  • Data: 2011-05-31 21:24:16
    Temat: Re: wysokie przysłony
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Mai, 22:20, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > http://www.optyczne.pl/28-słownik-Krążek_rozproszeni
    a.html
    > Twoje ulubione optyczne.pl
    >
    > Powtarzając klasyka.
    > Przestań się ośmieszać.

    podales znakomity przyklad i rozumiem teraz skad sie biora Twoje
    watpliwosci. Opierajac sie na takim zrodle nie bylbym jednak tak pewny
    siebie.
    Rysuenk i definicja sa b uproszczone , sa tam stwierdzenia
    nieprawdziwe ale w zasadzie mozna powiedziec ze jest w aspekcie
    wyjasnienia pojecia GO wystarczajacy.

    Otoz jest tam mowa o ogniskowaniu.
    dla ustalonej nastawy odleglosci i bezblednego obiektywu gdyby nie
    bylo dyfrakcji krazek rozproszenia na matrycy jest rowny zero
    tylko w plaszczyznie ostrzenia.

    I teraz zwiekszasz przyslone (zmniejszasz otwor) nie zmieniajac
    odleglosci. Wskutek ugiecia swiatla na lamelkach przyslony bedzie ono
    teraz inaczej ogniskowane.
    na plaszczyznie matrycy pojawi sie teraz rozproszenie.To jest wlasnie
    krazek rozproszenia od dyfrakcji.
    Im wieksza przyslona tym krazek rozproszenia bedzie wiekszy .
    kwestia umowy w fotografi analogowej , zas mozna precyzyjnie wyliczyc
    w fotografii cyfrowej jaka jest dopuszczalna wielkosc tego krazka aby
    zdjecie bylo postrzegane jako ostre.

    Rysunek i wyjasnienie optycznych dotyczy szczegolnego przypadku
    zrodla rozproszenia zwiazanego z obszarem i plaszczyzna ostrzenia.

    to pierwszy amen.

    drugi amen odpowiadajac na nastepny post - nie bardzo wiem co masz na
    mysli , ale nie myl rozdzielczosci z ostroscia.

    w skrajnym wypadku ale b czesto spotykanym mozemy miec zdjecie ostre o
    nizszej rozdzielczosci od innego zdjecia mniej ostrego o wyzszej
    rozdzielczosci.
    Mozesz sam sie przekonac powiekszajac do 100% zdjecie z niezbyt
    idealnie trafiona ostroscia , powiedzmy na 80% i potem redukujac go
    powiedzmy do wielkosci 30%.
    pierwsze bedzie lekko nieostre ale rozdzielczs ( wiecej detali
    zobaczysz ) , drugie bedzie ostrzejsze , gdyz nie bedzie widac
    rozmycia za to bedzie mniejsza rozdzielczosc detalu.

    ach jesze jedno , nie obawiam sie osmieszania , nie postrzegam
    dyskusji na tej grupie w tych kategoriach. nie musze tez
    dowartosciowywac sie grozac innym ze sie osmieszaja. Jak pisalem mnie
    wisi w co wierzycz ale skoro poprosiles o wyjasnienie zwiazku to
    pr.bardzo.