  • 11. Data: 2003-07-28 09:43:26
    Temat: Re: wyjscie tepsy na swiat... ? opentransit byl i sie zmyl? ;]
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Marek Iwanejko" <m...@h...tpi.pl> napisał w wiadomości
    news:bg2n0v$hsn$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Obaj operatorzy (telia, opentransit) to tier-1 więc wszędzie blisko...
    > Póki łącza Polpak-Świat mają dobrze zbalansowany in/out (w żadną stronę
    > nie są przyładowane) to nie powinno to być problemem, prawda? :-)

    Ależ to jest problem. Jak za starych, dobrych, przedmoderacyjnych czasów
    :-))) Tylko listingów brakuje...
    A poważnie - z wątku wynika, że Telia daje ciut większe opóźnienia niż
    Opentransit, co niektórym przeszkadza. Ale skoro piszesz, że ruch jest
    dobrze zbalansowany to chyba już nie ma o czym mówić :-)

    > Chyba, że sztuka dla sztuki... ;-)

    Jak najbardziej. W końcu mamy sezon ogórkowy ;-)

    Z#

  • 12. Data: 2003-07-28 12:24:12
    Od: "Marek Iwanejko" <m...@h...tpi.pl>

    Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl> wrote:
> [...]
    > Opentransit, co niektórym przeszkadza. Ale skoro piszesz, że ruch jest
    > dobrze zbalansowany to chyba już nie ma o czym mówić :-)

    Być może jest o te 5 ms większe, choć z tego co ja obserwuję
    to czasami na tym a czasem na tamtym ciut więcej.
    A piszę prywatnie, że IMO jest dobrze zbalansowany, bo to widać...
    ..zero magii czy tajnych informacji:
    1. Było ogłoszenie
    t.tpsa.pl>
    2. Że jest balansowane można sobie samemu z narzędzi [1] wywnioskować.
    3. Nie ma symtomów, że te łącza są przeciążone
    (wystarczy dobra interpretacja wyników narzędzi [1])

    [1] mtr, tracepath, looking-glass...

    > Jak najbardziej. W końcu mamy sezon ogórkowy ;-)

    Kto ma ten ma ;-)

    pozdr,
    m.

  • 13. Data: 2003-07-28 12:24:22
    Od: "Michal Surkont" <N...@s...net>

    > A poważnie - z wątku wynika, że Telia daje ciut większe opóźnienia niż
    > Opentransit, co niektórym przeszkadza. Ale skoro piszesz, że ruch jest
    > dobrze zbalansowany to chyba już nie ma o czym mówić :-)

    Ja tak poobserwowalem Telie o roznych porach. I sprawuje sie bardzo roznie
    (awarie? przeladowana?).
    Oczywiscie kluczem jest skok z war-b2-pos5-0.telia.net do
    hbg-bb1-pos1-2-0-telia.net, czyli zdaje sie Warszawa - Hamburg. Przez
    ostatni tydzien prawie caly czas wynosil w granicach 40 ms (ok 39-44 ms).
    Ale np. dzis o 4 rano nagle troche Telie odlagowalo i teraz wynosi.... 14
    ms! (dzieki czemu czas routa do niemieckich serwerow przez odlagowana telie
    jest podobny do tego z opentransit).
    Tzn w nocy wynosil, a teraz dalej sie tak trzyma. Troche to dziwne, no ale
    roznica rzedu 30 ms na jednym skoku to jednak jest troche :)

    pozdrawiam, MS

  • 14. Data: 2003-07-30 06:34:30
    Od: "pre" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Michal Surkont" <N...@s...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > (kolo 40-45 ms), francuskie, z beneluksu, itp.
    >
    > Ozywiscie jak to w Polsce - bylo i sie zmylo. Od jakiegos czasu znow leci
    > przez telie, ktora w prezencie podwyzsza pinga np. dwukrotnie. Dla
    przykladu
    > na k-play.de (gdzie praktycznie cala europa ma w zakresie 40 ms, i mniej
    > wiecej tyle bylo przez opentransit), leci teraz Warszawa - Telia -
    > Tiscali.net - Tiscali.de, zamiast 42 ms - ponad 70 ms.
    >
    > Pytanie brzmi. Co sie stalo z wyjsciem na swiat przez opentransit.net, czy
    > to moze np. Neo przelaczyli na telie.net a opentransit.net sobie zyje dla

    dokładnie.
    pierwsze dni/tygodnie jak odpalili łącze smigalo pieknie.. pingi po ok 50ms
    do niemiec(do domen 62.x.x.x.x nawet ponizej 50)
    holandi(gamepoint, clanbase 50-60). Ponjez znow wrocilo do telii i ping jak
    piszesz ok 30ms wiekszy ktory juz
    dyskwalifikuje jakiekolwiek granie.

    Jade przez neo+

  • 15. Data: 2003-08-26 08:46:01
    Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl>

    Michal Surkont wrote:
    > Takie pytanko. Swego czasu
    [i reszta dla mnie malo istotna ciach]
    z tepsa wogole sa problemy. najgorzej maja inni operatorzy,
    ktorzy usiluja w tepsie w polpaku wykupic lacze.
    pomimo ze w regulaminie nie ma zadnych zakazow, to
    "oni ruchu peeringowego nie uznaja". wiecie to to znaczy?
    jest to typowa zagrywka, by z lokalnych rynkow eliminowac
    malych operatorow. i tak jest w wielu wiekszych lub waznych
    dla tepsy miastach.

    jak na moj gust, tepsa jak zwykle cos kombinuej z peeringiem.
    moze wpuscili jakies dodatkowe reguly filtrowania na routerach,
    maszynki sie przeciazaja i pingi rosna.
    ot taka glupota naszego monopolisty.

    znik.

  • 16. Data: 2003-08-26 08:46:08
    Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl>

    Michal Surkont wrote:

    > Tzn w nocy wynosil, a teraz dalej sie tak trzyma. Troche to dziwne, no ale
    > roznica rzedu 30 ms na jednym skoku to jednak jest troche :)

    moze ten skok leci w tunelu FR niewiadomo ktoredy :) ale o to powinna
    sie tepsa martwic.

    znik.

  • 17. Data: 2003-08-26 10:08:14
    Od: "Marek Iwanejko" <m...@h...elka.pw.edu.pl>

    Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl> wrote:
> [...]
    > pomimo ze w regulaminie nie ma zadnych zakazow, to
    > "oni ruchu peeringowego nie uznaja". wiecie to to znaczy?

    Wykupić łącze czy peering? Zdecyduj się :->

> [...]
    >
    > jak na moj gust, tepsa jak zwykle cos kombinuej z peeringiem.
    > moze wpuscili jakies dodatkowe reguly filtrowania na routerach,

    Z kim POLPAK ma peering? No z kim?
    Przecież piszesz, że ma peering i kombinuje z nim.

    Jak na mój gust mylisz pojęcia "peering" od "polityka ruchu".

    > ot taka glupota naszego monopolisty.

    A moim zdaniem wyciągasz złe wnioski z fałszywej tezy. :-(

    pozdr,
    m.