    From: luxcamera <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: wynagrodzenie dla fotograf????????????????????????????
    Date: Thu, 14 May 2009 18:32:19 +0200

    iso wrote:
    > "luxcamera" napisa?:

    > ?eby by?o wiadomo o czym piszemy
    > wklejem link z ostatniej imprezy
    > znaleziony na stronie
    >
    > http://www.baumit.com/baumit/pl/misc/diashow/phpslid
    eshow.php?directory=23

    > mo?esz pojecha? z rodzink? na piknik i jeszcze dorobi?,
    > nie wiem czy to takie straszne?
    >
    > patrz?c na zdj?cia wymagania s? ?adne.
    >
    > pozdr?wka,
    > wr,
    > www.isonet.pl

    Zdjęcia opublikowane są jakie są, ale wybacz ja znam dokładne wymagania
    - tj. co być musi uwiecznione, jak szybko materiał musi zostać oddany,
    zrzeczenie praw do zdjęć, itp.

    W mojej ocenie to jest żart, ale rynek mamy taki jaki mamy.

    Inna sprawa - pewnie te zdjęia są takie, bo tylko ktoś tak pracujący
    brał dotychczas tę robotę.

    Jeśli wszyscy zaczniemy myślec tak:
    "możesz pojechać z rodzinką na piknik i jeszcze dorobić,
    nie wiem czy to takie straszne?",
    to nic dobrego z tego nie wyniknie.

    Cieszę się, że jeszcze mnie kryzys tak bardzo nie przycisnął, żebym
    sprzętem za xx000 zł pracował przez kilkanaście godzin za 200zł.

    Jest jeszcze aspekt szacunku do samego siebie.
    Jeśli siebie szanuję, to szanuję rezultaty własnej pracy - jestem dumny
    z rezultatów tej pracy i nie przyłożę się do robienia "kaszany".
    Nie chodzi o to, że muszę zaraz brać za każdą robotę tysiące złotych,
    ale żeby jako fotograf mieć stawkę niższą niż pracownik "przeuroczych"
    restauracji McDonald's... Musiałbym następnego dnia rano spojrzeć w
    lustro i zadać sobie pytanie: Chińczyk, czy idiota?

    Ra-V
    www.luxcamera.com
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.