  • 211. Data: 2014-03-28 20:08:01
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-03-28 19:46, Artur Maśląg wrote:

    > Aha, czyli teraz będziesz zaprzeczał faktom.

    Zadalem pytanie a ty na nie nie odpowiadasz. Dobrze wiesz, ze to co
    sobie policjant pisze w notatce to jedno a ostateczne rozstrzygniecie to
    drugie. Zwlaszcza w tak spornych przypadkach jak potracenia na pasach,
    gdzie kazda ze stron moze byc winna dopoki nie uwzgledni sie wszystkich
    okolicznosci zdarzenia.

    Fakt niskiej smiertelnosci oczywiscie tendencyjnie wyciales bo nie pasowalo.

    Takoz postapiles z sugestia, ze cos malo tych wypadkow na wyprzedzaniu o
    omijaniu. Co sugeruje, ze gro z nich zostalo wepchenietych do wora z
    "nieudzieleniem pierwszenstwa" co w jawny sposob wypacza caly obraz.

    Nie bardzo chce mi sie si edyskutowac jak ktos ciagle tendencyjnie tnie
    cytaty.

    --
    mk4

  • 212. Data: 2014-03-28 20:10:02
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > powinien rozumiec i traktowac pewne wartosci i zasady jak swoje wlasne.
    >
    > To samo pijani za kierownica czy inne zmiany w przepisach, gdzie durnie
    > nawoluja tylko do zwiekszania kar. To nie dziala. A jesli kary sa zbyt
    > surowe to ci, ktorzy sie na nie zalapia sa po prostu napietnowani. W ten
    > sposob nic sie nie zmienia poza tym, ze zwiekszamy ryzyko zejscia takich
    > osob na margines a wraz znimi calej grupki osob, ktora wokol siebie
    > skupiaja.
    >
    > Dobrze, ze chociaz niektorzy sa rozsadni i widza, ze nie tedy droga.

    Przestan bredzic teoretyku.
    NTG. Idz z tym na pl.soc.polityka

  • 213. Data: 2014-03-28 20:12:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-28 20:08, mk4 pisze:

    > Zadalem pytanie a ty na nie nie odpowiadasz.

    Cóż, to pytanie zadaj autorom statystyk podanych publicznie. Mnie do
    tego nie mieszaj, a co to Twojego 'wydaje mi się' raczej nie mam
    zamiaru się odnosić w kontekście publicznie podawanych statystyk.
    (...)

    > Nie bardzo chce mi sie si edyskutowac jak ktos ciagle tendencyjnie tnie
    > cytaty.

    Niczego nie tnę tendencyjnie - zwyczajnie nie podejmuję polemiki z
    Twoimi bredzeniami.

  • 214. Data: 2014-03-28 20:27:30
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-03-28 18:31, Artur Maśląg wrote:
    > (...)

    > Nie brnij już może. Skoro mamy zasadę ograniczonego zaufania, to

    Z lopatologiczna precyzja zostalo ci wyjasnione a ty dalej twierdzisz,
    ze biale to czarne i czarne to biale. Upor godny fanatyka.

    --
    mk4

  • 215. Data: 2014-03-28 20:30:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Mar 2014 14:38:05 +0100, WOJO napisał(a):
    > OK, a nie czujesz tu nutki hipokryzji?
    > Policja łamiąca przepisy i jednocześnie wystawiająca mandaty dla "nie
    > swoich"?

    No ale jakby nie wystawiali, to by sie nie dalo jezdzic po tych
    naszych pirackich drogach :-)

    > OK, ale jak stoję z zepsutym samochodem na drodze, to radiowóz się
    > zatrzymuje i policjant pyta, czy może mi jakoś pomóc.
    > Zdarzenia autentyczne. Wyobrażasz sobie takie zachowanie w Polsce "Panów
    > Policjantów"?

    Wyobrazam sobie.
    Choc z drugiej strony - jedni koledzy tu pisza ze 112 nie chce podac
    numeru do pomocy drogowej, a drudzy ze to bardzo dobrze :-)

    > I słusznie, ale do odebrania PJ trzeba się tam wykazać naprawdę dużą
    > "yntelygencjom".

    Przekroczyc predkosc o wiecej niz 30km/h.
    Albo uzbierac 7 punktow ...

    > A takie drobne dachowanie.
    > Samochód do kasacji, wszyscy bez zadrapania, zero strat na mieniu cudzym, a
    > "pan władza" - muszę wystawić mandat i 6 pkt. :)

    Ale w zasadzie ma racje. Kierowca niewatpliwie jechal w sposob
    niebezpieczny i mandat mu sie nalezy :-)

    > Niestety każde doświadczenie, które miałem nieprzyjemność mieć, kończyło się
    > przynajmniej mandatem, nigdy np. słowami "człowieku opamiętaj się!"
    > Dodam, że większość "zbrodni" to przekroczenia o 20-30km/h dopuszczalnych
    > prędkości.

    Jak takie "opamietaj sie" poprzec mandatem, to wiekszy skutek przynosi
    :-P

    > Wybieram bramkę nr 3. :)

    Ale za rok trzeba bedzie postawic 100, a pozniej 120.
    W srodku miasta :-)
    Zostanmy przy 70 i tablicy "fotoradar" :-)

    J.

  • 216. Data: 2014-03-28 20:41:07
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-28 20:27, mk4 pisze:

    > Z lopatologiczna precyzja zostalo ci wyjasnione a ty dalej twierdzisz,
    > ze biale to czarne i czarne to biale. Upor godny fanatyka.

    Wiesz, ta "łopatologiczna precyzja" wygląda zabawnie i to nawet nie
    jest kwestia tego, z czyich ust padła. O logice (czy to to klasycznej
    czy rozmytej) dyskutować nie chcę, ponieważ są to zdaje się kwestie
    mocno obce wielu osobom na tej grupie, choć próbują się na to powoływać.

  • 217. Data: 2014-03-28 20:46:22
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-03-27 17:50, Czesław Wiśniak wrote:

    > O ja pierdole, znowu to samo.
    > Jaki ty jestes chlopie ciezki.
    > Po to mam nadzieje wejdzie przepis jak to nazwales "szykanujacy
    > kierowcow", zeby taki jelop zastanowil sie 3x co robi dojezdzajac do
    > przejscia. Zwlaszcza, ze jest zapakowany w puszke.
    > Jak ktos jest tepy i dopiero po wlasnych doswiadczeniach musi to
    > zrozumiec to trudno.
    > Wybacz ale koncze te dywagacje bo rece i nogi opadaja.

    Myslisz, ze kierowcy celowo rozjezdzaja pieszych? Myslisz, ze celowo nie
    uwazaja i celowo powoduja zagrozenie? Moze jakis promil.

    Reszta, to sa skutki bledow i ludzkich ulomnosci. Nikt nie utrzyma
    koncentracji przez wiecej niz kilka minut - a zwykla podroz samochodem
    zajmuje jendak wiecej. W zwiazku z tym jest potrzebne aby pieszy mial
    obowiazki jakie ma w tej chwili (5 krotkich akapitow - to zadne
    obowiazki). On nie musi utrzymywac koncentracji na wysokim poziomie -
    wystarczy na chwile jak przekracza jezdnie. Pozniej znowu moze przez
    dlugi czas oddawac sie bezmyslnosci.

    Tak jest skonstruowany mozg, ze koncentracji nie da sie utrzymac przez
    dlugi czas a jazda samochodem wymaga podwyzszonej koncentracji przez
    dluzszy czas - stat nieuniknione bledy i przeoczenia. Zaklinanie
    rzeczywistosci nic tu nie zmieni bo ludzie sa tacy jacy sa przez
    ostatnie kilka tyciecy lat i nie zmienia sie pewnie przez kilka
    nasteppnych tysiecy chyba, ze zaczniemy manipulowac genami.

    Ile przejsc pokonuje pieszy podczas swojej podrozy a ile kierowca. Widac
    dysproporcje? Kto w zwiazku z tym latwiej popelni blad (chocby przez
    znuzenie, brak uwagi, itp.). Pieszy pewnie raptem kilka - chyba, ze to
    maratonczyk.

    Czy to pieszy przechodzi przez jezdnie czy jesdnia przez chodnik? A w
    zwiazku z tym kto wkracza na "obce" mu terytorium a tym samym zaczynaja
    dzialac wszystkie wbudowane w nasza biologie mechanizmy alarmujace
    (jedyne, ktore dzialaja automatycznie i maja wysoka skutecznosc) - cos
    obcego to zwiekszona uwaga. Chyba jasne, ze pieszy (no a my teraz chcemy
    mowic - olej nature - lez jak krowa).

    Kto ma lepszy poglad na sytuacje wkolo? Pieszy - chocby ze wzgledu na
    to, ze wolniej sie porusza.

    Komu latwiej si ezatrzymac w razie potrzeby?

    Kto ma mniej parametrow do oceny?

    Wlasciwie wszystko przemawia za tym, ze pieszy.

    Jest tylko jeden argument w druga strone - ze jest slabszy. Ale w
    zdrowych warunkach to slabszy wlasnie ma uwazac - i w innych dziedzinach
    zycia sie jakos z tym wszyscy zgadzamy. Nikt nie rzuca sie z piesciami
    na osilka, pracownik ni epyskuje szefowi itd. (bycie "slabszym" jest
    roznie rozumiane w roznych sytuacjach).

    Dlaczego niektorzy w tym przypadku chca robic na odwot?

    --
    mk4

  • 218. Data: 2014-03-28 20:58:26
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-03-28 19:55, Czesław Wiśniak wrote:

    > ROTFL
    >
    > I takich jak ty trzeba uczyc kultury i przepisow. Co to znaczy w
    > swietle prawa mnie nie puszczaja ? Gdy wchodze na pasy masz sie
    > zatrzymac, ale nie robie tego gdyz wiem, ze nie zdazysz zahamowac,
    > poniewaz jestes drogowa lajza.
    > (straszyc nie bede bo mimo wszystko szkoda, zeby ktos ci mial wjechac w
    > dupe)
    > Gdy wejdzie nowa ustawa to wszystko sie zmieni. To nie ja mam czekac,
    > tylko ty masz sie zatrzymac i przepisy musza byc z korzyscia dla
    > pieszego gdyz jest zawsze slabszy i bezbronny.

    Ja pisalem wczesniej - w ogolnosci lansowanie na sile slabszych i
    bezbronnych jest bledem. Czego dowodzi fakt, ze istniejemy. Doskonalenie
    i rozwoj to wybor silnych, zaradnych i potrafiachy sie adaptowac oraz
    marginalizacja slabszych, bezbronnych i nie umiejacych sie dostosowac do
    warunkow.

    Ale powyzsze to tylko dygresja oraz pytanie dlaczego niektorzy na sile
    chca zaburzac naturalny kierunek rzeczy - ze w danym srodowisku w
    interesie slabszego jest wzmozona uwaga. A w gruncie rzeczy chodzi o
    fizyczne mozliwosci czlowieka o ktorych pisalem w innym poscie.

    --
    mk4

  • 219. Data: 2014-03-28 21:16:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Przepraszam, ale czy dobrze kojaże że jesteś od tych motocyklistów co to
    > są niby wszędzie?

    Jestem motocyklista ale nie z tych "pacz w lusterka jestesmy wszedzie",
    a wrecz irytuje mnie to haslo i biadolenie tych ktorym zajechano droge.
    Nie przestrzegam ograniczen predkosci jadac motocyklem, a wrecz razaco
    je lamie i lekcewaze ;-) Ale staram sie dac zauwazyc innym i nie mam
    dzikich pretensji jak mnie ktos nie zauwazy bo jechalem 2x za szybko,
    no i biore na to zawsze poprawke np. wyprzedzajac jak z najwieksza
    odlegloscia od wyprzedzanego.

    Poza tym jestem tez bardzo rzadko pieszym, duzo rowerzysta i w zimie
    samochodziarzem ;-)

    PS. Kojarze ;-)
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 220. Data: 2014-03-28 21:17:36
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Ja pisalem wczesniej - w ogolnosci lansowanie na sile slabszych i
    > bezbronnych jest bledem.

    Tylko spokojnie. Zapewniam cie, ze w dalszym ciagu piesi nie beda mogli
    uprawiac joggingu na autostradach.

> [...]
    > zaradnych i potrafiachy sie adaptowac oraz marginalizacja slabszych,
    > bezbronnych i nie umiejacych sie dostosowac do warunkow.

    Juz sie przestraszylem bo zabrzmialo jak mowa komendanta na apelu
    w Auschwitz-Birkenau :/