  • 1. Data: 2003-07-26 16:47:53
    Temat: wyjscie tepsy na swiat... ? opentransit byl i sie zmyl? ;]
    Od: "Michal Surkont" <N...@s...net>

    Witam.

    Takie pytanko. Swego czasu (swego czasu = do niedawna) wyjscie Tepsy na
    zachod lecialo przez opentransit.net. Wiadomo, france telekom, nowe lacze, o
    ile dobrze pamietam to Wawa-Berlin-Frankfurt-Paryz (ale moge sie mylic ;]).
    W kazdym razie dawalo ono normalnego, dobrego pinga na serwery niemieckie
    (kolo 40-45 ms), francuskie, z beneluksu, itp.

    Ozywiscie jak to w Polsce - bylo i sie zmylo. Od jakiegos czasu znow leci
    przez telie, ktora w prezencie podwyzsza pinga np. dwukrotnie. Dla przykladu
    na k-play.de (gdzie praktycznie cala europa ma w zakresie 40 ms, i mniej
    wiecej tyle bylo przez opentransit), leci teraz Warszawa - Telia -
    Tiscali.net - Tiscali.de, zamiast 42 ms - ponad 70 ms.

    Pytanie brzmi. Co sie stalo z wyjsciem na swiat przez opentransit.net, czy
    to moze np. Neo przelaczyli na telie.net a opentransit.net sobie zyje dla
    innych... ?

    pozdrawiam, MS

  • 2. Data: 2003-07-26 23:53:01
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <r...@z...moj.email.dot.com>

    Użytkownik Michal Surkont napisał:
> [...]
    > to moze np. Neo przelaczyli na telie.net a opentransit.net sobie zyje dla

    Hmm idzie via OpenTransit
    z WinMtr do k-play.de
    [..]
    z.wro-ar2.do.wro-r1.tpnet.pl
    z.lodz-r2.do.wro-r1.tpnet.pl
    z.lodz-r1.do.lodz-r2.tpnet.pl
    z.war-r2.do.lodz-r1.tpnet.pl
    So2-2-0.FFTCR1.Frankfurt.opentransit.net
    So1-0-0.FFTCR2.Frankfurt.opentransit.net
    So0-0-0.LONCR2.London.opentransit.net
    So3-0-0.LONCR1.London.opentransit.net
    P1-0.LONBB1.London.opentransit.net
    linx.lon12.ip.tiscali.net
    so-1-0-0.dus10.ip.tiscali.net
    so-4-0-0.core2.d.tiscali.de
    so-1-0-0.core2.f.tiscali.de
    ge-1-2.swi02.r206.f.tiscali.de
    kate.krawall.de

    --
    "Kobiety lubią giełdę próżności; niekoniecznie chcą się sprzedać, ale
    chcą znać kurs." (Dyonizy Hugo Steinhaus)

  • 3. Data: 2003-07-26 23:53:13
    Od: "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org>

    W wiadomości <bftp15$ni7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    dnia Sat, 26 Jul 2003 16:47:53 +0000 (UTC), Michal Surkont wstukał(a)

    > Pytanie brzmi. Co sie stalo z wyjsciem na swiat przez opentransit.net, czy
    > to moze np. Neo przelaczyli na telie.net a opentransit.net sobie zyje dla
    > innych... ?

    z Polpaku do k-play.de idzie przez opentransit, z NEO+ przez Telię

    TN
    --
    IIII NNN NNN TTTTTTTTTT 11111 555555
    IIII NNN NN NNN TTT 11 111 55555

  • 4. Data: 2003-07-26 23:53:19
    Od: "Piotr Chmielewski" <c...@m...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Michal Surkont" <N...@s...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > to moze np. Neo przelaczyli na telie.net a opentransit.net sobie zyje dla

    Z SDI jest dokladnie tak samo i ping tez rowniutenko 70-75 ms..

    Bucz

  • 5. Data: 2003-07-26 23:53:24
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    "Michal Surkont" <N...@s...net> writes:

> [...]
    >
    > Ozywiscie jak to w Polsce - bylo i sie zmylo. Od jakiegos czasu znow leci
    > przez telie, ktora w prezencie podwyzsza pinga np. dwukrotnie.

    Ja bym tu Teli nie winił. Sprawdź od innych polskich operatorów wychodzących
    przez Telię (np. http://www.atcom.pl/serwisy/trace.html )

    > Dla przykladu
    > na k-play.de (gdzie praktycznie cala europa ma w zakresie 40 ms,

    No, niektórzy mają nawet poniżej 30 (z Polski) ;-)

    Jacek

  • 6. Data: 2003-07-27 14:39:12
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Przemysław 'Repcio' Gubernat"
    <r...@z...moj.email.dot.com> napisał w wiadomości

    > Hmm idzie via OpenTransit
    > z WinMtr do k-play.de

    Hmm, ciekawe... a o której robiłeś tego traceroute'a ?
    Bo ja patrzyłem kilkakrotnie i z moich Polpaków zawsze Europa idzie przez
    Telię, a Stany przez Opentransit. A co do tych opóźnień to podskakują
    zauważalnie na linku Warszawa-Hamburg - o około 40ms.

    Z#.

  • 7. Data: 2003-07-27 19:30:33
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <r...@z...moj.email.dot.com>

    Użytkownik Zbigniew Sikora napisał:
    > Użytkownik "Przemysław 'Repcio' Gubernat"
    > <r...@z...moj.email.dot.com> napisał w wiadomości

    > Hmm, ciekawe... a o której robiłeś tego traceroute'a ?
    Sat, 26 Jul 2003 20:55:10 +0200
    I sprawdzam teraz 27-07-2003 19:34 i też tak idzie.
    Klasa adresowa 213.25.0.0/16
    Czasy ok. 60 - 80 ms

    www.berlin.de -> via OpenTransit
    ale np. www.co.uk via Telia
    www.cisco.com via OpenTransit :D

    --
    "Nie wyrzucaj bohatera z twojej duszy, dzierżyj święcie twoją najwyższą
    nadzieję." (Zaratustra)

  • 8. Data: 2003-07-27 19:30:42
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Michal Surkont" <N...@s...net> wrote in

    /ciach.../

    > Pytanie brzmi. Co sie stalo z wyjsciem na swiat przez opentransit.net,
    > czy to moze np. Neo przelaczyli na telie.net a opentransit.net sobie
    > zyje dla innych... ?

    To wie tylko TP, najprawdopodobniej tak wlasnie zrobili. A moze cos eksperymentuja i
    tymczasowo musieli przelaczyc caly (lub prawie caly) ruch na Telie. Sprawdzilem przed

    chwila kilkanascie adresow na calym swiecie i rzeczywiscie wszystkie ida przez Telie.

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 9. Data: 2003-07-28 07:24:29
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    > Sat, 26 Jul 2003 20:55:10 +0200
    > I sprawdzam teraz 27-07-2003 19:34 i też tak idzie.
> [...]

    No cóż, niezbadane są wyroki...
    Ode mnie cały ruch w świat przez Polpaki idzie przez Telię - teraz już bez
    wyjątku: Europa, Stany, Japonia, Australia. Natomiast - co ciekawe - wraca
    do mnie przez Opentransit, z wyjątkiem Europy gdzie w obie strony leci via
    Telia.
    Sprawdzałem z 80.48/13, 213.77/16 i 217.96/14, około 23:15.

    Z#

  • 10. Data: 2003-07-28 08:36:48
    Od: "Marek Iwanejko" <m...@h...tpi.pl>

    Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl> wrote:
> [...]
    > do mnie przez Opentransit, z wyjątkiem Europy gdzie w obie strony leci via

    Obaj operatorzy (telia, opentransit) to tier-1 więc wszędzie blisko...
    Póki łącza Polpak-Świat mają dobrze zbalansowany in/out (w żadną stronę
    nie są przyładowane) to nie powinno to być problemem, prawda? :-)

    Chyba, że sztuka dla sztuki... ;-)

    pozdr,
    m.