    From: "LPPL" <u...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: wymiana gratów
    Date: Mon, 15 Apr 2013 23:24:08 +0200

    Użytkownik "Michal"

    > A sprzedają się przechodzione biurówki w 99,9% nie w takim stanie jak
    > piszesz, z okrojonym biosem

    Przechodzone? 2-3 latek marki Lenowo albo Dell, co chodził sobie w biurze
    po 7 godzin w iddle albo obciążony jakimś powerpointem, exelem czy innym
    arkuszem kalkulacyjnym? Jedyne co mu mogło zaszkodzić, to kurz.

    > często nietypowym zasilaczem/mobo

    Ta nietypowość nie odgrywa w tym przypadku żadnej znaczącej roli.

    > o ograniczonej możliwości rozbudowy

    Nie zapominajmy, że koleś nie widział potrzeby modernizowania komputera
    przez 10 lat...

    > nieproporcjonalnie drogich DDR II itp.

    Cena używanych modułów o pojemności1gb ddr 2 i 3 jest zbliżona. Różnica
    zaczyna być widoczna przy większych pojemnościach.

    > I po takim rzeźbieniu powstaje nie pies ni wydra - ani to budowany od
    > zera komputer hobbysty z jego uniwersalnością, ani typowy A-brand.

    Po takim rzeźbieniu mamy stabilny jak posąg komputer za grosze dla amatora,
    który chodzi sobie powiedzmy 4 lata i który potem oddajemy biednym
    dzieciom albo wymieniamy na skrzynkę piwa.
    Hobbysta po dwóch latach zwykle wymienia grafikę i dokłada ram, ew. twarde
    dyski. Po kolejnych dwóch, trzech latach komputera ze średniej półki nie da
    się już mocno modernizować (to znaczy się da, ale się zwykle nie opłaca).
    Zmiana grafiki już nie wystarczy, bo procesor za słaby, procesora bez końca
    się kręcić nie da, a nie wymienimy go bez wymiany płyty, bo podstawki w
    mobo zmieniają się właśnie w takim mniej więcej cyklu, ram jest już zawsze
    niekompatybilny, dysk za mały, większość interfejsów się zmnienia,
    zasilacz staje się niepewny, obudowa archaiczna, wiatraki coraz głośniejsze
    itd.
    Jest to reanimowanie na siłę i warto (zanim komputer staraci jakąkolwiek
    wartość rynkową) sprzedać go przed tym czasem i złożyć od nowa nowy. Ale to
    tylko moje zdanie, osobiście uskuteczniam inny system - nowy po takim mniej
    więcej czasie wędruje do pracy, a ten z pracy (o ile ma się dobrze
    technicznie) u mniej wymagąjacej rodziny. Albo służy do eksperymentów;)

    > Ale co kto lubi - trochę przerzuciłem tych poleasingowych komputerów i
    > do prostych zadań biurowych albo jako jakiś komputer pomocniczy w domu są
    > OK - jako głóny desktop dla użytkownika o wymaganiach większych niż
    > minimalne IMHO za bardzo się to nie nadaje.

    No pięknie, ale tu nie idzie o komputer dla hobbysty, tylko sprzęt dla
    amatora (przez duże A), który chce reanimować komputer z zamierzchłej
    epoki - a propozycje to nowa płyta, procesor, pamięci i dysk (bo stary ma
    pewnie 40, góra 80 Gb) w starej budzie i podłączone dla oszczędności do
    starego dvd i zasilacza, a to jest wg. mnie partyzantka
    Jeśli ktoś da propozycję złożenia całego nowego kompa (za cenę jakiegoś
    sprawnego, markowego polisingowca) który będzie lepszą alternatywą niż ten
    frankenstein zaproponowany przez maXa:) i przedstawi tu kosztorys to
    obiecuję, że zjem to co napisałem (razem z matrycą ofkoz).

    --
    LPPL