  • Data: 2023-06-21 17:43:43
    Temat: Re: wytrzymałość
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Jun 2023 00:37:58 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Rynek. Klientela. Słowem, wszystko.

    Hm, przeciez sugerujesz, ze klient nie chce nic liczyc, wiec mu
    wystarczy "najwytrzymalszy na swiecie" klej, albo "supermocny".

    brary/manufacturer/henkel-loctite/henkel-selector-gu
    ide-aerospace-products-alodine-frekote-hysol.pdf

    > Nie rozumiem pytania.

    Ktory parametr użyć, jakbym chciał skleic klucz jak na filmie.

    > To są "pojęcia" (nomenklatura) jak najbardziej
    > obecna w przemysle i jak ktoś w tym siedzi to je rozumie.

    Ok, doszukałem sie "dogbone", ot, typowa próbka do rozciągania ..

    No, to najlepsze z tych klejów mogą konkurować ze "zwykłym aluminium".

    > Dlaczego? Błąd może być znaczący. Obstawiam np. że oblebienie klejem
    > klucza w okolicach spoiny znacząco zawyża wyniki.

    No to oblepisz, i skleisz dobrze :-)

    > Tak im wyszło. A czy adhezja dobra to trudno wyrokowac skoro poleciało
    > kohezyjnie :)

    Dobra, lepsza niz kohezja :-)

    >Jakbys tetsował stearyne to tez byłaby dobra adhezja.

    Stearyna na stali? Raczej kiepsko trzyma :)

    [...]
    > LDPE to tylko przykład tworzywa, które powszechnie uważa się za dość
    > słabe. W pistoletach to raczej EVA.

    A z kolei ten klej z pistoletów, to mam wrazenie ze po paru miesiącach
    sam zaczyna pękac ...

    > Bym się bał, ale jak duża powierzchnia i rozwolnienie to może...

    Powierzchnia nie tak znowu mała ... uzbiera sie 25cm2, i teroretycznie
    pół tony utrzyma :-)

    > Pewnie na rozciąganie. Przynajmniej na poczatku. Jak już wszystko się
    > zestali to przy dużej powierzchni trzyma też na ściananie.

    No wlasnie podejrzewam, ze jak sie juz zestali, to na ścinanie
    mocniejszy ..

    J.