry monitor?
    Od: Czornyj <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No i chlopie! Efekt jest taki ze na kazdej przegladarce zaleznie od
    > ustawie b dziesz mia inne barwy w zale no ci od tego czy przegl darka
    > korekcje barwy obs uguje czy nie! I ma o tego zale nie od tego czy masz
    > oprofilowany monitor czy nie. Tak Ty chcesz do internetu zdj cia
    > przygotowywa ? Prosz Cie...

    Tak należy przygotowywać zdjęcia do internetu, jeśli kupiło się
    monitor szerokogamutowy. I tak należy zdjęcia opublikowane w
    internecie przeglądać, jeśli takowy monitor posiadamy. Statystyczny
    internauta w 99% ma monitor o przestrzeni mniej lub bardziej
    odpowiadającej przestrzeni sRGB, więc zdjęcia przygotowane w opisywany
    przeze mnie sposób będą się wyświetlały w optymalny sposób,
    niezależnie od przeglądarki. W ten sposób symulujemy wygląd zdjęcia na
    przeciętnym monitorze - nie należy myśleć kategoriami tego, co my
    widzimy na swoim szerokogamutowcu, tylko co statystycznie rzecz biorąc
    zobaczą ludzie. A na marginesie dodam, że przestrzeń sRGB jest
    międzynarodowym standardem ISO dla internetu.