    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Date: Mon, 20 Nov 2017 16:45:14 +0100

    W dniu 2017-11-20 o 16:22, Mario pisze:

    >  W Kicadzie też tak jest.

    Dotychczas (w Protelu 3.0) wykonywanie dokumentacji jest dla mnie
    uciążliwym procesem, przez który zawsze przechodzę ze ściągą w ręku.
    Procedura została opracowana kilkanaście lat temu i przebiega przez
    generowanie różnych zestawów gerberów, importowanie ich w drugim oknie
    nowo otwartej płytki i dopiero z niej robienie wydruków na pdf.
    Nie ja to wtedy przygotowywałem, i trudno mi byłoby odpowiedzieć w tej
    chwili dlaczego nie prosto z płytki, ale na pewno były istotne powody.
    Coś mi się tam kojarzy, ale nie chcę pisać niepewnych rzeczy.

    Przymierzając się do KiCada dążę do tego, aby nie przechodząc przez
    gerbery uzyskiwać od razu wydruki zawierające obrysy + R1... na tle
    ścieżek i obrysy + 1k.. na tle ścieżek. Nie znalazłem innego sposobu jak
    definiowanie footprintów w których na jednej warstwie mam obrysy + R1..
    a na drugiej takie same obrysy + 1k...
    P.G.