  • Data: 2013-04-23 22:22:33
    Temat: Re: wzór na obrót wiezyczki strzelniczej
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 23 Apr 2013 10:31:26 -0500 po głębokim namyśle A.L. rzekł:

    > Z ograniczeniami na predkosc (twardymi ograniczeniami) tak ladnie nei
    > wyglada. Ale normalny silnik, jak sie go podlaczy do pradu, rozpedza
    > sie, a potem dazy asymptotycznie do pewnej predkosci maksymalnej.
    > Sterowanei czasooptymalne uzywano na przyklad do ustawiana anten
    > radarowych, a to podobne do wiezyczki.
    >
    > Co do linkow - nei mam pod reka, ale popatrze w archiwum

    Ja zrozumiałem ten problem tak, sądząc po innych wątkach OPa,
    że to wieżyczka na statku, który się obraca i AI może zdecydować
    w dowolnym momencie o zmianie kursu.

    Czy wtedy time-optimal control się stosuje? Fuzzy logic na pewno,
    co kiedyś implementowano w metrze. Hierarchia kryteriów - bezpieczeństwo,
    zatrzymanie się przed końcem peronu, łagodne zmiany prędkości i
    optymalny czas przejazdu, a wszystko w zmieniających się warunkach.
    Wizualizując wybierało się albo rozwiązanie o najwyższym priorytecie,
    albo możliwie zadowalające różne kryteria czyli pokrywające się
    rejony.

    --
    Edek