  • Data: 2011-05-29 13:14:07
    Temat: Re: wysokie przysłony
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-05-29 10:24:55 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > w kazdym obiektywie niezaleznie od dlugosci ogniskowej istnieje
    > dyfrakcyjne ograniczenie rozdzielczosci.
    Prawda.
    > w obiektywie krotkoognioskowym jest ono dokladnie takie samo jak w
    > obiektywie dlugoogniskowym.
    Też prawda, ale...
    > wielkosc ugiecia czyli plamki rozoproszenia dla okreslonej dlugosci
    > fali swiatla zalezy jedynie od przyslony.
    Najwyższy czas zrozumieć co to jest plamka rozproszenia, a potem pisać.
    Nie jest ona zależna od dyfrakcji. Nie jest ona zależna od żadnego
    parametru FIZYCZNEGO. Jest to wartość którą się przyjmuje.

    > tutaj masz 2 obiektywy , nawet ten o dlugoci 8 mm ma wieksza
    > przyslone od 135mm. ( nie wiedziec czemu optycznie nazywaja to
    > mniejsza przyslona . - to mniejsza jasnosc , przyslona jest wieksza)
    > Tak sobie zazyczyli konstruktrzy.
    Widzisz, nawet nie potrafisz poprawnie nazwać. Nie ma większej
    przesłony, tylko większą wartość. A wartość to stosunek długości
    ogniskowej od otworu fizycznego, dlatego jest większa. I dla tego
    nazywana jest czasem otworem względnym, bo przy tej samej wartości
    arytmetycznej, otwór jest inny.

    > http://www.optyczne.pl/445-Canon_EF_35-135_mm_f_3.5-
    4.5-specyfikacja_obiekt
    > ywu.html
    Jak cytujesz, jakieś dane z netu, to najpierw sprawdź, czy źródło jest
    wiarygodne. Na optycznych.pl nie muszą się znać na tym co opisują.
    Ten obiektyw ma maksymalną wartość przesłony 32.

    > http://www.optyczne.pl/855-Samyang_8_mm_f_3.5_Aspher
    ical_IF_MC_Fish-eye-spe
    > cyfikacja_obiektywu.html
    I co z tego?
    To że jest obiektyw z takimi parametrami nie oznacza, że tego obiektywu
    nie dotyczy dyfakcja.

    > zwiekszajac dlugosc ogniskowej dla ustalonej przyslony w zoomie wcale
    > nie bedzie spadac dyfrakcja - bedzie na tym samym poziomie.
    Spadać nie będzie. Tylko jej udział w gotowym obrazie będzie mniejszy.
    Ugięcie promieni świetlnych na krawędziach będzie takie samo, tylko, że
    obraz w 90% będzie tworzony prze te rozproszone promienie.

    > Rozdzielczosc wcele nie musi wzrastac.
    >
    > Wielkosci przyslon rzedu 32 - 64 byly stosowane w dawnych czasach w
    > aparatach wielkoformatowych
    Dobrze, że mój obiektyw N 150/4,5 nie wie, że jest do wielkiego formatu
    i pochodzi z dawnych czasów.

    > ( a wiec dlugich ogniskowych) ze wzgledu
    > na GO , dlatego ze tam dopuszczalna jest wieksza srednica krazka
    > rozproszenia.
    Już Ci pisałem, żebyś nie mieszał do tego krążka rozproszenia, bo to
    zupełnie co innego.
    Przyjżyj się takim szkiełkom jak L 600/4 czy L 1200/5,6 jakie mają
    minimalne otwory (maksymalne wartości)
    > Dopuszczalna srednica krazka rozproszenia rosnie wraz z
    > formatem medium swiatloczulego.
    Prawda, tyle że trzecia góralska. Gówno prawda. Średnica krążka
    rozproszenia zależna jest od przynajmniej czterech czynników.
    > Mnie osbiscie jest absolutnie wszystko jedno w co wierzysz ,
    Wiara tu nie ma nic do rzeczy.
    Przeczytaj sobie ostatnie swoje zdanie. Przemyśl je. I się doucz się.
    Ale już nie korzystaj z optyczne pl jako źródła swojej wiedzy. Są
    jeszcze w Polsce biblioteki i czytelnie.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam