eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowawydaje mi się, ze nie istnieje ale jakoś mentalnie sobie z tym nie radzę:)Re: wydaje mi si?, ze nie istnieje ale jako? mentalnie sobie z tym nie radz?:)
  • Data: 2009-10-26 11:24:04
    Temat: Re: wydaje mi si?, ze nie istnieje ale jako? mentalnie sobie z tym nie radz?:)
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał:

    > [...]
    > Mimo wszystko podejrzewam, że trochę potrwa aż na rynku pojawią się
    > matryce oferujące podobną liczbę detali co materiały analogowe.

    Jeśli masz na myśli materiały analogowe w dużych formatach i matryce do
    aparatów cyfrowych tańszych od dobrej klasy samochodu - jestem skłonny
    przyznać Ci rację.

    > Nie
    > wiem, czy nie będzie do tego potrzebny jakiś spektakularny przełom
    > technologiczny bo powiększanie rozmiaru matryc jest tu zbyt kosztowne a
    > dalsze zwiększanie ich rozdzielczości (stopnia upakowania sensorów) może
    > być przy obecnym stanie technologii niewykonalne.

    Zwiększanie stopnia upakowania sensorów nawet jeśli wykonalne byłoby mało
    sensowne - bo co nam daje rozdzielczośc matrycy jeśli nie mamy do niej
    odpowiedniej optyki, aby tę rozdzielczość wykorzystać?
    Co do zwiększania rozmiarów matryc - problemem jest wielkość potencjalnego
    rynku dla tych matryc. Aparat wielkoformatowy na materiały analogowe jest
    wyrobem stosunkowo prostym - i koszt jego opracowania jest stosunkowo
    niewielki, co oznacza, że powyżej pewnej, stosunkowo niewielkiej, liczby
    wyprodukowanych egzemplarzy koszt wyprodukowania pojedyńczego egzemplarza
    nieznacznie tylko zależy od skali produkcji. W przypadku wielkoformatowego
    aparatu cyfrowego koszty projektowania, opracowania i wdrożenia są ogromne -
    i trzeba naparwdę dużego zapotrzebowania rynkowego aby cena mogła zejść do w
    miarę rozsądnego poziomu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)