  • Data: 2013-04-24 00:57:25
    Temat: Re: wzór na obrót wiezyczki strzelniczej
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 23 kwietnia 2013 23:42:25 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:
    > to jest fizyka w ruchu dyskretnym,
    > jaki jest wzor na droge w ruchu
    > jednostajnie spowolnionym (o predkosci
    > poczatkowej v i spowolnieniu a)?

    Chyba tak:

    predkosc poczatkowa: v0.
    droga poczatkowa s0.

    przyspieszenie w czasie: a (dodatnie, zakładamy że przykładane jest przeciwnie do
    zwrotu wektora ruchu)

    predkosc: v(t) = v0 - calka a(t)dt = v0 - a*t

    droga: s(t) = s0 + calka v(t)dt = s0 + v0*t - 0.5at^2

    Jesli chcesz znac droge hamowania, to trzeba obliczyc czas t z
    podstawienia v(t) = 0. Nastepnie ten czas podstawic do s(t).

    > w wersji dyskretnej to mi wychodzi chyba
    Co to jest wersja dyskretna? Wersja z dyskretnym
    czasem?