  • Data: 2009-05-14 18:55:27
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotografów - śmieszne czy tragiczne?
    Od: luxcamera <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    j...@a...at wrote:
    > zawsze mnie dziwilo dlaczego fotografowie wyceniaja tak drogo swoja
    > prace.
    > toz to najczesciej osoby przyuczone do zawodu ( ? ) , w najlepszym
    > wypadku konczyce jakies kursy, ktore same nauczyly sie obslugiwac
    > program i komputer .
    > Na ile mozna wyceniac zawod do ktorego przygotowanie jest tak tanie i
    > krotkotrwale ?
    > do zawodu lekarza uczy sie co najmniej 10 lat + praktyki , do zawodu
    > muzyka 10 - 12 lat , do zawodu pilota potrzebujesz kilka lat i naklady
    > inwestycyjne rzedu kilkudziesieciu tysiecy euro.
> [...]

    Lekarze - ci wykształecni z papierami, a nie znachorzy - o mały włos
    mnie kiedyś nie zabili. Uratowała mnie moja babcia - li tylko
    przedwojenny felczer z wykształcenia. To tyle o papierach i ich wartości.
    Doświadczenia i lat praktyki nie da się wymierzyć w powierzchni dyplomów :-)

    Nawet skończyłem jakąś szkołę fotograficzną, ale niczego mnie w niej nie
    nauczyli. Panowie i panie próbowali uformować mnie na swój obraz i
    podobieństwo...

    Wszystko co wiem, to wieloletnia samoedukacja - myślę, że znacznie
    więcej niż 10 letnia.

    Ra-V
    www.luxcamera.com
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.