  • Data: 2011-05-31 07:30:51
    Temat: Re: wysokie przysłony
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Mai, 17:04, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Wielkość ostatecznego powiększenia, odległość z jakiej będzie oglądane.
    > Krążek rozproszenia nie jest wielkością fizyczną tylko fizjologiczną.

    sugeruje - nie brnij juz w wyrazaniu delikatnie mowiac glupot.

    > Ot nawet jakość oczu obserwatora ma znaczenie, czy widzi ciągle punkt,
    > czy już krążek.
    > Dalej mi się czytać nie chce bo androny sadzisz i mylisz pojęcia.
    > --

    tutaj masz pomiary rozdzielczosci obiektywu ktory wymienia pytajacy

    http://www.optyczne.pl/69.4-Test_obiektywu-Nikon_Nik
    kor_AF-S_DX_18-200_mm_f_3.5-5.6G_IF-ED_VR_Rozdzielcz
    ość_obrazu.html

    im wyzsza przyslona tym roznica rozdzielczosci dla roznych ogniskowych
    jest coraz mniejsza poniewaz rosnie ugiecie , a tym samym ono decyduje
    o rozdzielczosci. Od pewnych wysokich przyslon od ok 16 dla aps-c
    rozdzielczosc poprawnie skorygowanych obiektywow bez razacych bledow
    optycznych jest praktycznie taka sama dla wszystkich ogniskowych.
    zobacz sobie wykres - na malych przyslonach obietyw dla roznych
    ogniskowych ma znaczaco rozna rozdzielczosc , dla np 16 jest ona
    praktycznie taka sama . Nawet w tym konkretnym przypadku pomierzono
    dla 18 mm nieznacznie wiecej niz dla 200 mm.
    Wyniki tych pomiarow sa calkowicie zgodne z teoria.

    Tak jest dla kazdego obiektywu - ugiecie swiatla na lamelkach
    przyslony nie zalezy od dlugosci ogniskowej , jedynie od przyslony i
    dlugosci f swietlnej.