  • Data: 2011-03-02 15:01:03
    Temat: Re: wysoko?? p?acy w og?oszeniach o prac?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-02 15:15, A.L. pisze:

    > Widacze twoja znajomosc zycia i realiow jest zerowa.
    >
    > Studiujeszjeszcze?

    Poszukaj w sieci - nie ma problemu, żeby znaleźć informacje o mojej
    historii zawodowej.

> [...]
    > intercyze. Negocjacja pensji jest OSTATNIM etapem procesu, i sprowadza
    > sie do prostego pytania od strony pracodawcy: "jakie sa twoje
    > oczekiwania finansowe". Po czym ja podaje moje oczekiwania. I
    > rozmawiamy tak dlugo az sie zgodzimy, albo ja odpuszcze. Zadana ze
    > stron nei zna maksimum/minimum przeciwnika. I na tym wlasnie polega
    > smak negocjacji.
    >
    > Jezeli facio doskonale przeszedl przez interview (nie testy!) i ma
    > silne poparcie grupy w ktorej by ewentualnie pracowal, to pracodawca
    > zawsze wykaze elastycznosc. A jak mnie sie firma i praca podoba, to

    Wyobraź sobie, że w Polsce jest bardzo podobnie. Kilka razy byłem po
    obu stronach i mam świadomość, jak i po co się negocjuje. Propozycja
    z karteczkami jest pewną, pewnie niemożliwa z wielu powodów, których
    nie rozważałem. Choć nadal dla mnie atrakcyjna. W ramach procesu
    rekrutacyjnego jestem zmuszony negocjować, ale tego zwyczajnie nie
    lubię. Dlatego staram się negocjacje ograniczać na rzecz przekazywania
    sobie konkretnych informacji - to mój kompromis z tzw. "życiem
    i realiami", które jakoś tam znam. Jak chcę pobawić się w negocjowanie,
    to zawsze mogę zagrać w pokera albo w go.

    Natomiast podawanie widełek jest niewielkim ustępstwem ze strony
    pracodawcy, które usprawnia cały proces. Ba - więcej. Sam zacząłem
    jeden z procesów rekrutacji (jako pracownik) od podania swoich
    przybliżonych wymagań, żeby nie jeździć na darmo 250km i marnować prawie
    całego dnia. To może spokojnie działać w obie strony. Tylko
    wymagana jest elastyczność, o której tak się rozpisywałeś.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net