    From: Jarecki <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
    Date: Tue, 13 Dec 2011 01:42:50 -0800 (PST)

    Oba motocykle duże i ciężkie, ale bardzo dobrze nadają się właśnie do tego by
    obładowanymi w miarę wygodnie zapierdalać po świecie. Mają wady, nie nadają się w
    ciężki teren (ale jak trzeba to choćby z pomocą lokalesów przetargasz i przez
    bagno), jak się wypieprzysz to ciężko podnieść, więcej palą. Jednak z drugiej strony
    najlepsze rozwiązanie dla tych, których nie stać na pięć motocykli w garażu, bo i
    autostradą pozapierdalasz, i do miasta się nadają i jak się uprzesz to i przez te
    bagno przejedziesz.
    Nawinąłem trochę km GSem i z wad to jak dla mnie za długi pierwszy bieg - obładowanym
    moto, na agrafkach szutrowych pod górę: albo jesteś wymiataczem i na poślizgu
    zawracasz, albo palisz sprzęgło. Ponoć można zamówić skrzynię z krótszym. Telelever -
    zajebista sprawa, ale na miękkim (piach, błoto) powoduje, że koło topi się w piachu i
    trzeba nieźle zapierdalać, by się dało jechać, co wiąże się z dużą odpornością na
    stres :) Cylindry - hmm, nie wiem czy to taka wada. Kumpel wylądował w rowie, pękła
    pokrywa - poxilina i sprawa załatwiona - pojechał dalej. Z drugiej strony masa innych
    wywrotek i nie było z tym problemu.
    Co do Tenere - bałbym się to wziąć, za krótko na rynku. W GSach wszystko co się miało
    zjebać, już się zjebało a na jakieś tam bolączki jest kupa rozwiązań do zastosowania
    w trasie. Zmiana płynu hamulcowego, jak wiesz jak, to też nie problem i to bez
    specjalnych urządzeń :) Co do elektroniki - nie słyszałem, żeby kogoś zawiodła.

    JareckiB12