-
201. Data: 2014-03-28 19:31:52
Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5335b28b$0$2372$6...@n...neostrada
.pl...
> Nie brnij już może. Skoro mamy zasadę ograniczonego zaufania, to
> obowiązuje ona w takiej samej formie wszystkich, bez różnicy.
> Zrobiłeś z niej sobie zasadę nieograniczonego braku zaufania do innych,
> to bądź konsekwentny i stosuj ja również do wszystkich, a nie tylko
> w stosunku do pieszych. Takie wybiórcze stosowanie zasad prowadzi
> do problemów.
Widzę że nie zrozumiałeś dyskusji. Nie szkodzi. Ty postępuj po swojemu ja po
swojemu. Dobór naturalny zrobi swoje :-)
Pozdrawiam
Ergie
-
202. Data: 2014-03-28 19:37:31
Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2014-03-28 19:31, Ergie pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5335b28b$0$2372$6...@n...neostrada
.pl...
>
>> Nie brnij już może. Skoro mamy zasadę ograniczonego zaufania, to
>> obowiązuje ona w takiej samej formie wszystkich, bez różnicy.
>> Zrobiłeś z niej sobie zasadę nieograniczonego braku zaufania do innych,
>> to bądź konsekwentny i stosuj ja również do wszystkich, a nie tylko
>> w stosunku do pieszych. Takie wybiórcze stosowanie zasad prowadzi
>> do problemów.
>
> Widzę że nie zrozumiałeś dyskusji.
Niestety zrozumiałem i to aż za dobrze.
> Nie szkodzi.
Szkodzi, ponieważ Ty dalej bredzisz i myślisz, że Twoje wybiórcze
traktowanie zasad jest poprawne.
> Ty postępuj po swojemu
> ja po swojemu. Dobór naturalny zrobi swoje :-)
Ten uśmieszek dokładnie potwierdza to co pisałem o Twoim podejściu
do innych i do pewnych zasad, które tyczą wszystkich.
-
203. Data: 2014-03-28 19:38:08
Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2014-03-28 11:27, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2014-03-28 10:34, Myjk pisze:
>> Fri, 28 Mar 2014 10:23:54 +0100, Artur Maśląg
> Główne przyczyny wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących
> pojazdami, w których poszkodowany został pieszy
> Przyczyna Wypadki Zabici Ranni
> Nieudzielenie pierwszeństwa
> pieszemu 2 565 146 2 770
> Nieprawidłowe przejeżdżanie
> przejść dla pieszych 1 917 104 2 101
> Niedostosowanie prędkości 552 115 761
> Nieprawidłowy manewr cofania 455 16 456
> Nieprawidłowe omijanie 332 44 334
> Nieprawidłowe wyprzedzanie 115 15 115
>
> Przyczyny wypadków spowodowanych przez pieszych
> Przyczyny wypadków Wypadki Zabici Ranni
> Nieostrożne wejście
> na jezdnię przed
> jadącym pojazdem 557 59 501
> zza pojazdu, przeszkody 49 4 47
> Przekraczanie jezdni
> w miejscu niedozwolonym 123 16 110
> Stanie na jezdni, leżenie 104 50 57
> Chodzenie nieprawidłową
> strona drogi 84 14 73
> Wejście na jezdnię
> przy czerwonym świetle 60 5 55
> Zatrzymanie, cofnięcie się 11 11
Czy to sa dane po orzeczeniach sadow? Wydaje mi sie, ze sa to piersze
"zgadywanki" policjantow sporzadzajacych notatke, ktore akurat w
przypadku przejsc dla pieszych pewnie znaczaco odbiegaja od tego co
pozniej ustalono w sprawie.
Zreszta interesujace beda tylko przypadki gdzie byly wypadki smiertelne
i ciezkie obrazenia - wtedy zwykle dochodzi do prawdziwego dociekania
faktow. W lzejszych przypadkach nie ma o co kruszyc kopii i zwykl
esprawa sie szybko konczy.
Zaledwie okolo 5% smiertelnosci jesli juz dojdzie do zdarzenia. To duzo
przy starciu pojazdu z pieszym? Wskaznik jest niski co swiadczy ze jak
dojdzie do wypadku to jest one jednak przy niewielkiej predkosci. To
chyba dobrze, prawda?
Dane wydaja sie jakos pomieszane. Omijanie 332 i wyprzedzanie 115? Nawet
z filmikow, ktore pojawiaja sie na grupie na oko polowa wszystkich
zdarzen z pieszymi to wlasnie wyprzedzanie i omijanie (np. pojazdu co
sie zatrzymal). A tu jakos tego nie widac.
Wiecej nie mozna gdybac bo to sa tylko liczby a kazdy przypadek jest
osobna historia.
--
mk4
-
204. Data: 2014-03-28 19:41:25
Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2014-03-28 16:02, Czesław Wiśniak pisze:
>> Może warto, może nie, ale debilem jednak pozostaje kierowca,
>> który na siłę przejeżdża pasy na czerwonym, choć piesi mają
>> zielone. Nawet zjeżdżając ze skrzyżowania - to jego problem
>> jak to zrobi.
>
> Cala ta dyskusja juz dawno stracila sens. Od 3 postu w tym watku
> powtarzane sa te same komunaly.
> Jednak jak to wszystko czytam to przestaje sie dziwic, ze tylu pieszych
> ginie na pasach i przodujemy w statystykach :/
Widzisz, jak piszesz jak człowiek cywilizowany to nawet pogadać można.
Jak piszesz jak burak to nie bardzo mam o czym z kimś takim dyskutować.
No, ale chwilowo spuszczam zasłonę zapomnienia na Twoje dokonania w tej
materii ;)
To nie jest pierwsza dyskusja, w której widać że wiele osób na tej
grupie (jest to jakieś tam przybliżenie rzeczywistości, ale bez
przesady) ma generalnie w poważaniu prawa innych i w zasadzie jedynie
co je interesuje to wygoda i własny, prywatny interes.
W Polsce piesi (mimo dość restrykcyjnego prawa w stosunku do nich)
rzadko powodują wypadki, rzadko włażą przed maskę itd. Wiadomo, że
takie rzeczy się zdarzają i pewnie każdy mógłby taki przykład podać.
Jednak wielokrotnie częściej wypadki powodują kierowcy, którzy mimo
większych praw (w stosunku do pieszych, jak wcześniej też w stosunku
do rowerzystów) ignorują elementarne prawa pieszych, kiedy oni już
te nawet nabędą - choćby na pasach. Z drugiej strony widzę jednak
znaczną poprawę wśród większości (widać to dość jaskrawo w DC)
i problemem jest to, że rzadko się wyłapuje tych, którzy dość
mocno naruszają prawa innych - w tym pieszych. Gdyby ludzie częściej
zgłaszali na Policję takie zachowania, to sytuacja by się dość
szybko unormowała. Nie da się na każdym skrzyżowaniu policjanta
postawić. Potrzebna jest współpraca. Policja to nie jest ktoś
obcy, dręczyciel itd. - on ma nam pomagać, a my powinniśmy
z tego korzystać i wymagać, ponieważ Policja jest powołana
przez nas do pilnowania porządku i dbania o nasze interesy,
bezpieczeństwo itd. Mało tego, utrzymujemy nią z naszych
podatków.
> Niewatpliwie potrzebna jest zmiana przepisow.
Czy ja wiem? Nie mam nic przeciwko temu, ale pośmiertne opowieści że
kierowca złamał wszystkie przepisy mnie średnio cieszą. Zdecydowanie
częściej powinni być wyłapywani z monitoringu, z przejeżdżania na
czerwonym itd. Wtedy też prawo by było lepiej respektowane i to
pewnie bez zmian w PoRD. Niemniej jestem ogólnie za zmianą,
ponieważ bez tego dla wielu bat będzie za krótki...
-
205. Data: 2014-03-28 19:46:12
Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2014-03-28 09:26, Artur Maśląg wrote:
> Wymagasz od pieszego dokładnej znajomości PoRD, a kierowcy pozwalasz
> na zapominanie przynajmniej jego połowy?
Okolo 5 trzywierszowych akapitow bo tyle tyczy sie przekraczania jezdni.
A ich sens daje sie skurczyc jeszcze bardziej.
A kierowca ma pozostale 200 stron.
Ludzie moze i sa durniami w wiekszosci ale nie az takimi zeby paru zdan
przez kilka lat sie nie nauczyc (bo tyle zwykle mija zanim maja okazje
powuszac sie na wlasna reke).
--
mk4
-
206. Data: 2014-03-28 19:46:33
Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2014-03-28 19:38, mk4 pisze:
> On 2014-03-28 11:27, Artur Maśląg wrote:
>> W dniu 2014-03-28 10:34, Myjk pisze:
>>> Fri, 28 Mar 2014 10:23:54 +0100, Artur Maśląg
>
>> Główne przyczyny wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących
>> pojazdami, w których poszkodowany został pieszy
>> Przyczyna Wypadki Zabici Ranni
>> Nieudzielenie pierwszeństwa
>> pieszemu 2 565 146 2 770
>> Nieprawidłowe przejeżdżanie
>> przejść dla pieszych 1 917 104 2 101
>> Niedostosowanie prędkości 552 115 761
>> Nieprawidłowy manewr cofania 455 16 456
>> Nieprawidłowe omijanie 332 44 334
>> Nieprawidłowe wyprzedzanie 115 15 115
>>
>> Przyczyny wypadków spowodowanych przez pieszych
>> Przyczyny wypadków Wypadki Zabici Ranni
>> Nieostrożne wejście
>> na jezdnię przed
>> jadącym pojazdem 557 59 501
>> zza pojazdu, przeszkody 49 4 47
>> Przekraczanie jezdni
>> w miejscu niedozwolonym 123 16 110
>> Stanie na jezdni, leżenie 104 50 57
>> Chodzenie nieprawidłową
>> strona drogi 84 14 73
>> Wejście na jezdnię
>> przy czerwonym świetle 60 5 55
>> Zatrzymanie, cofnięcie się 11 11
>
> Czy to sa dane po orzeczeniach sadow? Wydaje mi sie, ze sa to piersze
> "zgadywanki" policjantow sporzadzajacych notatke, ktore akurat w
> przypadku przejsc dla pieszych pewnie znaczaco odbiegaja od tego co
> pozniej ustalono w sprawie.
Aha, czyli teraz będziesz zaprzeczał faktom.
Ok, Twój wybór, możesz sobie trollować do woli.
(...)
-
207. Data: 2014-03-28 19:49:55
Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-03-27 11:05, AZ wrote:
> Nie zabije bo jak przechodze przez jezdnie to sie patrze gdzie ide a nie
> leze jak krowa przez row...
Przepraszam, ale czy dobrze kojaże że jesteś od tych motocyklistów co to
są niby wszędzie?
-
208. Data: 2014-03-28 19:53:54
Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-03-27 18:32, Czesław Wiśniak wrote:
>> A jak widac na filmie kierowca jechal wolno.
>
> Co to znaczy wolno ?
>
>> A pieszy wylaz zza autobusu w sumie. Byc moze kierowca nie widzial go
>> do czasu az bylo za pozno.
Ciężko uznać za wtargnięcie skoro zdjął spacerowo idącego pieszego
prawie przy osi jezdni. Zgadzam się, że mógł go nie widzić, ale właśnie
dlatego jak nie widzę okolicy przejścia to jak trzeba hamuje do 10km/h.
Nie widzę nie jadę, sądząc po reakcjach wieku kierowców na moje dziwne
zachowanie to jednak większość tego nie rozumie. Ten też nie rozumiał.
To że jeden z drugim nie widzi pieszego, nie daje mu pierwszeństwa!
Shrek.
-
209. Data: 2014-03-28 19:55:33
Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
> Nie rozumiesz i nie zrozumiesz polskiego. Logiki to juz wcale. Jestes
> zaslepiony wlasnymi uprzedzeniami i nie potrafisz spojrzec na sprawe bez
> uprzedzen. Stoisz przed przejsciem gdzie "chamscy" kierowcy w swietle
> prawa cie nie puszczaja - i slusznie moim zdaniem
ROTFL
I takich jak ty trzeba uczyc kultury i przepisow. Co to znaczy w swietle
prawa mnie nie puszczaja ? Gdy wchodze na pasy masz sie zatrzymac, ale nie
robie tego gdyz wiem, ze nie zdazysz zahamowac, poniewaz jestes drogowa
lajza.
(straszyc nie bede bo mimo wszystko szkoda, zeby ktos ci mial wjechac w
dupe)
Gdy wejdzie nowa ustawa to wszystko sie zmieni. To nie ja mam czekac, tylko
ty masz sie zatrzymac i przepisy musza byc z korzyscia dla pieszego gdyz
jest zawsze slabszy i bezbronny.
Czytajac te wszystkie twoje brednie jeszcze bardziej sie utwierdzam w
przekonaniu, ze zmiana jest konieczna na taka jak we Francji czy Norwegii a
i pewnie niedlugo w innych krajach.
Reszty tych glupot o zabarwieniu politycznym i kolejnej zlej interpretacji
zdarzenia i przepisow nie chce mi sie komentowac bo robione to juz bylo
wielokrotnie.
Na osobista wycieczke pod moim adresem "Ot kolejny zatwardzialy leb"
delikatnie odpowiedzialem ci wyzej, ale nastepnym razem lepiej mnie nie
prowokuj bo znowu bede niekulturalny :)
Aha i zawsze mozesz sie przeniesc na twoj ulubiony wschod, tam na drodze
bedziesz mial pole do popisu. Moze nawet zalapiesz sie na jakies video,
fajnie sie to oglada :)
-
210. Data: 2014-03-28 20:03:25
Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2014-03-28 11:00, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2014-03-28 10:15, AZ pisze:
>> On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:
>>>>
>>>> Artur, ja Cie prosze... Skad nagle wzielo sie tu zielone swiatlo?
>>>
>>> Z zasady działania przepisów.
>>>
>> Podkrecisz jasnosc?
>
> Mamy prawo oczekiwać, że inni się do przepisów stosują.
> Zupełnie nie rozumiem czemu nagle piesi mają większe obowiązki
> od kierowców.
Jak wieksze? Maja 3 regulki a kierowca ma ich 300 albo wiecej. Do tego
manewrowanie wlasnym cialem i ogarniecie sytuacji bedac pieszym jest o
lata swietlne prostsze od tego co musi robic kierowca.
O jakich _wiekszych obowiazkach_ pieszego opowiadasz?
Nie widzisz dysproporcji? Ja ja widze jasno i wyraznie.
Dawanie mozliwosci a wrecz zachecanie pieszych do bycia lekkomyslnymi (w
tej chwili jakies brednie o pierwszenstwie, ktorego nie ma - ale kto wie
jak buble Bublewicz przejda to juz moze tak byc) jest zle.
Zle dlatego, ze pieszy bedzie sie zachowywal jeszcze bardziej
nieprzewidywalnie i niebezpiecznie a kierowcy, ktory i tak ma na glowie
mnostwo rzeczy jeszcze ich przybedzie. A czy w tej chwili kierowcy sa w
stanie przetwarzac wszystkie znaki/przepisy i zalecenia na biezaco? Nie
sa. Przez 5 lat sie zmutuja i przybeda im nowe zmysly, ktore to
umozliwia? Nie przybeda. Zatem komu to ma sluzyc? Nie lepiej jak pieszy
bedzie mial napisane tak jak teraz, ze nie wolno mu wlazic i ma uwazac?
Raptem 15 linijek calych przepisow. To my w koncu jestesmy coraz glupsi
czy madrzejsi?
Niestety jest tak, ze latwo lansuje sie populistyczne bzdety jadac na
emocjach. Wtedy tysiacie lemingow to popra bo nigdy ze swej nory nie
wylazily i wydaje im sie, ze tak wlasnie jest najlepiej. Demokracja to
nie rzady madrosci ale wiekszosci. A wiekszosc jest co najwyzej
przecietna i niewiele robi poza biernym przedluzeniem gatunku z szansa
ze na przestrzeni miliona lat cos tam zmutuje w dobrym kierunku.
--
mk4