  • Data: 2009-05-14 18:26:50
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotografów - śmieszne czy tragiczne?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Mai, 19:57, q...@g...com wrote:

    > Kazdy inaczej przygotowuje sie do zawodu, czy to pisarz,poeta, aktor.
    > Najlepsi z nich nie skonczyli wyzszej szkoly filmowej w Lodzi,  a
    > wystepuje w Hollwood na okraglo. Fotograf konczy technikum
    > Fotograficzne np. w Katowicach - Piotrowicach(nie wiem czy jeszcze
    > istnieje), moze skonczyc nastepnie ASP w Krakowie... wiec Twoja
    > pisanina jest o dupe rozbic i uwazam za ogolnopolska wade zagladanie
    > drugim do stopnia wyksztalcenia. Pokaz co umiesz! Papiery sobie opraw
    > w ramke. Lekarz , lotnik, musi skonczyc cos tam...ale nie gwarantuje
    > to ze korzystajac z ich uslug przezyjesz.
> [...]

    pokaz mi fotografow ktorzy skonczyli asp ?
    ilu ich jest ? co robia ? - fotografuja wesela , komunie , sukienki ?

    Jest tutaj ktos po ASP ?

    Dla mnie jest zupelnie czyms zozumialym , ze sa zawody do ktorych
    uprawiania trzeba sie dluzej przygotowac , i ci lepiej wyksztalceni
    moga oczekiwac i lepszych dochodow.
    Sprobuj uprawiac zawod muzyka bez skonczonych studiow - 12 lat pracy i
    cwiczen po kilka godzin dziennie . Bez rzemiosla talentu wystarczy
    moze na dwa koncerty.

    Czy absolwent technikum fotograficznego z racji tego ze obsluguje
    maszyne zwana aparatem fotograficznym posiada jakies szczegolne
    trudniej dostepne umiejetnosci , wiedze na tyle duza i niedostepna iz
    za swoja usluge winen odpowiednio wiecej sobie liczyc.
    w sumie ceny reguluje rynek.
    jesli jestes za drogi nie dostaniesz zlecenia , jesli za tani
    upadniesz.

    Nie twierdze ze fotografowie zarabiaja za duzo - mnie tylko dziwi , ze
    tak sobie duzo licza za godzine pracy.
    Obsluga wesela - - 10 godzin pracy , dostajesz jeszcze wyzere i
    kielicha , do tego jeszcze jakas znjomosc mozesz zawrzec.
    40 zl/ godzine = 400 zl.
    wywolanie i obrobka 10 godzin = 400 zl

    razem 800 zl + koszt cd az za dobrze.