  • 1. Data: 2003-07-19 16:14:42
    Temat: IPArtners - problemy
    Od: "Mario" <m...@m...eu.org>

    Witam szanownych grupowiczów.
    Mam następujący problem - otóż łącze po WiFi (1Mb) od Internet Partners
    zachowuje się od jakiegoś czasu przygnębiająco. Ok. 10-15 razy dziennie
    pingi do różnych sitów i również do ich serwera rosną do 3 sekund. Ponad
    miesięczna walka z technikami nie dała rezultatu czy ktoś z Was ma podobne
    problemy??
    Dzięki za info

  • 2. Data: 2003-07-19 18:26:23
    Temat: Re: IPArtners - problemy
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Sat, 19 Jul 2003 16:14:42 +0000 (UTC), Mario <m...@m...eu.org> wrote:
> [...]
    > miesięczna walka z technikami nie dała rezultatu czy ktoś z Was ma podobne

    Od kiedy dokladnie ? Bo mialem identyczne objawy na poczatku wiosny -
    okazalo sie pozniej ze drzewo uroslo o te pare centymetrow :-)

    (tylko nie byl to IPpartners a inny provider)

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    Brain over - Insert coin

  • 3. Data: 2003-07-20 11:12:12
    Od: Ed Colanski <e...@k...pl>

    Mario wrote:

> [...]
    > miesięczna walka z technikami nie dała rezultatu czy ktoś z Was ma podobne

    Pod terminem W-Fi masz zapewne na myśli łącze radiowe od GTS w
    technologii Aperto...

    Po nagłowkach widzę, że jesteś w zasięgu ich stacji w Pruszkowie. Jeśli
    możesz to sprawdź sobie z dachu widok do ich stacji bazowej czy czasem
    coś nie zaczęło przysłaniać Ci widoku. Mi się to zdarzyło. Też mam od
    nich radyjko i nie narzekam, choć na drodze do ich stacji bazowej stoją
    mi topole. Na wiosnę nieco robujniały i potrzebna była drobna korekta
    ustawienia anteny.

    Suma sumarum, sprawdź sam bądź poproś ich support o sprawdzenie obecnej
    widoczności.

    EC

  • 4. Data: 2003-07-20 20:22:16
    Od: "Mario" <m...@m...eu.org>

> [...]
    > ustawienia anteny.
    >
    > Suma sumarum, sprawdź sam bądź poproś ich support o sprawdzenie obecnej

    No coż lepszej widoczności chyba nie można sobie wyobrazić odległość ok 5 km
    i nic nie stoi na przeszkodzie
    ciekawe jest to że łącze czasem chodzi naprawdę dobrze - ale tylko czasem
    niestety. Ni ezauważyłem analogi pracy łącza od np warunków atmosferycznych.
    Moim zdaniem nasze Aperto zapycha się co jakiś czas i to raczej ma wpływ na
    pingi rzędu 3 sekund i spadek ogólnej wydajności łącza.

    Pozdrawiam
    Mario

  • 5. Data: 2003-07-21 16:15:17
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Sun, 20 Jul 2003 20:22:16 +0000 (UTC), Mario <m...@m...eu.org> wrote:
> [...]
    > Moim zdaniem nasze Aperto zapycha się co jakiś czas i to raczej ma wpływ na
    > pingi rzędu 3 sekund i spadek ogólnej wydajności łącza.

    Wiatr obrocil antene ? Jak mi drzewo uroslo to mialem identycznie - maly
    abciazenie AP pingi genialne, trasfer etc. KTos sie dolaczal do AP albo
    zaczynal go wykorzystywac - straty i koszmar.

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    I tried an internal modem, but it hurt when I walk.

  • 6. Data: 2003-07-21 16:15:25
    Od: "Maciej Przybos" <m...@i...com>

> [...]
    na
    > pingi rzędu 3 sekund i spadek ogólnej wydajności łącza.
    Witam.

    Ja mam podobne problemy z radiowka 4Mbit Crowleya, nie jest to Aperto a
    LMDS ale zasada podobna.
    Raz na jakis czas lacze przytyka sie niemilosiernie - przez godzine, dwie
    pingi po 1-2sek, transfer zalosny itd., wiodocznosc do ich nadajnika
    wzorowa. Dzwonie do nich, zatrzymuja usluge na doslownie sekunde i wszystko
    wraca do normy. Nie jest to wina utraty parametrow radiowych bo to moga
    sprawdzic. Mi to wyglada na trefny terminal radiowy (tzw. SAS), co prawda
    byl juz wymieniany z tego powodu, ale bez zmian. U innych spisuja sie one
    dobrze, u mnie glupieja, co ciekawe ten ktory byl niby trefny u innego
    klienta chodzi OK. Czekam na nowszy firmware, moze on cos pomorze.

    MAciej

  • 7. Data: 2003-07-22 07:28:03
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Mon, 21 Jul 2003 16:15:25 +0000 (UTC), Maciej Przybos <m...@i...com>
    wrote:
    > dobrze, u mnie glupieja, co ciekawe ten ktory byl niby trefny u innego
    > klienta chodzi OK. Czekam na nowszy firmware, moze on cos pomorze.

    A sprobuj ograniczyc ruch p2p moze ? Niekedy one potrafia wyslac tyle
    zadan ze niektore routery sie przytykaja.

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    Nobody can be just like me. Even I have trouble.

  • 8. Data: 2003-07-22 19:22:33
    Od: "Mariusz" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    na
    > pingi rzędu 3 sekund i spadek ogólnej wydajności łącza.

    Zdarzylo mi sie kiedys, ze w "lini strzalu" pojawial sie dzwig typu Zuraw.
    Dzwig w ciagu dni nie przeszkadzal. Wieczorem gdy Pan Operator dzwigu
    konczyl prace jedno z ramion zostawial w "bardzo nieprzychylnej" dla mojego
    radia pozycji. Budowa sie skonczyla i wszystko wrocilo do normy.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 9. Data: 2003-07-23 08:12:34
    Od: "Maciej Przybos" <m...@i...com>

    > A sprobuj ograniczyc ruch p2p moze ? Niekedy one potrafia wyslac tyle
    > zadan ze niektore routery sie przytykaja.
    Probowalem, to nie to. Ograniczalem nawet liczbe routowanych pakietow-
    potrawilo sie zatkac przy 200pakietach/s, a bez problemu obslugiwalo 700.

    Maciej

  • 10. Data: 2003-08-01 04:04:59
    Od: "Adam Kondrat" <adam_odspamiacz@kondrat_delete.pl>

    > miesięczna walka z technikami nie dała rezultatu czy ktoś z Was ma podobne
    > problemy??

    polecam
    http://www.arbiter.pl/zdjecie/982

    to jest opis mojego przejscia.Ale co tam, dam to na newsy
    "
    To jest ping z jednego łącza GTS działającego na DSLu do drugiego łącza GTS
    działającego w systemie Aperto Networks. Lacze na Aperto Networks jest w tym
    momencie obciazone downloadem. Pingi z zewnątrz w tym czasie dochodza do
    3500ms.Od dwóch miesięcy składam zgłoszenia awarii co do tego łącza. Jednak
    bezskutecznie. Łącze nie było synchroniczne. Tzn pobieranie danych w jednym
    kierunku powodowało niemożliwość wysyłania w drugim.
    Obecnie niemal po awanturach i po 2 miesiącach walki, od 2 dni mogę uzyskać
    jednoczesny transfer w kazdym kierunku po 128kbit/s (taką przepustowość ma
    łącze). Jednak pobieranie danych powoduje, ze pingi do tego laca dochodzą w
    czasie 3s.
    Ipartners ma dobre wyjscia na świat, działa to nieźle. Natomiast jesli
    chodzi o Aperto to nikomu tego nie polecam. Jest to usługa bardzo niskiej
    jakości i nijak ma sie do miedzi.
    Oczywiście przy zawarciu umowy obiecywano, ze to jest dobre łącze.
    Aktualnie złozyłem pisemną reklamację. Zobaczymy, jak to się zakończy

    Adam Kondrat

    "