eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowawydaje mi się, ze nie istnieje ale jakoś mentalnie sobie z tym nie radzę:)Re: wydaje mi si?, ze nie istnieje ale jako? mentalnie sobie z tym nie radz?:)
  • Data: 2009-10-24 09:08:00
    Temat: Re: wydaje mi si?, ze nie istnieje ale jako? mentalnie sobie z tym nie radz?:)
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Oct 2009 12:04:23 +0800, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    wrote(a):
    > Ciekawe, ale chyba nikt nie wymienił jeszcze głównego przedmiotu
    > cyfrowej masturbacji czyli rozdzielczości - byc może bo to paradoks.
    > Stosując dostępne w handlu materiały analogowe nawet w warunkach
    > amatorskich możemy otrzymać obraz o rozdzielczości, której nie osiągnie
    > dowolne masowo produkowane obecnie urządzenie cyfrowe. I pewnie będzie
    > tak przez parę następnych dziesięcioleci.

    Wątpie. Szacuje się że najlepszej jakości filmy 35mm osiągają
    rozdzielczości trochę ponad 3000x4000 punktów. W najbardziej sprzyjających
    warunkach (niskie ISO, bardzo drobne ziarno, super szkło, ekspozycja ze
    statywu itd) można by osiągać może ze 20Mpix.

    Współczesne pełnoklatkowe DSLR'y mają już większe rozdzielczości.

    pozdrawiam, B.