  • 21. Data: 2011-06-05 01:32:38
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 05 Jun 2011 00:52:15 +0200, AL napisał(a):

    > Dodatkowo Xsara Break dysponowala jednym z wiekszych bagaznikow w klasie
    > kompakt (wiekszym niz np. X.Picasso) i podejrzewam (nie mam akurat
    > dancych), ze niewiele mniejszym niz Xantia.

    to jest trzeci rodzaj prawdy. Xsara Break miała 517 litrów, Picasso 560
    litrów, Xantia Break 512 litrów.
    Czyli żadna z powyższych informacji nie jest prawdą.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 22. Data: 2011-06-05 08:19:20
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> najczęściej jest popsuty. Ale naprawienie nie jest drogie.

    popsuty to w XM
    w xantiach (obu z HA jakie miałem) nie przytrafił mi się popsuty

    > Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez
    > hydroactive, więc rozmowa jest akademicka.

    kupisz, nawet sporo ich jest.

  • 23. Data: 2011-06-05 08:24:50
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> Xantia za to przestrzezen pasazerska bedzie miala wieksza no i komfort

    z jednym jedynym ale...
    zabrakło miejsca na prawe kolano kierowcy.

  • 24. Data: 2011-06-05 08:39:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Jun 2011 21:48:33 +0100, Waldek Godel wrote:
    >Z drugiej strony takie opinie oraz powszechne tępe przywiązanie do
    >teutońskich kloców w narodzie powoduje, ze Xantie są bardzo tanie.
    >Można kupić nawet taką z uszkodzonym hydro, założyć nową pompę, nowe
    >przewody z miedzi, nowy dystrybutor, nowe kulki oraz zestawy naprawcze do
    >siłowników. Całość z autem spokojnie zmieści się poniżej 10k i wtedy można

    I to bedzie taniej od teutonskiego kloca ?

    >mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie
    >lata. W dodatku będąc całkowicie pewnym jego niezawodności.

    A to tylko pompa sie tam psuje ?
    Przeciez francuzy to wiadomo - nawet drutu nie umieja zwinac :-)

    J.

  • 25. Data: 2011-06-05 09:06:18
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?>>Można kupić nawet taką z uszkodzonym hydro, założyć nową pompę, nowe

    > I to bedzie taniej od teutonskiego kloca ?

    zależy z czym porównać jak z jakimś passatem z tego rocznika to nawet przy
    takim ekstremalnym przykładzie
    gdzie wymieniamy w hydro wszystko, cena wyjdzie podobna a pół samochodu mamy
    nowe ;-)
    rok 1999
    passat 10tys
    xantia (sprawna) 4-5tys.

    > A to tylko pompa sie tam psuje ?
    > Przeciez francuzy to wiadomo - nawet drutu nie umieja zwinac :-)

    w sumie to psuje się dystrybutor hamulca (zużywa nie psuje) i pompa też
    ale nie jest to jakiś dramat bo regeneruje się ją za podobne pieniądze jak
    pompę wspomagania czyli jakieś 300zł.

  • 26. Data: 2011-06-05 09:15:51
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-06-05 01:32, Waldek Godel pisze:

    > to jest trzeci rodzaj prawdy. Xsara Break miała 517 litrów, Picasso 560
    > litrów, Xantia Break 512 litrów.
    > Czyli żadna z powyższych informacji nie jest prawdą.

    3 rodzaj prawdy?

    Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie -
    przed 480)

    dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 27. Data: 2011-06-05 09:27:28
    Od: AL <a...@s...tam>

    > to jest trzeci rodzaj prawdy. Xsara Break miała 517 litrów, Picasso 560
    > litrów, Xantia Break 512 litrów.
    > Czyli żadna z powyższych informacji nie jest prawdą.

    mialem Xsare Break, teraz Xsare Picasso
    Do Xsary Break wiecej wchodzilo - do linii okien
    Napisalem - bez podawania wartosci liczbowych - swoje odczucia
    subiektywne (pakowanie do wyjazdy wakacyjnego).

    Xsara Picasso jest za to mistrzem w aranzacji miejsca dzieki wyciaganym
    tylnym fotelom + ew. ich skladaniu oraz wolnej przestrzeni pomiedzy
    przednimi fotelami.

    To, ze producent czasami podaje wieksza wartosc nie oznacza od razu, ze
    ta przestrzen do zagospodarowania sensownego.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 28. Data: 2011-06-05 09:29:30
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-06-05 01:12, venioo pisze:

    > Xantia dzieki zawieszeniu kola zapasowego w koszu pod autem ma plaski
    > bagaznik.

    Xsara tez tak ma - zreszta jak wiekszosc francuzow
    W C5 spieprzyli sprawe...

    > Mnie sie to rozwiazanie bardzo podobalo.

    Mnie sie to rozwiazanie nadal podoba

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 29. Data: 2011-06-05 12:10:32
    Od: McRella <y...@o...pl>

    W dniu 2011-06-04 22:48, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie
    > lata. W dodatku będąc całkowicie pewnym jego niezawodności.

    a co sądzisz o tym aucie? ==>
    http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.
    html

  • 30. Data: 2011-06-05 12:29:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 05 Jun 2011 12:10:32 +0200, McRella napisał(a):

    > a co sądzisz o tym aucie? ==>
    > http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.
    html

    To jest de facto pozio wyposażenia VSX z naklejką (chociaż fabryczną)
    exclusive, rok produkcji się zgadza, gwarancja rozpoczęła się 21.10.1999
    Auto oczywiście będzie miało z 300kkm przebiegu, z doświadczenia i wyglądu
    fotela kierowcy.
    Zakładając, że jest sprawne, to zestaw dosyć dobry, asfaltu zwijał nie
    będzie, ale do sprawnego poruszania się wystarczy. Żadnej legendarnej
    dwumasy nie ma, silniczek jest prosty i niezawodny.
    Pilnować klasycznie - stanu tylnej belki (bo awarie wcześnie zauważone są
    taniutkie w naprawie, a później tylko niedrogie), koła pasowego osprzętu,
    sprawdzić czy nie bity itp..
    Choć i tak osobiście wolałbym Pikusia, ale to już moje prywatne
    preferencje.

    Jak kupisz to auto, to od razu zamów w ASO nieśmiertelne kołeczki
    trzymające plastikową pokrywę silnika, bo tu jak widzę są - jak w
    większości HDI - pourywane. Nie wiem co to za breloczek jest przy kluczyku,
    czy to tylko taka ozdoba czy pilot, jeżeli to dodatkowy pilot alarmu, to
    sprawdzić instalacje, auto miało fabryczną instalację sterowaną guzikami z
    kluczyka.