-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...nul>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Date: Fri, 28 Mar 2014 20:46:22 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 61
Message-ID: <lh4jig$lm5$1@usenet.news.interia.pl>
References: <lgvibv$i7f$1@news.vectranet.pl> <lgvjea$v6h$1@node2.news.atman.pl>
<kv4au7sytu00$.dlg@myjk.org> <lh0qu9$nm6$1@node1.news.atman.pl>
<1...@m...org> <lh0tgj$5om$1@node2.news.atman.pl>
<lh0tuu$qqa$1@node1.news.atman.pl> <lh0vqg$801$1@node2.news.atman.pl>
<lh10nv$8r5$1@node2.news.atman.pl> <lh12q5$am$1@node1.news.atman.pl>
<lh19b7$7ja$1@node1.news.atman.pl> <lh1g6q$o8i$1@node2.news.atman.pl>
<lh1j34$rdf$1@node2.news.atman.pl> <lh1kv9$t8q$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 031011182206.warszawa.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1396035984 22213 31.11.182.206 (28 Mar 2014 19:46:24
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Mar 2014 19:46:24 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.4.0
In-Reply-To: <lh1kv9$t8q$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2528533
[ ukryj nagłówki ]On 2014-03-27 17:50, Czesław Wiśniak wrote:
>> I co to zmieni w kwestii osoby pakującej się komuś pod koła?
>
> O ja pierdole, znowu to samo.
> Jaki ty jestes chlopie ciezki.
> Po to mam nadzieje wejdzie przepis jak to nazwales "szykanujacy
> kierowcow", zeby taki jelop zastanowil sie 3x co robi dojezdzajac do
> przejscia. Zwlaszcza, ze jest zapakowany w puszke.
> Jak ktos jest tepy i dopiero po wlasnych doswiadczeniach musi to
> zrozumiec to trudno.
> Wybacz ale koncze te dywagacje bo rece i nogi opadaja.
Myslisz, ze kierowcy celowo rozjezdzaja pieszych? Myslisz, ze celowo nie
uwazaja i celowo powoduja zagrozenie? Moze jakis promil.
Reszta, to sa skutki bledow i ludzkich ulomnosci. Nikt nie utrzyma
koncentracji przez wiecej niz kilka minut - a zwykla podroz samochodem
zajmuje jendak wiecej. W zwiazku z tym jest potrzebne aby pieszy mial
obowiazki jakie ma w tej chwili (5 krotkich akapitow - to zadne
obowiazki). On nie musi utrzymywac koncentracji na wysokim poziomie -
wystarczy na chwile jak przekracza jezdnie. Pozniej znowu moze przez
dlugi czas oddawac sie bezmyslnosci.
Tak jest skonstruowany mozg, ze koncentracji nie da sie utrzymac przez
dlugi czas a jazda samochodem wymaga podwyzszonej koncentracji przez
dluzszy czas - stat nieuniknione bledy i przeoczenia. Zaklinanie
rzeczywistosci nic tu nie zmieni bo ludzie sa tacy jacy sa przez
ostatnie kilka tyciecy lat i nie zmienia sie pewnie przez kilka
nasteppnych tysiecy chyba, ze zaczniemy manipulowac genami.
Ile przejsc pokonuje pieszy podczas swojej podrozy a ile kierowca. Widac
dysproporcje? Kto w zwiazku z tym latwiej popelni blad (chocby przez
znuzenie, brak uwagi, itp.). Pieszy pewnie raptem kilka - chyba, ze to
maratonczyk.
Czy to pieszy przechodzi przez jezdnie czy jesdnia przez chodnik? A w
zwiazku z tym kto wkracza na "obce" mu terytorium a tym samym zaczynaja
dzialac wszystkie wbudowane w nasza biologie mechanizmy alarmujace
(jedyne, ktore dzialaja automatycznie i maja wysoka skutecznosc) - cos
obcego to zwiekszona uwaga. Chyba jasne, ze pieszy (no a my teraz chcemy
mowic - olej nature - lez jak krowa).
Kto ma lepszy poglad na sytuacje wkolo? Pieszy - chocby ze wzgledu na
to, ze wolniej sie porusza.
Komu latwiej si ezatrzymac w razie potrzeby?
Kto ma mniej parametrow do oceny?
Wlasciwie wszystko przemawia za tym, ze pieszy.
Jest tylko jeden argument w druga strone - ze jest slabszy. Ale w
zdrowych warunkach to slabszy wlasnie ma uwazac - i w innych dziedzinach
zycia sie jakos z tym wszyscy zgadzamy. Nikt nie rzuca sie z piesciami
na osilka, pracownik ni epyskuje szefowi itd. (bycie "slabszym" jest
roznie rozumiane w roznych sytuacjach).
Dlaczego niektorzy w tym przypadku chca robic na odwot?
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.14 20:58 mk4
- 28.03.14 21:16 AZ
- 28.03.14 21:17 Czesław Wiśniak
- 28.03.14 21:55 Czesław Wiśniak
- 28.03.14 22:06 J.F.
- 28.03.14 22:15 Artur Maśląg
- 28.03.14 22:24 J.F.
- 28.03.14 22:36 Artur Maśląg
- 28.03.14 22:50 WOJO
- 28.03.14 23:30 J.F.
- 28.03.14 23:32 J.F.
- 29.03.14 07:59 StanLeo
- 29.03.14 09:23 StanLeo
- 29.03.14 09:54 J.F.
- 29.03.14 09:58 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=