  • 1. Data: 2013-04-05 13:34:52
    Temat: Dobry zasilacz
    Od: GAD Zombie <g...@g...BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE>

    Witam

    Czy ktos uzywal moze zasilacza takiego, jak ten:
    Chieftec Smart GPS-400A8 400W 80+
    ?

    Wyczytalem na grupie, ze Chieftec'i sa dobre. Potrzebuje cos o
    niewygorowanej mocy, 400W na pewno starczy. Ale wazne dla mnie jest,
    zeby byl pewny i cichy.
    Ew moze sa jakies inne dobre w cene do 200zl?

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 2. Data: 2013-04-05 14:00:00
    Temat: Re: Dobry zasilacz
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-05 13:34, GAD Zombie pisze:

    > Wyczytalem na grupie, ze Chieftec'i sa dobre. Potrzebuje cos o
    > niewygorowanej mocy, 400W na pewno starczy. Ale wazne dla mnie jest,
    > zeby byl pewny i cichy.
    > Ew moze sa jakies inne dobre w cene do 200zl?

    Nie wiem czy budżet masz krytyczny - jeśli nie, to ja bym wybrał na
    Twoim miejscu np. BeQuiet. Zasilacze tej firmy mają sprawność np 93% -
    spadną rachunki za prąd (więc sobie odbijesz cenę zakupu) a do tego są
    bezgłośne (używam Stright Power). Możesz więc kupić zasilacz większy niż
    potrzebujesz aby mieć zapas mocy bez wzrostu w rachunkach za prąd.

    Marek

  • 3. Data: 2013-04-05 15:02:33
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy budżet masz krytyczny - jeśli nie, to ja bym wybrał na Twoim
    > miejscu np. BeQuiet. Zasilacze tej firmy mają sprawność np 93% - spadną
    > rachunki za prąd (więc sobie odbijesz cenę zakupu)

    Się zwróci już za 13 lat.

  • 4. Data: 2013-04-05 15:04:35
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marek nabazgrał(a):

    > Twoim miejscu np. BeQuiet. Zasilacze tej firmy mają sprawność np 93% -

    Ciekawe bo serwis tego nie potwierdza :)

  • 5. Data: 2013-04-06 16:05:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-05 15:04, Chris pisze:

    > Ciekawe bo serwis tego nie potwierdza :)

    A zaprzecza? :-) Sprawdź czy mierzyli w ogóle bo czasem ludzie lubią
    wysysać z palca różne historie. Gdybym był serwisantem to raczej nie
    miałbym ani czasu ani motywacji do potwierdzania danych producenta
    odnośnie sprawności zasilaczy.

    Marek

  • 6. Data: 2013-04-06 16:08:15
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-05 15:02, chochlik_drukarski pisze:

    > Się zwróci już za 13 lat.

    To policzmy. Załóżmy cenę kWh 40gr, moc pobieraną 400W, sprawność
    zasilacza lepszą o 10%, dzień pracy 8h. Czyli oszczędność w watach
    wynosi 40W czyli w ciągu godziny 0.040 kWh. 0.04kWh * 8h * 365 dni *
    40gr = 47zł. Po 13 latach kupisz za to 1.5 zasilacza.

    Po drugie oszczędność jest nie tylko materialna. Osobiście uważam, że
    należy zmniejszać zużycie energii nawet jeśli śpimy na kasie.

    Po trzecie dobre zabezpieczenia na wypadek przeciążeń lub awarii
    zasilacza oraz bezgłośna praca to również atuty.

    Marek

  • 7. Data: 2013-04-06 16:12:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.04.2013 16:08, Marek pisze:

    > To policzmy. Załóżmy cenę kWh 40gr, moc pobieraną 400W, sprawność
    > zasilacza lepszą o 10%, dzień pracy 8h. Czyli oszczędność w watach

    Mamma mia, co ty za sprzęt masz i co na nim robisz, że 400W ci zasysa?

    O ile nie odpalam akceleratora 3D na pełną moc, mój komputer
    (4-rdzeniowy AMD, 4 dyski, wieża Technics, monitor 19cali, monitor
    27cali) mieszczą się w 200W.

  • 8. Data: 2013-04-06 18:06:47
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > zasilacza lepszą o 10%, dzień pracy 8h. Czyli oszczędność w watach
    > wynosi 40W czyli w ciągu godziny 0.040 kWh. 0.04kWh * 8h * 365 dni *

    przy pracy komputera 24/24 jak np. u mnie to jest 3xWiecej :)

    Czyli nawet jak komp srednio ciagnie 1/3 z 400 W to po roku zwraca sie
    to co doplacilem do lepszego zasilacza. Do tego jest (przewaznie) ciszej
    i chlodniej.

  • 9. Data: 2013-04-06 18:43:17
    Od: GAD Zombie <g...@g...BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE>

    W dniu 2013-04-06 18:06, Mr. Misio pisze:

> [...]
    >
    > Czyli nawet jak komp srednio ciagnie 1/3 z 400 W to po roku zwraca sie
    > to co doplacilem do lepszego zasilacza. Do tego jest (przewaznie) ciszej

    No dobra, gadki gadkami, ale nadal nie wiem za bardzo co najlepiej
    kupic, zeby nie przeplacic, a miec dobry zasilacz, ktory bedzie w miare
    cichy i bedzie bezpieczny dla komputera. Obecny moj Amacrox jest dobry,
    ale szlag go trafia przez kurz, wentylator w nim padl calkiem, a nie
    umiem go rozkrecic. Dlatego postanowilem kupic nowy

  • 10. Data: 2013-04-06 18:53:37
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > No dobra, gadki gadkami, ale nadal nie wiem za bardzo co najlepiej
    > kupic, zeby nie przeplacic, a miec dobry zasilacz

    Ktos Ci dobrze radzil BeQuieta. Cicho, sprawnie i (mam nadzieje)
    bezpiecznie. Sprawnosc. Hmm, mialem kiedys ToPowera. Padl, znaczy sie
    ten durny PFC odlecial, a bez niego nie dziala. Jak jeszcze dzialal, to
    wprawdzie cicho, ale wydmuchiwal dosyc cieple powietrze, ten BQ wieje
    jeszcze ciszej, ale chlodem, co niewatpliwie swiadczy o duzej
    sprawnosci, a i elementy w niskiej temp. beda trwalsze.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa