  • 221. Data: 2014-03-28 21:55:26
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Dlaczego niektorzy w tym przypadku chca robic na odwot?

    Moze sa madrzejsi od ciebie :)
    Na koncu tego dokumentu jest taka prosta tabelka, zobacz gdzie dalej tkwimy:
    http://www.krbrd.gov.pl/download/pdf/Raport_KRBRD_oc
    hrona_pieszych_na_przejsciach_2013.pdf

  • 222. Data: 2014-03-28 22:06:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Mar 2014 19:46:33 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Aha, czyli teraz będziesz zaprzeczał faktom.
    > Ok, Twój wybór, możesz sobie trollować do woli.

    Czekaj czekaj, bo pytanie jest bardzo zasadne.
    Wypadek moze miec miejsce w grudniu, statystyka jest publikowana
    gdzies w marcu, a sprawa sadowa trwa 2-3 lata.

    A te twoje fakty to skad ? Bo czytam sobie raport za 2012 rok i
    "Następnym, najczęściej występującym rodzajem wypadku, było
    ,,najechanie na pieszego". Takich zdarzeń było 10 042 (27,1%), w ich
    wyniku zginęły 1 152 osoby (32,3%), a 9 548 zostało rannych (20,9%)."

    "Wypadki z winy kierujących [...]
    nieprawidłowe zachowanie wobec pieszego (nieprawidłowe przejeżdżanie
    przejść dla pieszych oraz nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu) -
    4380 wypadków"

    "Kolejną grupą sprawców wypadków drogowych byli piesi. W 2012 roku
    spowodowali oni 3 735 wypadków (10,1% ogółu wypadków), w wyniku
    których śmierć poniosło 625 osób (17,5% ogółu zabitych), a obrażenia
    ciała odniosły 3 182 osoby (6,9% ogółu rannych). W większości ofiarami
    w tych wypadkach byli sami piesi."

    Cos mi sie tu nie zgadza, ale obraz ogolny jest taki ze piesi sa
    troche bezpieczniejsi od kierowcow, ale tylko troche.

    A taka strona 30
    "Najczęstszą przyczyną było:
    -wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem - 2 071
    wypadków, (tj. 55,4% wszystkich zdarzeń spowodowanych przez pieszych),
    -przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym - 441 wypadków (11,8%),
    -wejście na jezdnię zza pojazdu, przeszkody - 433 wypadki (1,6%)
    -wejście na jezdnię przy czerwonym świetle - 310 wypadków (8,3%)."

    Wiec skad masz swoje "fakty" ? Bo moje prosto z policyjnej strony.

    J.

  • 223. Data: 2014-03-28 22:15:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-28 22:06, J.F. pisze:

> [...]
    > gdzies w marcu, a sprawa sadowa trwa 2-3 lata.
    >

    > A te twoje fakty to skad ? Bo czytam sobie raport za 2012 rok i

    Łatwo znaleźć - to raport za 2012 rok.
    (...)

    > Wiec skad masz swoje "fakty" ? Bo moje prosto z policyjnej strony.

    Kolejny zaprzeczający faktom...

  • 224. Data: 2014-03-28 22:24:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Mar 2014 22:15:42 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Łatwo znaleźć - to raport za 2012 rok.
    > (...)
    > Kolejny zaprzeczający faktom...

    To sie naucz sprawdzac fakty i czytac ze zrozumieniem.
    W czwartej linijce przed ta tabelka co pisze ?

    Oczekuje oficjalnego sprostowania.

    J.

  • 225. Data: 2014-03-28 22:36:06
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-28 22:24, J.F. pisze:

    > To sie naucz sprawdzac fakty i czytac ze zrozumieniem.

    Dość dobrze je sprawdzam, czytam ze zrozumieniem itd. Ty natomiast masz
    z tym problem, choć nie powiem, jesteś pierwszym, który to sprawdził.

    > W czwartej linijce przed ta tabelka co pisze ?

    Co jest napisane, a nie co pisze.

    > Oczekuje oficjalnego sprostowania.

    Nie jest ono potrzebne - statystyki są powszechnie dostępne i możesz
    bez problemu sam to sprawdzić. Wychodzi jeszcze gorzej...

  • 226. Data: 2014-03-28 22:50:21
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Ale w zasadzie ma racje. Kierowca niewatpliwie jechal w sposob
    > niebezpieczny i mandat mu sie nalezy :-)
    Kierowca zasnął na autostradzie 30 minut po półgodzinnym odpoczynku.
    Karać go za to dodatkowo - gdzie logika i sens?

    > Niestety każde doświadczenie, które miałem nieprzyjemność mieć, kończyło
    > się
    > przynajmniej mandatem, nigdy np. słowami "człowieku opamiętaj się!"
    > Dodam, że większość "zbrodni" to przekroczenia o 20-30km/h dopuszczalnych
    > prędkości.

    > Jak takie "opamietaj sie" poprzec mandatem, to wiekszy skutek przynosi
    > :-P
    Dla budżetu, a dla ukaranego? Nigdy nie czułem, że zostałem ukarany
    sprawiedliwie, zawsze odbywało się to na zasadzie polowania.

    > Ale za rok trzeba bedzie postawic 100, a pozniej 120.
    > W srodku miasta :-)
    > Zostanmy przy 70 i tablicy "fotoradar" :-)
    Wyciągasz zbyt daleko idące wnioski.
    Na pewnych autostradach nie ma ograniczenia prędkości i jakoś wszyscy nie
    jadą tam 300, a nawet 200 km/h.
    :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 227. Data: 2014-03-28 23:30:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Mar 2014 22:50:21 +0100, WOJO napisał(a):
    > Kierowca zasnął na autostradzie 30 minut po półgodzinnym odpoczynku.
    > Karać go za to dodatkowo - gdzie logika i sens?

    Nastepnym razem moze policzy ze hotel tanszy :-P

    > Dla budżetu, a dla ukaranego? Nigdy nie czułem, że zostałem ukarany
    > sprawiedliwie, zawsze odbywało się to na zasadzie polowania.

    IMO - jak cos zasluguje na "opamietaj sie", to juz zasluguje na
    mandat. No chyba ze policjant jakis kapelusznik i mysli ze 10km/h
    wiecej zabija :-)

    J.

  • 228. Data: 2014-03-28 23:32:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Mar 2014 22:36:06 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> [...]
    > Nie jest ono potrzebne - statystyki są powszechnie dostępne i możesz
    > bez problemu sam to sprawdzić. Wychodzi jeszcze gorzej...

    a) przeczytaj czwarta linijke przed tabelka,
    b) jesli nic nie zrozumiesz to przeczytaj jeszcze raz,
    c) jesli nadal nic nie zrozumiesz, to zacytuj.

    J.

  • 229. Data: 2014-03-29 07:59:30
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie ... jest znak A6.
    Od: "StanLeo" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <g...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Widzę, że jeszcze tu nie było:
    >
    > http://youtu.be/hYtPJ7BRlPI?t=45s

    Przed przejściem dla pieszych jest znak A6.

    Czyli kierowca nie może narazić na niebezpieczeństwo
    pieszych wchodzących, a nie tylko będących na przejściu
    jak uważają niektórzy.

    Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałow drogowych, par. 47
    4. Kierujacy pojazdem zbliżajacy się do miejsca
    oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiazany
    zmniejszyc prędkość tak, aby nie narazic na niebezpieczeńtwo
    pieszych lub rowerzystow znajdujacych
    się w tych miejscach lub na nie wchodzacych lub
    wjeżdżających.

  • 230. Data: 2014-03-29 09:23:52
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie ... jest znak D6.
    Od: "StanLeo" <h...@j...pl>

    Użytkownik "StanLeo" <h...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <g...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Przed przejściem dla pieszych jest znak A6.

    Sorry, chodzi o znak D6 - przejście dla pieszych.