  • 11. Data: 2013-04-11 09:13:56
    Temat: Re: wymiana gratów
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 10.04.2013 maX <a...@i...pl> napisał/a:
    > Nawet najwolniejszy sprzęt dostępny w sklepach będzie dużo szybszy od tego
    > Athlona. Jeśli grafa będzie zintegrowana to nawet ten zasilacz może zostać.

    Oj niekoniecznie, vide Intel Atom :-)

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 12. Data: 2013-04-11 09:25:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Apr 2013 19:13:49 +0200, Irokez napisał(a):

    > Nie warto, lepiej LGA1155 i jakiś G540 na ten przykład (w sklepie 159zł
    > procek +*ASROCK H61M-DG3/USB3* za 187zł z DVI i USB3.0).
    > Jak coś będzie potrzebował szybszego to łatwo wsadzi tam i5 czy i7 a tak
    > znowu wymiana.

    Fakt, 775 już odchodzi w przeszłość. Ale na A się kupi płytę za 50-80zł i
    procek c2d za 30-80zł. A nie wiemy jakie rafal ma możliwosci finansowe :)
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2013-04-11 17:51:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > procek c2d za 30-80zł. A nie wiemy jakie rafal ma możliwosci finansowe :)

    Płyta za 50zł to staruszek na i945 z pamięciami DDR2 które są droższe i
    nie ma sensu w nie inwestować.
    Trzeba szukać coś na G41 - widzę na aledrogo Asrock G41M-VS3 z C2D E2160
    i 2GB DDR3 to 310zł z przesyłką. Ale nadal to ślepa uliczka.
    Z kolei MSI H61M-P31 z Intelem G1610 i 2GB DDR3 jak jest się z Warszawki
    to za 375zł. Ja bym dopłacił.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2013-04-12 13:18:32
    Od: "LPPL" <l...@u...pl>

    Użytkownik "Michal" <

    > Jak ktoś gustuje w antykach.

    O gustach nie dyskutujmy;).

    > Za podobne pieniądze można złożyć coś budżetowego na AM3+ ze zintegrowaną
    > grafiką i portem IDE by zachować HDD i DVDRW
    > (jedyne części warte przełożenia).

    Pozwolę sobie się z szanownym panem nie zgodzić. Kilka lat temu trafiłem
    Lenowo thinkcentre z e6300, 2 hd 80 gb sata, 2 gb ddr 2 i win xp prof.
    Sprzet z firmy która się zwijała, sprzedawany jako używany, ale praktycznie
    nowy, bez tzw. przebiegu, w kartonie i foliach. Cena wywoławcza 700, w końcu
    dałem 400. Po dołożeniu x-fi (została po wymianie z domowego) i hd 4670
    (mocniejszej nie mogłem, bo zasilacz za słaby, a kosztował chyba coś ok. 350
    zet?)) oraz jakiegoś wiatraczka z demobilu - chodził cztery lata w firmie,
    bez jakiejkolwiek zwiechy. Po dwóch latach wymieniłem tylko padnięty dvd (69
    zet) i jeden z dysków na większy, no i dołożyłem 1 gb ramu (koszt 29 zet)
    Tak stabilnego kompa w życiu nie miałem, a i pograć mogłem w pierwsze
    Crisisy czy Stalkery.
    Skalkuluj, czy udałoby ci się złożyć za te pieniądze (400 albo 850 po
    modernizacji) wtedy coś nowego (nawet budżetowego) o podobnej mocy i weź
    poprawkę, że teraz normą w wyprzedażach polisingowych jest sprzęt np z
    e8500, dyskiem 500gb i 4 gb ramu oraz co najmniej vistą, a i 7 nie jest
    rzadkością.

    --
    LPPL

  • 15. Data: 2013-04-12 18:50:19
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "LPPL" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "maX"

    > Nieopłacalne. Choćby dla tego, że trzeba pewnie też dołożyć ramu, co
    > drastycznie zwiększy cenę adaptacji.

    RAM DDR3 jest znacznie tańszy od jego aktualnego DDR1.

    > Lepiej wyszukać coś polisingowego; w przedziale 300-400 cierpliwym
    > trafiają się naprawdę perełki, kilkukrotnie szybsze od tego zabytku

    Tyle że możliwości modernizacji mają ograniczone oraz mają krótką gwarancję.
    A jak kupi płytę na 760G lub H61 to w przyszłości może migrować do i5, i7
    lub Phenoma x6.
    Ale oczywiście to kwestia kalkulacji koszt zysk.

    > i w dodatku prawie zawsze z nowszym, legalnym systemem, niż (Watsonowsko
    > zakładam)) wątkotwórca ma, co też nie jest (albo już nie długo będzie),
    > przeca, bez znaczenia.

    Jeśli teraz jedzie na piracie a będzie miał do wyboru legalnego XP / Vistę
    lub pirata 7 to raczej i tak dalej weźmie pirata.

  • 16. Data: 2013-04-13 11:45:20
    Od: "LPPL" <u...@g...pl>

    Użytkownik "maX" >
> [...]

    > migrować do i5, i7 lub Phenoma x6.
    > Ale oczywiście to kwestia kalkulacji koszt zysk.

    Skoro nie migrował przez około 10 lat, to dlaczego zakładasz, że zacznie
    nagle regularnie modrnizować od teraz kompa? Co za tym przemawia? Graczem
    na pewno nie jest, profesjonalnie komputera też nie używa. e

    > Jeśli teraz jedzie na piracie a będzie miał do wyboru legalnego XP /
    > Vistę lub pirata 7 to raczej i tak dalej weźmie pirata.

    Po co się przesiadać z legalnej visty na nielegalną 7? Zeby się szybciej
    wątki otwierały w outlooku (sic!)?

    Problem jest innej natury. Jeśli kupi płytę, procesor i pamięci to powinien
    wymienić też dysk twardy, bo 1. będzie wąskim gardłem 2. należy mu się
    zasłużona emerytura. 3 taki zabytek może paść w każdej chwili i będzie
    strata zapewne znacznie większa, niż cena zakupu nowego. Co do reszty: dvd
    jak wiadomo, to jeden z najczęściej psujących się podzespołów bazowych, a
    jeśli chodzi o zasilacz to pewnie nie jest wart funta kłaków i bałbym się
    podłączać go do nowego zestawu, poza tym z każdym rokiem maleje jego
    sprawność i rośnie prawdopodobieństwo zejścia (a byłoby naprawdę przykro,
    gdyby przy okazji pociągnął ze sobą w zaświaty coś z nowych elementów).
    Z drugiej strony można z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że
    watkotwórca nie ma zbyt wielkiego doświadczenia w składaniu sprzętu, więc
    trzeba doliczyć za ew usługę.
    Zdaję sobie sprawę, że bez udziału Rafalexa przeradza się to w akademicką
    dyskusję, ale opcja polisingowa wydaje mi się (przy obecnym stanie naszej
    wiedzy) w tym konkretnym przypadku najbardziej (nie tylko finansowo ale i
    logistycznie) na miejscu, tym bardziej, że przy odrobinie szczęścia może mu
    się uda zamienić coś z tamtego zestawu na przysłowiowe piwo, co już samo w
    sobie jest potężnym motywatorem;)

    --
    LPPL

  • 17. Data: 2013-04-14 19:53:48
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-04-12 13:18, LPPL pisze:

> [...]
    > Sprzet z firmy która się zwijała, sprzedawany jako używany, ale
    > praktycznie nowy, bez tzw. przebiegu, w kartonie i foliach. Cena

    Kiedyś udało mi się kupić Phenoma II x2 odblokowującego się do X4
    @3,8GHz za ~7 zł (+ 5 zł przesyłka) - licytacja z wyjątkowo nierozsądnie
    ustawioną godziną zakończenia chyba o 5 nad ranem.
    Ale nie mówimy tu o historii najbardziej opłącalnych
    zakupów/nieopłacalnych sprzedaży na A tylko o tym co typowo się
    sprzedaje. A sprzedają się przechodzione biurówki w 99,9% nie w takim
    stanie jak piszesz, z okrojonym biosem, często nietypowym
    zasilaczem/mobo, o ograniczonej możliwości rozbudowy, na
    nieproporcjonalnie drogich DDR II itp.

    > Po dołożeniu x-fi (została po wymianie z domowego) i hd 4670
    > (mocniejszej nie mogłem, bo zasilacz za
    > słaby, a kosztował chyba coś ok. 350 zet?))

    I po takim rzeźbieniu powstaje nie pies ni wydra - ani to budowany od
    zera komputer hobbysty z jego uniwersalnością, ani typowy A-brand.
    O ile uznaję te ~2 max 3 letnie A-brandy jako niezłe, porzadnie wykonane
    muły robocze do zastosowań biurowych, to do typowego komputera domowego
    dla użytkownika o zastosowaniach wykraczających poza facebooka i webmail
    to taka sobie sprawa, a jak ktoś ma wymagania jak przed chwilą opisane,
    to zamiast desktopowego klocka lepszym zakupem jest laptop, nawet używany.

    > poprawkę, że teraz normą w wyprzedażach polisingowych jest sprzęt np z
    > e8500, dyskiem 500gb i 4 gb ramu

    Raczej jednak trochę słabszy, a za przyzwoite konfiguracje sprzedawcy
    na A każą sobie nieźle płacić. No i dalej to są starocie o ograniczonej
    możliwości rozbudowy/konfiguracji. Choćby prosta sprawa - nie widziałem
    w tych A-Brandach płyt mających coś więcej niż 1x PCI-E x16 i to
    zazwyczaj jeszcze stare ver 1.1

    > oraz co najmniej vistą, a i 7 nie jest rzadkością.

    Do tego przez sporą część sprzedawców tak zrobiona, że z legalnym
    systemem ma niewiele wspólnego (powszechne instalowanie PL wersji albo z
    tego systemu to jest tylko nalepka bo każda szanująca się firma przed
    oddaniem leasingodawcy sprzętu robi bezpieczne usuwanie zawartości
    dysków. Ale co kto lubi - trochę przerzuciłem tych poleasingowych
    komputerów i do prostych zadań biurowych albo jako jakiś komputer
    pomocniczy w domu są OK - jako głóny desktop dla użytkownika o
    wymaganiach większych niż minimalne IMHO za bardzo się to nie nadaje.

    --
    /MB

  • 18. Data: 2013-04-15 15:50:37
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "Michal" napisał:

    > nie wiem na jakiej
    > podstawie MS chce drugi raz pieniądze za ten sam OS.

    Wystarczy przeczytać umowę licencyjna i nie pleść bzdur. Nie kupujesz OSa,
    ale prawo jego uzytkowania na określonych warunkach. Możesz się nie zgodzić
    i przejść na Linuksa, albo własnoręcznie napisać system.

    pzdr

  • 19. Data: 2013-04-15 23:24:08
    Od: "LPPL" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Michal"

    > A sprzedają się przechodzione biurówki w 99,9% nie w takim stanie jak
    > piszesz, z okrojonym biosem

    Przechodzone? 2-3 latek marki Lenowo albo Dell, co chodził sobie w biurze
    po 7 godzin w iddle albo obciążony jakimś powerpointem, exelem czy innym
    arkuszem kalkulacyjnym? Jedyne co mu mogło zaszkodzić, to kurz.

    > często nietypowym zasilaczem/mobo

    Ta nietypowość nie odgrywa w tym przypadku żadnej znaczącej roli.

    > o ograniczonej możliwości rozbudowy

    Nie zapominajmy, że koleś nie widział potrzeby modernizowania komputera
    przez 10 lat...

    > nieproporcjonalnie drogich DDR II itp.

    Cena używanych modułów o pojemności1gb ddr 2 i 3 jest zbliżona. Różnica
    zaczyna być widoczna przy większych pojemnościach.

    > I po takim rzeźbieniu powstaje nie pies ni wydra - ani to budowany od
    > zera komputer hobbysty z jego uniwersalnością, ani typowy A-brand.

    Po takim rzeźbieniu mamy stabilny jak posąg komputer za grosze dla amatora,
    który chodzi sobie powiedzmy 4 lata i który potem oddajemy biednym
    dzieciom albo wymieniamy na skrzynkę piwa.
    Hobbysta po dwóch latach zwykle wymienia grafikę i dokłada ram, ew. twarde
    dyski. Po kolejnych dwóch, trzech latach komputera ze średniej półki nie da
    się już mocno modernizować (to znaczy się da, ale się zwykle nie opłaca).
    Zmiana grafiki już nie wystarczy, bo procesor za słaby, procesora bez końca
    się kręcić nie da, a nie wymienimy go bez wymiany płyty, bo podstawki w
    mobo zmieniają się właśnie w takim mniej więcej cyklu, ram jest już zawsze
    niekompatybilny, dysk za mały, większość interfejsów się zmnienia,
    zasilacz staje się niepewny, obudowa archaiczna, wiatraki coraz głośniejsze
    itd.
    Jest to reanimowanie na siłę i warto (zanim komputer staraci jakąkolwiek
    wartość rynkową) sprzedać go przed tym czasem i złożyć od nowa nowy. Ale to
    tylko moje zdanie, osobiście uskuteczniam inny system - nowy po takim mniej
    więcej czasie wędruje do pracy, a ten z pracy (o ile ma się dobrze
    technicznie) u mniej wymagąjacej rodziny. Albo służy do eksperymentów;)

> [...]
    > OK - jako głóny desktop dla użytkownika o wymaganiach większych niż
    > minimalne IMHO za bardzo się to nie nadaje.

    No pięknie, ale tu nie idzie o komputer dla hobbysty, tylko sprzęt dla
    amatora (przez duże A), który chce reanimować komputer z zamierzchłej
    epoki - a propozycje to nowa płyta, procesor, pamięci i dysk (bo stary ma
    pewnie 40, góra 80 Gb) w starej budzie i podłączone dla oszczędności do
    starego dvd i zasilacza, a to jest wg. mnie partyzantka
    Jeśli ktoś da propozycję złożenia całego nowego kompa (za cenę jakiegoś
    sprawnego, markowego polisingowca) który będzie lepszą alternatywą niż ten
    frankenstein zaproponowany przez maXa:) i przedstawi tu kosztorys to
    obiecuję, że zjem to co napisałem (razem z matrycą ofkoz).

    --
    LPPL

  • 20. Data: 2013-04-16 00:12:49
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 10.04.2013 09:30, r...@o...pl pisze:
    > Cześć wszystkim chciałbym trochę podrasować swojego dziadka PC-ta
    > płyta główna - KT4AV MSI AGP 8x
    > karta grafiki - Ge Force Fx5200 128mb
    > procek - AMD Athlon 2.0
    > zasilacz - LC - B300 ATX
    >
    > co bym mogl wymienic na nieco lepsze?

    Ile masz RAMU?
    I jaki dysk?
    Jeśli procek to jest to co myślę czyli Athlon XP 2000+ to może zmień na
    płytę z Athlonem 64 3000+ albo Pentium 3 środkowe ok 2.8.
    Uwaga; jak kupisz zbyt nowoczesną płytę to nie wykorzystasz starej
    pamięci. Do internetu styknie.